Cateringul începe să-și reia ritmul cunoscut, dar va arăta diferit în condițiile în care se vor evita evenimentele cu un număr foarte mare de participanți. Multe companii de catering vor testa o formă de lucru hibrid sau la distanță oferind soluții precum pachete care vor putea fi personalizate la fața locului.
Forța de muncă din domeniu se așteaptă să fie tratată cel puțin la fel de bine precum lucrătorii din alte domenii, incluzând pe lângă salariul minim garantat și beneficii: concediu plătit sau acces la programe de wellness. Dar angajatorii de succes știu că nu este vorba doar de rezolvarea actualei crize de personal; este, de asemenea, un efort continuu de a crea un loc de muncă în care oamenii să se implice pentru că se simt în siguranță pe termen lung.
Restaurantele se vor concentra mai puțin pe formalitate de odinioară, necesară de altfel pentru a obține acele stele Michelin. Restaurantul de lux va deveni „mai puțin pretențios” și astfel mai popular, vizând posibil un public tânăr cu o abordare relaxată asupra unor astfel de servicii. Acest gen de abordare este tot o consecință a mesele servite în aer liber care au știrbit din conformitatea restaurantelor rafinate.
Acum, mai mult decât oricând, restaurantele sunt supuse unor presiuni de a găsi o soluție durabilă pentru reciclarea ambalajele. Ambalajele compostabile nu sunt răspunsul, deoarece majoritatea unităților de compostare nu acceptă ambalaje din industria alimentară. Soluția de bun-simț ar fi recipientele reutilizabile, care pot fi returnate, spălate și igienizate înainte de a fi utilizate din nou. Deși unele restaurante s-au adaptat deja la aceste noi tendințe, legislația care restricționează paharele, recipientele și paiele de unică folosință va deveni din ce în ce mai dură.
Astfel, vom observa tot mai multe restaurante cu obiective clare de sustenabilitate și transparență în ce privește gestiunea deșeurilor și emisiilor. Poate părea departe de noi, dar Los Angeles a devenit în noiembrie unul dintre orașele care a introdus noi reguli privind oferirea tacâmurilor de unică folosință doar la cerere. În loc să adauge automat tacâmuri și șervețele la comenzile la pachet, restaurantele le pot furniza numai atunci când clienții solicită. Scopul primar este să reducă din deșeuri în cazul în care comenzile sunt servite acasă, apoi de reducere a costurilor pentru restaurante.
Consumatorii doresc confort, siguranță și control, iar așteptările de la restaurantele preferate vor fi pe măsură.
Comenzile pentru acasă vor rămâne crescute dacă se va păstra o oarecare reticență de a renunța la noile obiceiuri culinare. Chiar dacă restricțiile au fost în mare parte ridicate și oaspeții au fost încurajați să iasă, ponderea comenzilor to-go este în continuare crescută. O schimbare însă, se poate observa deja privind momentul în care aleg să iasă în oraș.
Analizele obiceiurilor de consum din ultimii doi ani relevă o dorință a consumatorilor de a avea un control asupra vieții lor, în special în perioadele de incertitudine. Claritate, transparență, flexibilitate și multitudine de opțiuni pentru a lua decizii care se potrivesc nevoilor lor – iată la ce se pot aștepta operatorii Horeca. În același timp, va fi primită în viața de zi cu zi tehnologia predictivă care investește consumatorii cu instrumentele de a planifica inclusiv mese.
Oaspeții nu mai sunt neapărat oaspeți fizic în local, ei doresc să aibă la îndemână toate instrumentele pentru interacțiune redusă cu personalul precum: comenzi prin aplicații și asistenți virtuali sau un cod QR care le permite să accesează meniul de pe smartphone.
Dacă nevoia de control și siguranță va fi suplinită de tehnologie, următorul pas este crearea de experiențe creative și jucăușe, pentru a contracara anxietatea și stresul generat de izolare. Dacă socializarea în interiorul localului va fi redusă, mici atenții care pot fi luate la pachet vor fi un “nice-touch” al experienței în cadrul în care clienții se simt confortabil. În aceeași măsură, operatorii din Ospitalitate vor putea deveni vulnerabili în fața celor care aleg să le treacă pragul, transparența privind punctele slabe va deveni un instrument de fidelizare.
Vor prospera restaurantele quick service sau cafenele care dețin și drive-thru, mai ales dacă aleg să investească în continuare în eficientizarea procesării comenzilor. Nu în ultimul rând, investițiile în amenajarea teraselor se vor dovedi în continuare foarte utile, plus că e mult mai plăcut să socializezi în aer liber.
* Nation’s Restaurant News, Restaurant Hospitality, Supermarket News and Food Management au cules date și observații din industrie pentru a identifica tendințele pentru 2022 privind operațiuni, tehnologie, forță de muncă, meniuri și marketing.
Cmentariile sunt închise