Peste 130 de participanti la Horeca Next Level Food: “Consumatorul modern – intre fine dining, comfort food si street food”
Proprietari ai unora dintre cele mai mari businessuri Horeca de pe piata romaneasca, reprezentanti ai unor importante lanturi hoteliere, antreprenori, manageri de restaurante, baruri si cafenele, consultanti in domeniul food&beverages s-au reunit ieri, 18 octombrie 2016, la Horeca Next Level Food: “Consumatorul modern – intre fine dining, comfort food si street food”, eveniment organizat de Food&Bar la Hotel Sheraton Bucuresti.
Evenimentul s-a bucurat de prezenta a peste 130 de participanti si s-a dovedit a fi un bun prilej de a pune in atentia audientei atat principalele provocari cu care se confrunta industria Horeca, din mai multe puncte de vedere, de la relatia cu furnizorii pana la angajati, cat si care ar fi ingredientele succesului, in functie de conceptul gestionat.
Dezbaterile din primul panel, cu tema “Diferentierea, intre necesitate si curaj”, au fost sustinute de catre Liviu Popescu – Grupul Fratelli, Ion Biris – Managing partner Grupul Loft, Loredana Negoita – Customer Relationship Manager Grupul City Grill, Nicolae Lica – Executive Chef JW Marriott, Alexandra Bran – Senior Food & Drink Coordinator Radisson Blu Hotel, care au vorbit despre ce inseamna diferentiere in functie de fiecare concept in parte, pornind de la restaurant fine dining, restaurant casual, braserie, restaurant ce face parte dintr-un lant si pana la restaurant de hotel, despre cum s-au schimbat obiceiurile de consum, cat de pretentios a devenit consumatorul si cum poti raspunde cerintelor acestora, precum si care sunt principalele tendinte observate pe piata.
La randul sau, Alesea Brinzila – Director Achizitii OceanFish, a prezentat participantilor un scurt profil al companiei pe care o reprezinta, principalele produse din portofoliul Ocean Fish si avantajele pe care companiile ce activeaza in industria ospitalitatii le pot avea accesand produsele oferite de Ocean Fish atat prin intermediul magazinelor proprii cat si contactand direct reprezentantii de vanzari.
Cel de-al doilea panel, dedicat restaurantelor din segmentul fine dining, i-a avut ca invitati pe unii dintre cei mai cunoscuti chef-i din Romania, proprietari sau manageri de restaurante fine dining. Joseph Hadad – Joseph, Cezar Munteanu – Cézanne, Samuel Le Toriellec – L’Atelier si Sidia Sissoko – Norma au adus in atentie principalele provocari si chiar obstacole cu care se confrunta un restaurant fine dining, cele mai importante subiecte expuse fiind legate de relatiile cu furnizorii si nivelul de pregatire a angajatilor din industria ospitalitatii. Cei patru chefi si-au prezentat viziunea despre ceea ce inseamna pentru ei fine dining, au vorbit despre care sunt atuurile restaurantului pe care il reprezinta, care va fi evolutia acestui segment de piata in viitorul apropiat, precum si despre proiectele pe care le vizeaza pe termen scurt.
Panelul a fost completat cu o prezentare sustinuta de catre Florentina Constantin – Director Vanzari Bucuresti divizia Horeca Marthon si incheiat de o demonstratie culinara Unilever Food Solution, sustinuta de catre Chef Robert Voicu si Chef Emanuel Mocanu.
Irina Laptoiu, Grano si Radu Dumistrecu, Voila au fost invitatii celui de-al treilea panel, ce a avut ca tema “Bistro – un concept versatil”. Cei doi speakeri au descris participantilor caracteristicile conceptului pe care il reprezinta, au prezentat principalele atuuri pe care mizeaza atat la nivel de atmosfera cat si la nivel de meniuri si au dezbatut provocarile intampinate in achizitionarea ingredientelor potrivite, atat in ceea ce priveste produsele locale cat si cele cu specific.
Reprezentantii restaurantelor cu specific asiatic, invitatii celui de-al patrulea panel, cu tema “Restaurantele asiatice – diversitatea locatiilor cu un astfel de specific in peisajul romanesc”, s-au remarcat prin optimismul legat de dezvoltarea acestor concepte pe piata romaneasca, in conditiile in care s-a observat o evolutie constanta a acestui segment in ultimii cinci ani. Gabriel Faflei – Kanpai, Vladimir Curnic – Yoshi-Sushi & Teppanyaki, Anne Ampawan – Kunnai au vorbit despre specificul si experientele culinare de care poti avea parte in restaurantele pe care le reprezinta, despre cat de deschisi sunt romanii catre testarea mancarurilor cu specific asiatic, despre provocarile pe care le intampina in relatiile cu furnizorii, precum si despre principalele trenduri observate in acest segment de piata.
Florin Scripca – Flavours Food Design, Florin Itu – Meat Buster si Dragos Gurarosie – Coproducator BurgerFest & Craft Beer Festival, invitatii Panelului V – “Street food – oportunitati de dezvoltare”, au vorbit despre succesul conceptului street food pe piata romaneasca, despre influenta pe care festivalurile dedicate au avut-o in popularizarea acestui concept, despre principalele tendinte in ceea ce priveste obiceiurile culinare si conceptele cu potential de dezvoltare, precum si despre principalele actiuni si planuri planificate pentru perioada imediat urmatoare.
Evenimentul a fost incheiat cu tombola organizata de Unilever Food Solution, care a oferit participantilor, prin tragere la sorti, doua carti.
Urmatoarea editie Horeca Next Level – Dessert trends: “Prajiturile copilariei, savori occidentale si eclectism. Ce vrea consumatorul urban?” va avea loc pe data de 10 noiembrie 2016 si va cuprinde o sesiune extraordinara de conferinte si discutii tematice despre cum a evoluat in ultimii ani segmentul cofetarii-patiserii-gelaterii pe piata romaneasca, care sunt conceptele de succes si care sunt principalele directii de diferentiere, cum au evoluat obiceiurile de consum, cum se poate da plus valoare unui meniu cu un desert deosebit, precum si care sunt cele mai noi tendinte in acest segment.
Cmentariile sunt închise