ThinkFood a adus impreuna toti actorii implicati in lantul alimentar
Prima zi a evenimentelor ThinkFood a adus impreuna toti actorii implicati in lantul alimentar – consumatorul final, societatea civila, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, companiile private si micii antreprenori – intr-o perspectiva 360° asupra hranei si alimentatiei consumatorului modern. Seria de evenimente ThinkFood continua joi, 24 martie, cu o cina caritabila ale carei incasari vor fi donate proiectului ”O masa calda”, proiect ce a reusit in ultimii doi ani sa hraneasca un numar impresionant de persoane dezavantajate social.
Au participat la dezbaterile ThinkFood: Simona Man, secretar de stat, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Dana Sintejudean, Commercial&Public Affairs Director, Edenred, Vintila Mihailescu, director al Departamentului de Sociologie din cadrul Scolii Nationale de Studii Politice si Administrative, Domnica Macri, Managing Editor, National Geographic, Alexandra Toderita, Centrul Roman pentru Politici Europene, Peter Hurley, fondator Asociatia Interculturala de Traditii, Larisa Petrini, health coach, George Catean, antreprenor, Tiberiuc Cazacioc, Miscarea Slow Food si Florin Dumitrescu, advertiser.
”Evenimentele ThinkFood au devenit o platforma care angreneaza in dezbateri si conversatii consumatorul si stakeholderii relevanti din lantul trofic alimentar. In peisajul actual, ThinkFood reuseste sa identifice trendurile relevante si sa genereze dezbateri si perspective complete asupra celor mai importante probleme ale actorilor din zona alimentatiei, cu un focus special asupra consumatorului final si nevoilor acestuia”, a aratat Liliana Munteanu, initiatorul proiectului si Head of Point Connections, business unit in cadrul Point Public Affairs.
Dezbaterile au generat un consens asupra potentialului extraordinar al agriculturii traditionale romanesti ce trebuie sa fie valorificat prin politici de sprijinire a antreprenorilor din zona rurala. Totodata, a fost evidentiata legatura directa intre dezvoltarea unor marci si produse romanesti, cu baze traditionale, si aparitia unui consumator food-conscious, interesat de ceea ce cumpara, cu criterii solide in alegerile pe care le face.
”La ultima vizita oficiala in afara tarii, am constatat un interes foarte mare pentru produse traditionale Romanesti. Ministerul Agriculturii sustine prin programele sale dezvoltarea micilor producatori. Este, insa, esential ca ei sa inteleaga importanta asocierii pentru eficientizare si pentru a se putea impune pe piata. Cred ca initiativa legislativa privind prezenta a 51% produse romanesti este una buna, ce nu poate fi calificata ca fiind populista”, a declarant Simona Man, secretar de stat al Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
Nevoia de sprijinire a dezvoltarii antreprenoriatului rural prin programe de finantare adecvate a fost confirmata de societatea civila si de antreprenorii prezenti. ”Satul romanesc sta pe trei picioare. Cel spiritual, cel administrativ si cel care lipseste – economia locala. Avem nevoie de eforturi pentru acest pilon, altfel in cinci ani nu vom mai avea despre ce discuta”, a punctat Peter Hurley, fondator al Asociatei Interculturale de Traditii.
Evenimentele ThinkFood au continuat joi, 24 martie, cu ThinkFood Charity Dinner, ce a avut loc la bacania veche-the charity shop, un indemn sa trecem dincolo de farfurie, facand din mancare un gest empatic. Incasarile obtinute in cadrul evenimentului sunt donate proiectului ”O masa calda”, al carui initiator, Cosmina Paul, a fost prezent la eveniment. Meniul a fost semnat de Marius Tudosiei, proprietar Bacania Veche si speaker al conferintei noastre ThinkFood.
Cmentariile sunt închise