Trenduri: Consumatorii din generatia baby boomers pot fi atrasi cu meniuri “scurte” si portii mici
In prezent, operatorii de restaurante operatorii tot incearca sa-i atraga si sa-i castige pe consumatorii din generatia Y, denumiti si Millennials (mai exact consumatori din segmentul de varsta 18-34 ani), insa analistii sunt de parere ca un potential urias poate fi reprezentat de un alt segment: baby boomers. Din generatia baby boomers fac parte persoane nascute intre anii 1946–1964, practic cea mai numeroasa generatie, estimata la circa 70 de milioane de persoane. Potrivit companiei de cercetare NPD, reprezentantii acestei generatii consuma produse tip gustari cu 20% mai mult decat Milenials. Acestia sustin ca persoanele din segmentul de varsta 65-50 de ani reprezinta o oportunitate pentru operatorii de restaurante, care le pot oferi meniuri mai scurte, ce includ gustari si portii mai mici decat cele obisnuite.
„Motivele pentru fiecare dintre aceste doua grupuri sunt diferite: in timp ce reprezentantii millenials opteaza pentru produse tip snacks sau gustari gata-preparate atunci cand le e foame si vor sa manance rapid, baby boomers apeleaza la aceste optiuni deoarece nu vor sa gateasca o cantitate mare, mai ales atunci cand sunt nevoiti sa manance singuri. Insa, ambele grupuri aleg astfel de gustari in functie de gusturi si pofte. „Cercetarile pe care le-am realizat ne arata ca alegerile in ceea ce priveste gustarile nu sunt la fel. Motivatiile, alegerea alimentelor, precum si indicatorii „cand” si „unde” difera foarte mult intre grupurile de varsta”, au concluzionat analistii NPD.
Cmentariile sunt închise