Un nou studiu realizat de Accor, lider mondial în domeniul ospitalității, relevă optimismul cu privire la revenirea călătoriilor în 2022, călătorii intenționând să cheltuiască în medie cu 39% mai mult pe călătorii în 2022 decât în 2019 și să facă în medie patru călătorii în acest an.
Studiul a intervievat 6.000 de persoane din cinci țări – Marea Britanie, Olanda, Germania, Polonia și Rusia – despre preferințele și dorințele lor în materie de călătorii. Rezultatele au fost favorabile și indică aprecierea pentru călătorii și timpul dedicat vacanței, mai mult ca niciodată. În ciuda recentelor bariere puse de variantele Delta și Omicron, peste 80% dintre respondenți intenționează să călătorească în 2022. Aceștia doresc să călătorească mult și, după doi ani de restricții, vor să cheltuiască sume semnificative.
PRINCIPALELE TENDINȚE
- Accor a intervievat 6.000 de persoane din Marea Britanie, Olanda, Germania, Polonia și Rusia înainte și după Omicron
- Respondenții
- Intenționează să cheltuiască cu 39% mai mult pentru călătorii în 2022
- Intenționează să întreprindă 4 călătorii în 2022
- Vor acorda prioritate standardelor sanitare și de sănătate, flexibilității rezervărilor și sustenabilității
- Două treimi dintre europeni doresc să călătorească pentru a spori bunăstarea mentală și pentru a scăpa de stres
- Impactul Omicron asupra călătoriilor include:
- 21% au fost nevoiți să amâne una sau mai multe călătorii
- 18% au fost nevoiți să anuleze una sau mai multe călătorii
- 25% sunt mai predispuși să își ia vacanțe prelungite (”staycation”) în 2022
Studiul face parte dintr-un raport aprofundat privind tendințele de călătorie în Europa de Nord, publicat de Accor, care examinează modul în care schimbările de comportament post-Covid vor influența modul în care călătorim, trăim, lucrăm și ne petrecem timpul liber în 2022 și în viitor.
Dorința de a evada către destinații însorite a crescut, întrucât vacanțele pe plajă se află în fruntea listei de dorințe pentru călătorii în 2022, 33% dintre respondenți planifică escapade la soare și nisip. Se așteaptă ca citybreak-urile (26%) să revină, pe măsură ce prinde contur din nou chemarea culturii cosmopolite. Întoarcerea la natură continuă, accentuată de Omicron. Cercetarea pre Omicron a indicat că unul din cinci (20%) a căutat evadări la țară, dar recenta creștere a pandemiei a dus la o dorință crescută pentru evadarea din spațiul urban, cu 30% dintre călători care caută vacanțe în natură în 2022. Omicron ne-a dublat dorința de a ne explora propria țară – la sfârșitul anului 2021, doar 14% dintre călători plănuiau vacanțe prelungite (”staycation”), iar la începutul anului 2022, acest număr s-a dublat la 28%. În general, 25% dintre respondenți sunt mai predispuși la staycation-uri ca urmare a Omicron. După doi ani dificili, 14% dintre europeni aspiră la luxul absolut și plănuiesc călătoria vieții lor pentru a compensa toate călătoriile pierdute în anii pandemiei.
Italia a fost identificată ca fiind destinația numărul unu pentru călătorii din Europa. În plus, 55% dintre cei intervievați intenționează să își mențină călătoriile în Europa, iar dintre cei care doresc să exploreze dincolo de granițele continentului, 13% plănuiesc călătorii în America de Nord și 11% în Asia de Sud-Est.
30% dintre persoane planifică și rezervă în mod activ călătorii pentru prima jumătate a anului, 50% pentru a doua jumătate a anului și aproape unul din cinci (17%) rezervă deja călătorii pentru 2023.
Studiul evidențiază un apetit pronunțat pentru călătorii, însă prezintă, totodată, și schimbările anticipate. 1 din 5 respondenți (22%) spune că prioritățile de călătorie vor fi diferite după pandemie. Flexibilitatea rezervărilor și standardele sanitare ridicate se află în fruntea listei de lucruri pe care europenii le așteaptă ca fiind „must have” în 2022 și după această dată. 31% doresc standarde de sănătate și siguranță mai clare, iar 1 din 5 (19%) ar fi dispus să plătească mai mult pentru o cameră de hotel dacă aceasta ar deține un premiu recunoscut pentru curățenie, cum ar fi eticheta globală ALLSAFE a Accor pentru sănătate și igienă. 30% doresc mai multă flexibilitate în ceea ce privește modificarea rezervărilor. Tehnologia va juca, de asemenea, un rol semnificativ în oferirea unei experiențe de călătorie mai ușoare din punct de vedere al contactului, 23% dintre călătorii europeni așteaptă mai multe opțiuni de plată fără contact și 17% doresc o creștere a tehnologiei hoteliere, de la servicii pentru clienți prin WhatsApp până la îmbunătățiri în calitatea și funcționalitatea televizoarelor din camerele de hotel. Oamenii vor să călătorească, dar vor și să fie în siguranță, iar acum se adaptează la faptul că cele două pot coexista. Având în vedere incertitudinea din ultimele luni, reasigurarea, atât în ceea ce privește siguranța, cât și flexibilitatea, este o necesitate pentru călătoriile din 2022 și dincolo de această perioadă.
