Poke House – gustul Hawaiian care cucerește românii
Analizăm într-un scurt interviu cu Fadi Drăghici, country manager Poke House Romania, cum i-a cucerit Poke House pe bucureșteni, un concept inedit originar din Hawaii, dar a cărui misiune este să surprindă spiritul și aventura californiană despre mâncare. Viziunea Poke House se sprijină pe trei piloni: delicios – un meniu care se schimbă periodic și se adaptează consumatorilor din fiecare țară, proaspăt & sănătos – ingrediente de calitate, pe lângă fructe și legume de la producători locali și sustenabil.
Ce înseamnă Poke?
Poke este preparatul de bază din bucătăria tradițională hawaiiană. În termeni simpli, Poke este un mix de proteine, legume și fructe, care în mod tradițional este făcut doar cu pește crud, dar pe care noi îl explorăm într-o manieră californiană, prin diversificarea ingredientelor și printr-o prezentare inedită. Este un preparat complet prin natura sa, foarte nutritiv și sățios, potrivit pentru prânz, cină sau o gustare în orice moment al zilei. Totodată, poke este un preparat complex care poate fi savurat atât în restaurant, cât și livrat oriunde întrucât toate ingredientele necesare se regăsesc într-un singur bol delicios.
Care este originea acestui preparat și cine sunt fondatorii?
Ideea s-a născut în noiembrie 2018 la Milano, dintr-un vis comun a doi tineri antreprenori, Matteo Pichi și Vittoria Zanetti. Vittoria a locuit o perioadă în Los Angeles, pe perioada studiilor și a fost fermecată de restaurantele Poke de pe plajă, de diversitatea gusturilor reunite într-un preparat sănătos și de atmosfera californiană. Întâlnirea cu Matteo, care era deja un antreprenor de succes, cu experiență solidă în segmentul food delivery, a făcut ca visul Vittoriei de a aduce acest format în Europa să devină realitate. Poke House a devenit rapid lider global în categoria restaurantelor fast-casual, fiind prezent în peste 100 de locații din Marea Britanie, Italia, Franța, Spania, Portugalia, SUA și de anul acesta în România.
Cum și-a construit Poke bowl reputația de a fi un preparat sănătos?
Cred că cel mai important diferențiator este acela că toate ingredientele folosite în prepararea poke bowl-urilor sunt de calitate superioară, livrate zilnic pentru a asigura prospețimea și de la furnizori certificați. De asemenea, dressing-urile utilizate sunt create după o rețetă secretă care poate fi găsită doar în restauratele Poke House. Astfel, bowl-urile Poke House sunt alegerea perfectă pentru un prânz sănătos și rapid sau cel mai bun motiv pentru o masă cu prietenii și o gustare delicioasă în stilul specific californian.
Cum ați identificat nevoia de a intra pe piața din România?
Credem că mediul de afaceri din România este unul foarte atractiv datorită ecosistemului său de start-up-uri, fertil și în creștere rapidă și datorită serviciilor foarte bine dezvoltate. Entuziasmul și rapiditatea cu care românii îmbrățișează noi idei, dinamismul și interesul din ce în ce mai crescut pentru un stil de viață sănătos se potrivesc perfect conceptului Poke House. Așadar, toate aceste ingrediente au creat un spațiu pe care noi considerăm că a meritat să îl explorăm pe segmentul de mâncare fast-casual, punând accent pe o ofertă delicioasă, sănătoasă și rapidă.
A fost nevoie să adaptați rețetele inițiale pentru publicul din țara noastră?
La Poke House, clienții pot alege dacă să își creeze propriul bowl, care este una dintre cele mai populare opțiuni sau dacă selectează una dintre specialitățile casei. În primele două luni de la lansarea flagship store-ului Poke House din apropierea Parcului Cișmigiu din capitală, circa 70% din vânzări au fost realizate de segmentul în care clienții își creau singuri Poke bowl-ul preferat dintr-o paletă vastă de combinații posibile. Așadar, având această varietate extraordinară de ingrediente posibile oricând la îndemână, nu a fost necesară o ajustare completă a rețetelor pentru publicul din România, ci mici intervenții care să celebreze preferințele locale și furnizorii autohtoni. În ceea ce privește aprovizionarea, avem o infrastructură foarte bine pusă la punct, astfel încât să putem oferi clienților, de fiecare dată, calitate, prospețime și diversitate.
Cât de flexibil este meniul în condițiile extinderii în țări care au cultură gastronomică diferită?
Meniul se adaptează în funcție de gusturile locale, ingrediente disponibile la nivel local, și oferta disponibilă de la producătorii locali. De exemplu, în România, am înlocuit brânza feta cu o telemea de vacă produsă local. De asemenea, am optat pentru ardei iute românesc în locul ardeilor jalapeno. 80% din ingrediente sunt achiziționate local, plus o mare parte dintre acestea sunt și produse la noi în țară.
