UGIR solicită Guvernului să adopte măsuri pentru sprijinirea economiei în perioada de criză COVID-19
Uniunea Generală a Industriașilor din România (U.G.I.R.), confederaţie patronală reprezentativă la nivel naţional, se alătură mișcării de susținere a mediului de afaceri din România și propune un pachet de măsuri pentru Guvernul României. Acestea au rolul de a sprijini activitatea economică a țării din următoarea perioadă, în așa fel încât companiile să poată depăși mai ușor criză provocată de pandemia COVID-19.
„Înțelegem acum mai mult ca în orice altă perioadă că trebuie să susținem mediul de business românesc, de aceea alegem să ne implicăm. Am formulat o serie de propuneri cu care ne adresăm Guvernului României, pentru că ne dorim o bună funcționare a activității economice și depășirea crizei cu daune minime. Știm că jucătorii din piață pot să aibă de suferit, astfel că vizăm sprijin pentru implementarea diverselor proiecte cu fonduri europene, ajutor pentru IMM-uri, creșterea șomaj-ului și alte măsuri utile antreprenoriatului românesc”, a declarat Mirabela Miron, preşedinte U.G.I.R. pentru Regiunea de Nord-Est.
Măsurile propuse de U.G.I.R. pentru Guvernul României
Pentru proiectele cu fonduri europene aflate pe final de implementare (cu finanțare prin Programul Operațional Capital Uman, prin Programul Operațional Regional etc): organismele de control (ADR, OIR) să desfășoare verificările finale prin mijloace electronice astfel încât să nu fie blocate deconturile finale către beneficiari, ci să le putem accelera. În caz contrar, riscăm blocarea activității și plata salariilor sau a furnizorilor.
Pentru proiectele cu fonduri europene aflate în curs de implementare solicităm sprijin pentru beneficiari în vederea păstrării unui ritm normal al plaților către aceștia, pentru a nu le cauza blocaje în activitate și în plata salariilor și/sau a furnizorilor.
De asemenea, considerăm necesară realocarea unei părți din fondurile europene încă neutilizate în actualul cadru financiar, către programe de finanțare pentru start-up-uri și IMM-uri de cercetare, dezvoltare, inovare și de producție în medicină și farmacie, în vederea dezvoltării de produse, echipamente sau materiale medicale (reactivi chimici de laborator, substanțe active utilizate ca materii prime pentru medicamente, echipament medical de protecție precum măști, mănuși, combinezoane, producția de respiratoare sau ventilatoare pentru ATI, injectomate, monitoare, pompe peristaltice, soluții lichide sau lămpi dezinfectante pentru mâini, suprafețe, încăperi și altele). Aceste proiecte necesită o perioadă cât mai scurtă pentru evaluarea cererilor de finanțare depuse și pentru contractare (fast-track approval).
Realocarea unei părți din fondurile europene încă neutilizate în actualul cadru financiar către programe de finanțare pentru start-up-uri și IMM-uri destinate investițiilor private (pe modelul POR 2.2. si POC 2.2.1., simplificate), în vederea menținerii unei evoluții echilibrate a acestora, securizării locurilor de muncă actuale și consolidării competitivității pe piață. În mod similar, stabilirea unei liste generoase a codurilor CAEN eligibile, în vederea asigurării unui efect de multiplicare în economie, prin crearea de noi locuri de muncă unde să fie preluați o parte din angajații ce vor fi disponibilizați în anumite domenii de activitate. Necesare vor fi și finanțări nerambursabile cuprinse între 200.000 – 2.000.000 euro, însoțite de garanții din partea Statului pentru creditele luate de antreprenori în vederea asigurării cofinanțării din partea beneficiarului, asociate cu o perioadă cât mai scurtă pentru evaluarea cererilor de finanțare depuse și pentru contractare (fast-track approval).
Realocarea unei părți din fondurile europene încă neutilizate în actualul cadru financiar către un program de finanțare pentru crearea de instrumente digitale care să susțină realizarea activităților pentru companiile care lucrează în sistem „remote”. Acestea vor fi adresate în special domeniilor precum educație prin platforme de tip e-learning, dedicate prioritar regiunilor defavorizate și zonelor rurale, sănătate, prin programe de tipul e-health, telemedicină, destinate mai ales persoanelor aflate în carantină sau autoizolare, persoanelor vulnerabile din punctul de vedere al vârstei și a stării de sănătate, dar și celor care locuiesc în zonele rurale aflate la distanțe mari față de cel mai apropiat oraș cu dotări sanitare complete. De asemenea, sunt vizate și platformele e-commerce, destinate în special micilor producători care nu își permit achiziția uneia deja existente pe piață. Aceste măsuri necesită o perioadă cât mai scurtă pentru evaluarea cererilor de finanțare depuse și pentru contractare (fast-track approval).
Relansarea apelurilor în cadrul POCU destinate întreprinderilor sociale și structurilor de economie socială, în vederea atenuării efectelor concedierilor din unele domenii de activitate. Necesită o perioadă cât mai scurtă pentru evaluarea cererilor de finanțare depuse și pentru contractare (fast-track approval).
Instituirea unei scheme de ajutor de stat destinată plății salariilor angajaților, timp de 6-12 luni, pentru IMM-urile aflate în dificultate din cauza crizei cauzate de epidemia de COVID-19. Schema se adresează tuturor IMM-urilor, indiferent de domeniul de activitate, dacă au înregistrat o scădere cu cel puțin 30% a cifrei de afaceri (în comparație cu aceeași perioadă din anii 2017-2019).
Acordarea unei sume forfetare (egală cu salariul mediu net pe economie) pentru PFA-urile aflate în dificultate, pe o perioada de 3-6 luni.
Instituirea unui fond prin care să se asigure capitalul de lucru pentru IMM-uri (cu dobândă zero), asociat altor instrumente care să combată deficitul temporar de cash al acestora.
Creșterea temporară cu cate 6 luni a perioadelor de acordare a indemnizației de șomaj, în funcție de stagiile de cotizare, respectiv de la 6 luni la 12 luni pentru persoanele cu un stagiu de cotizare de cel puțin 1 an, de la 9 luni la 15 luni pentru persoanele cu un stagiu de cotizare de cel puțin 5 ani și de la 12 luni la 18 luni pentru persoanele cu un stagiu de cotizare mai mare de 10 ani.
Uniunea Generală a Industriașilor din România (U.G.I.R.) este o organizație patronală națională, de tip confederativ, înregistrată în 1992, care, prin statutul său, și-a propus să reia activitatea organizației patronale naționale U.G.I.R., fondată în anul 1893 și desființată în 1948, printr-o Hotărâre a Consiliului de Miniștri. Conform misiunii sale, U.G.I.R. promovează relațiile economice a liberei inițiative și a principiului concurenței loiale, în scopul realizării în România a unei economii de piață de succes, reale, bazată pe capital majoritar privat.
Cmentariile sunt închise