Modul în care călătoresc oamenii este, de asemenea, în curs de schimbare. 16% se anticipează mai puține călătorii cu avionul în 2022, 18% prevăd o revenire a călătoriilor cu trenul și cu mașina, iar 13% se așteaptă ca planificarea de multiple călătorii în același interval să continue ca standard în 2022, oferind călătorilor siguranța că cel puțin una dintre călătorii ar trebui să se desfășoare conform planului.
Un lucru pozitiv întâlnit în anii Covid este creșterea gradului de conștientizare a sustenabilității ca fiind un aspect prioritar. Sustenabilitatea și impactul călătoriei asupra climei și a planetei reprezintă acum un factor pentru 87% dintre oameni. Acest lucru influențează alegerea destinației, a modului de a ajunge acolo, a cazării și a activităților pe care le pot întreprinde în timpul călătoriei.
Mindful Travel va fi o tendință majoră în 2022. Rolul emoțional și experiențial al călătoriilor are, de asemenea, mai multă importanță acum decât oricând. 66% dintre participanții la studiu sunt de acord: „Una dintre cele mai mari priorități ale mele atunci când plec în vacanță este să-mi sporesc bunăstarea mentală și să las stresul în urmă”. După doi ani de restricții, zicala „schimbarea este la fel de bună ca odihna” nu a fost niciodată mai adevărată. 67% sunt de acord: „Faptul că mă aflu într-un loc diferit îmi permite să-mi limpezesc mintea și să restabilesc ordinea în viața mea”.
Comentând rezultatele și raportul, Karelle Lamouche, Chief Commercial Officer, Accor Northern Europe, a declarat: „Covidul nu a diminuat dorința noastră de a călători, ci a complicat procesul. Chiar dacă unul din cinci respondenți a trebuit să anuleze sau să amâne o călătorie din cauza variantei Omicron, oamenii sunt încă hotărâți să călătorească și să cheltuiască cu 39% mai mult decât în 2019. Anul trecut, călătoriile au fost spontane, adesea rezervate și efectuate în câteva zile. Acum, post Omicron, oamenii planifică și rezervă deja călătorii pentru următorii trei ani. Ei au multe de așteptat și de recuperat în 2022.”
„Este clar că prioritățile s-au schimbat în ultimii doi ani. Sustenabilitatea contează mai mult ca niciodată în deciziile pe care le iau oamenii. Echilibrul dintre viața profesională și cea privată nu mai este doar un slogan, iar călătorii au o nouă conștientizare a impactului pozitiv pe care călătoriile îl au asupra bunăstării lor. De fapt, două treimi dintre noi doresc să călătorească pentru a-și îmbunătăți sănătatea mentală. Ne așteptăm ca această tendință de îmbunătățire, de conștientizare și de bunăstare să facă parte din experiența de călătorie pentru anii următori, accelerată de oportunitățile pierdute de Covid. Călătoriile s-au întors, experiențele s-au întors, iar Europa începe anul 2022 cu optimism.”
Raportul Accor Tendințe de călătorie în Europa de Nord este disponibil pentru a fi descărcat aici.
Cele mai importante 10 tendințe de călătorie ale Accor
- MILIONARII DE VACANȚĂ – Dacă au bani, oamenii – după doi ani de restricții – vor să-i cheltuiască.
- BIOFILIA – Chemarea naturii rămâne puternică, călătorii îndreptându-se spre litoral și destinații de la țară
- DURATĂ MAI LUNGĂ – Sustenabilitatea, nevoia de relaxare și înbinarea călătoriilor cu programul de lucru (workations), toate acestea contribuie la călătorii mai lungi
- BUCURIE ARTIZANALĂ – Autoperfecționarea, învățarea și experiențele din călătorii
- SOLITUDINE – Călătoriile solo, auto-îngrijirea și „timpul pentru mine” sunt așteptate să explodeze în 2022
- HYBRID WORKING – Noul călător de afaceri, influențat de munca hibridă, workspitalitatea și noile modalități de lucru
- CELEBRAREA ORAȘELOR – După doi ani de izolare, oamenii vor să se simtă din nou parte din viața oamenilor.
- NOII COMPANIONI – vacanțele în grupuri mari (Big Bubbles), călătoriile bunicilor cu nepoții (Gramping) și călătoriile cu animalele de companie sunt tendințe în creștere
- HOTELURILE REZIDENȚIALE – Ascensiunea reședințelor de marcă
- LOYALTY – ALL: Accor Live Limitless, cel mai bun companion de călătorie
Cmentariile sunt închise