5 to go lanseaza cafea pentru acasa si siropuri pentru cafea sub brand propriu. Pe viitor, sortimentatia va fi extinsa si cu alte produse
Lantul autohton 5 to go isi dezvolta sortimentatia de produse disponibile in cafenelele sale prin introducerea primelor game proprii, pentru inceput siropuri pentru cafea, realizate in Italia, precum si cafea si ceaiuri pentru acasa. Potrivit lui Radu Savopol, fondatorul 5 to go, decizia a venit din dorinta de a se alinia la tendintele din strainatate, tendinte adoptate deja de ceva timp de lanturile internationale de cafenele.
„Am considerat ca dupa trei ani de activitate era momentul potrivit pentru acest pas. Proiectul de realizare a gamei private label de siropuri pentru cafea a durat aproximativ un an de zile, am avut discutii cu diverse companii, iar dupa multe teste si degustari am reusit sa gasim o companie care s-a pliat pe nevoile si cerintele noastre. Am ales un productor din Italia, si anume Vincenzi, care este o companie fondata in 1930, deoarece a pastratat metodele traditionale de fabricatie, aromele folosite in realizarea produselor sunt naturale, iar toata gama este gluten free”, a declarat Radu Savopol pentru Horeca Insight.
Gama, pozitionata in segmentul premium avand in vedere ingredientele si ambalajul de sticla, cuprinde 10 sortimente de siropuri, printre arome numarandu-se cocos, amaretto, vanilie, caramel, alune sau toffee crunch, iar sezonier se vor schimba doua arome, in functie de feed-back-ul clientilor.
Pentru moment, siropurile pentru cafea vor fi disponibile doar in reteaua 5 to go, fiind oferite gratuit la achizitionarea cafelei, urmand ca in viitorul apropiat sa fie disponibile si la vanzare, in gama 5 to go PLUS.
In ceea ce priveste gama de cafea pentru acasa, aceasta cuprinde 5 sortimente: Columbia supremo Medellin, Ethiopia Djimah Natural, Brazil Santos Mogiana, Cafea filtru – un blend de cafea din trei colturi al lumii: Asia, Africa si America Latina si Cafea Ibrik – un blend obtinut din cafea Arabica si Robusta din Brazilia si India. Gama de ceaiuri pentru acasa cuprinde, pentru inceput, doua sortimente: Masala Chai, un ceai ce deriva din traditionalul ceai condimentat indian despre care se spune ca dateaza de circa 5.000 de ani, si Orange Fusion Tea.
„Dezvoltand segmentul de retail in reteaua 5 to go, am ales sa oferim o cafea proaspat prajita, intr-un ambalaj premium. Am ales acest ambalaj tocmai pentru ca prospetimea cafelei sa se mentina permanent. De asemenea, si design-ul etichetelor, realizat de catre graficianul Vlad Dumitrescu aka Illustrescu, este unul inovativ si realizat in spiritul conceptului nostru. Am pozitionat produsul in zona premium, 5 to go PLUS, alegand o calitate a cafelei net superioara, iar pretul variaza intre 30-35 de lei, in functie de origine. Am mai incercat sa vindem cafea pentru acasa si in 2016, dar furnizorul respectiv nu a putut mentine calitatea, astfel ca am renuntat la colaborare. In momentul de fata, acest produs este foarte asteptat de catre clientii nostri, astfel ca noi estimam ca vom vinde peste 3.000 de unitati in prima luna, ajungand la circa 5.000 pe luna in decembrie”, a precizat Radu Savopol.
Planurile in ceea ce priveste dezvoltarea game de produse produse proprii vizeaza introducerea unei game de cafea capsule, si inclusiv a unor aparate de cafea pentru capsule.
„In momentul de fata suntem in discutii cu mai multi producatori pentru cafea capsule, urmand ca in 2019 sa venim si cu acest produs in reteaua 5 to go, inclusiv cu aparate de cafea pentru capsule. Aparatele vor avea acelasi design ca cel de pe paharele noastre pentru cafea, design prin care ne-am promovat pana acum”, a precizat reprezentantul lantului 5 to go.
In prezent, lantul 5 to go numara 88 de cafenele, iar obiectivul pana la finalul anului vizeaza un numar de 100 de puncte de vanzare. In 2017, cifra de afaceri a intregului grup a fost de 3,2 milioane euro, estimarile pentru 2018 arata ca cifra de afaceri va depasi valoarea de 5 milioane euro.
Made by Vlad Dumitrescu aka Illustrescu 😀