Sondaj Tohani Romania: Cand spun vin rosu, 80% dintre romani se gandesc la Feteasca Neagra
Peste jumatate dintre romani prefera vinul rosu, iar 40% achizitioneaza saptamanal vin, arata un sondaj al Tohani Romania. Potrivit aceleiasi surse, Feteasca Neagra este soiul asociat cu vinul rosu romanesc de catre 80% dintre romani, iar soiul si producatorul se numara printre criteriile cele mai importante mentionate de acestia in procesul de achizitie al vinului.
Romanii asociaza consumul de vin cu relaxarea (60%), cina fiind preferata ca moment al zilei pentru consum, de obicei in compania partenerului de viata (71%) sau a prietenilor (74%), arata datele unui sondaj online realizat de Tohani Romania la nivel national. Jumatate prefera vinul rosu, iar procentul celor care prefera vinul alb, respectiv rose este apropiat, 27% versus 23%.
Cand spune vin rosu, majoritatea (84%) se gandeste la un vin romanesc, pe care il considera cel putin la fel de bun precum cele internationale (69%). Aproximativ o treime dintre respondenti asociaza vinul rosu cu cel frantuzesc, respectiv italian, mai arata sursa citata. Mai mult decat atat, soiul cu care este asociat vinul rosu romanesc este Feteasca Neagra (80%). Printre soiurile romanesti mentionate de respondenti s-au mai numarat Negru de Dragasani (5,3%), Babeasca Neagra (5,7%) si altele.
Ne bucuram sa primim o noua confirmare ca interesul pentru Feteasca Neagra este tot mai mare, atat pe fondul cresterii notorietatii acestui soi in randul consumatorului, dar si ca urmare a cresterii calitatii vinului. In ultimii 15 ani, Tohani Romania a investit constant in podgoria de Feteasca Neagra, cea mai intinsa din Dealu Mare, iar acum ne putem bucura de roadele acestor investitii: recunoasterea consumatorului, la nivel local si international, dar si un portofoliu de etichete medaliate in fiecare an, a precizat Virgil Mandru, CEO si proprietar Tohani Romania.
De unde achizitioneaza si ce buget aloca
De altfel, atunci cand achizitioneaza vin, romanii iau in considerare in primul rand producatorul (84%), apoi soiul (79%), recomandarile prietenilor (35%), respectiv eticheta (25%) fiind lasate in plan secund. Mai mult de doua treimi dintre respondentii la sondajul Tohani Romania au precizat ca achizitioneaza de obicei vinul din supermarket (76%). Un procent semnificativ (40%) se indreapta catre magazinele specializate, fie acestea online sau offline. 40% achizitioneaza vin saptamanal, iar 30% lunar.
Mai mult de o treime dintre respondenti au precizat ca aloca lunar intre 51 si 100 de lei pentru a cumpara vin, iar 25% aloca intre 101 si 200 de lei lunar. Aproape 20% aloca peste 200 de lei pentru a cumpara vin.
Sondajul a mai aratat si ca romanii devin tot mai interesati de povestea vinului, de istoria si farmecul podgoriei de unde provine. Astfel, 70% dintre respondenti au precizat ca au vizitat cel putin o crama, iar 45% ca achizitioneaza vin de la crama.
In ecosistemul vinului, locul unde se naste acesta este definitoriu. Cei care ne trec pragul aici, #AcasaLaFeteascaNeagra simt energia locului si ajung sa devina parte din povestea vinului produs pe o mosie regala, incarcata de istorie. Ne mandrim cu un vin multiplu medaliat la nivel mondial, care a scos un soi romanesc din anonimat, asa ca ne bucuram ca putem oferi un cadru pe masura pentru ca iubitorii de vin sa-l cunoasca indeaproape, a mai precizat Virgil Mandru.
In 2020, Tohani Romania a depasit pragul de 1 milion de sticle de Feteasca Neagra imbuteliate. Productia de struguri din aceasta toamna aduce vesti bune pentru soiul romanesc, cantitatea strugurilor de calitate recoltati fiind cu peste 20% superioara celei de anul trecut.
Cmentariile sunt închise