Romanii prefera din ce in ce mai mult alimentele de origine locala, cel putin la nivel declarativ
Potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare iSense Solutions, cei mai multi romani din mediul urban prefera ca alimentele pe care le consuma sa aiba origine romanesca, dar apreciaza mai mult marcile straine in cazul electronicelor, electrocasnicelor sau automobilelor.
Datele cuprinse in analiza citata releva ca dintr-o lista de 14 categorii de produse evaluate, consumatorii opteaza pentru cele de origine romaneasca, in primul rand cand vine vorba de alimentele perisabile (fructe, legume, lactate etc.), cele cu termen de valabilitate mare (conserve, faina etc.), dulciuri, snack-uri, imbracaminte (inclusiv pentru copii), bauturi alcoolice si mobila. Cele mai apreciate produse romanesti sunt cele din Ardeal (30%) si din Moldova (11%), in timp ce pentru 43% dintre consumatori nu conteaza regiunea din care provin acestea.
„Observam ca, in ultimii ani, atasamentul romanilor pentru produsele fabricate in Romania se mentine. Spre exemplu, 72% dintre romanii din mediul urban declara ca se regasesc mai mult in marcile cu produse locale fata de cele straine (28%), ceea ce aduce un potential important pentru companiile care se pozitioneaza cu marci construite in zona de autentic romanesc”, spune Andrei Canda, Managing Partner iSense Solutions.
Principalele motive pentru care consumatorii prefera produsele locale sunt incurajarea micilor producatori (77%), contributia la economia nationala (57%), faptul ca au mai multa incredere in ele (48%), achizitionarea lor ii face sa se simta mai bine (41%) sau le considera mai bune (40%).
Pe de alta parte, romanii opteaza pentru produsele de origine straina pentru ca le considera mai bune, de o calitate superioara celor romanesti (52%) si au o mai mare incredere in ele (28%). Tarile preferate in cazul produselor de origine straina, in urma mentiunilor spontane ale respondentilor, sunt in ordine: Germania, Italia, Marea Britanie, Japonia, Franta si SUA.
Studiul a fost realizat online pe un esantion de 1.051 de respondenti din mediul urban, iar datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 16-65 de ani din mediul urban din Romania. Grad de eroare =/-3% la un nivel de incredere de 95%. iSense Solutions foloseste cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din Romania si ofera servicii integrate de marketing: cercetare, consultanta in marketing si comunicare, digital si vanzari.
Cmentariile sunt închise