Și pentru că vrem să oferim o experiență completă marca Poke House, servim bere, băuturi non alcoolice și kombucha – toate de la furnizori români, iar deserturile sunt de asemenea de la producător local. Astfel, în fiecare țară în care suntem prezenți adaptăm oferta Poke House specificului local prin ingredientele folosite, chiar dacă ne păstrăm semnătura autentică prin modul în care le mixăm, dressing-urile marcă înregistrată proprie și toată atmosfera creată în locațiile noastre.
De asemenea, fiind într-o țară în care se consumă preparate calde, am optat pentru introducerea în meniu a supei pe bază de morcov și ghimbir, tocmai în ideea de a integra gusturile și tendințele locale în oferta noastră.
Ce conține meniul pe lângă poke bowls?
Pe lângă cunoscutele Poke Bowls, meniul mai oferă supa casei, cu morcov și ghimbir, delicioasele toast cu avocado, o gamă variată de deserturi și băuturi: răcoritoare organice, sucuri presate la rece, vin organic, kombucha și cafea.
Unele dintre deserturile preferate de clienții noștri sunt Mochi, un desert japonez artizanal pe bază de înghețată învelită în pastă de orez. Această versiune de mochi a fost adaptată gusturilor europene, în comparație cu Japonia unde tradițional se servește cald. Mochi sunt disponibile în mai multe arome: yuzu, ceai verde, cheesecake, vanilie și ciocolată. În plus, la Poke House se găsesc și alte deserturi: tiramisu, banofee și chocolate mousse vegan. De asemenea, lucrăm cu un producător din Transilvania pentru kombucha naturală, alți producători locali precum Zăganu și producători mici europeni.
Care este secretul dezvoltării în 100 de locații într-un timp relativ scurt, mai ales pentru un concept nișat?
Suntem în acest moment în topul business-urilor cu cea mai rapidă creștere din industria foodtech. În călătoria de până acum, tehnologia este într-adevăr un punct cheie care a generat creșterea semnificativă a afacerii, și vorbim aici despre multe facilități dezvoltate chiar în timpul pandemiei: unificarea platformelor de delivery, la nivel intern, acceptarea automată a comenzilor și monitorizarea calității ingredientelor prin care asigurăm prospețimea preparatelor. Pe lângă toate aceste tool-uri, există o permanentă legătură cu clientul pe care o menținem prin programul intern de loialitate “Poke Squad” care poate fi accesat de către toți clienții care ne calcă pragul, scanând codul QR din locațiile noastre.
Așadar, pe lângă calitatea superioară și prospețimea poke bowl-urilor, succesul Poke House se datorează în mare măsură modelului de business ce a găsit formula perfectă dintre retailul fizic și food delivery, toate acestea ghidate de o strategie de marketing și comunicare digitală care reflectă valorile și spiritul atmosferei californiene. Ceea ce ne-a permis extinderea și a contribuit la succesul internațional a fost încrederea partenerilor și investitorilor. Ce ne propunem pentru perioada următoare este să continuăm dezvoltarea afacerii și să fim recunoscuți drept liderul care schimbă jocul în industria restaurantelor fast-casual.
Cum s-au schimbat proporțiile de consum Delivery versus in-house în ultimul an?
Suntem prezenți pe piața din România de mai puțin de un an și nu putem încă să evaluăm tendințele sau să le susținem cu niște date relevante.
Cum vă aliniați cu noile tendințe din Horeca privind ambalajele, farfuriile și tacâmurile prietenoase cu mediul?
Suntem atenți la tot ce înseamnă impactul business-ului nostru asupra mediului. Una dintre măsurile pe care le implementăm indiferent de țara în care suntem prezenți este aceea de a cumpăra local, de la furnizori autorizați, optimizând fluxul de distribuție și scurtând astfel rutele de transport. Ambalajele reprezintă pentru întreaga industrie o provocare reală, la Poke House utilizăm doar materiale reciclabile și prietenoase cu mediul și în viitorul apropiat vom lansa un bol reutilizabil despre care vom reveni curând cu mai multe detalii, tocmai pentru a descuraja utilizarea de ambalaje single-use.
Care este următorul milestone în dezvoltarea brandului în țara noastră și la nivel internațional?
Concret, ne-am propus să extindem rețeaua din România cu încă o locație în București până la finalul acestui an, urmând ca în 2023 să ajungem și în alte orașe, precum Cluj Napoca, Iași, Brașov, Constanța și Timișoara, cu un total de 14 locații la nivel național. Obiectivul nostru este să ajungem la 20-25 de locații în România până la finalul lui 2024. Este un obiectiv ambițios, însă rezultatele de până acum ne determină să privim cu încredere spre viitor.
La nivel Global, Poke House își continuă expansiunea, deschizând deja mai multe locații în țările în care este deja prezent.
Cmentariile sunt închise