2023 pare să aibă un început de an atipic în ciuda realităților socio-economice, a lipsei de personal din Horeca, se constantă o evoluție față de anul trecut și în aer plutește un val de optimism alimentat de studii precum cel efectuat de Bank of America: 70% dintre proprietarii de afaceri se așteaptă la creșteri ale vânzărilor, iar 52% plănuiesc să se extindă.
Predicțiile însă nu se pot aplica uniform, mai alea într-un domeniu care ține mai degrabă de cultură decât de economie: Ospitalitatea. Aparent, vom avea de-a face cu o recesiune gestionabilă: lipsa forței de muncă, un lanț de aprovizionare supraîncărcat și inflația sunt toate semne pe care economiștii le interpretează ca fiind benefice pentru restaurante. Deși probabil oaspeții vor reduce cheltuielile în general, e posibil să-și acorde o extravaganță precum o vizită în restaurantul preferat în locul unei escapade de weekend, de exemplu.
Pentru că o ieșire în oraș înseamnă și seri cu prietenii într-un bar, se pare că Tequila este băutura vedetă în 2023. Renumita băutură a primit și o infuzie de popularitate de la anumite vedete de peste ocean, lucru care desigur a ajutat la creșterea vânzărilor.
Conform unui sondaj efectuat de MGH, agenție de marketing și comunicare, 38% dintre utilizatorii TikTok au ales să meargă la un anumit restaurant sau au comandat mâncare de la respectivul local după ce l-au văzut pe TikTok. În sondajul cu pricina s-a analizat și faptul că videoclipul de pe TikTok i-ar fi determinat pe utilizatori să parcurgă distanțe considerabile pentru noi experiențe culinare.
„Nostalgia” nu poate fi un trend propriu-zis, mai ales că ține de trecut, dar pare că sunt feluri de mâncare cărora abia acum le-a venit rândul să fie testate de unii consumatori, deși nu sunt tocmai noi în meniul restaurantelor. Tot din aceeași zonă a lucrurilor cool din trecut, par a fi și meniurile tipărite la care oaspeții nu vor să renunțe încă.
Întâlnim tot mai des produse pe bază de înlocuitori de carne, iar târgurile dedicate Horeca abundă în alternative pentru carnea de vită, porc, pui și fructe de mare; ne putem aștepta ca nu toți acești producători să supraviețuiască în mediul concurențial actual. Pe lângă faptul că bucătarii nu prea sunt fanii acestor preparate, se pare că în general nu trec de 2% din total comenzi.
Blockchain este o tehnologie care permite verificarea independentă de criptomonedă sau a unui token, garantând autenticitatea acestora. În ultimii ani, numeroase restaurante și cluburi au vândut NFT-uri celor care urmăresc așa-zise beneficii exclusiviste. Ei bine, vom fi martorii scăderii cererii pentru aceste non-obiecte virtuale strălucitoare care vor dispărea în curând într-un colț al metaversului.
Firma de relații publice Af&co, nota în raportul anual de predicție a tendințelor că „Mâncarea din Africa de Vest în general și mâncarea nigeriană în special atrag un public mai larg și câștigă popularitate, deși nu demult era trecută cu vederea și slab reprezentată.” La conferința Culinary Institute of America’s Worlds of Flavour, care a avut loc în noiembrie la Napa, s-a pus accent pe influența bucătăriei africane asupra lumii occidentale, un stimulent pentru bucătarii cu origini africane să-și exprime liber moștenirea gastronomică.
Încă nu a scăzut apetența celor cu venituri crescute pentru produse premium precum carnea de vită wagyu și caviarul, care încă înregistrează vânzări crescute. Conform raportului anual al firmei de consultanță din domeniul Ospitalității Baum & Whiteman, la final de 2022 restaurantele de lux aveau liste de așteptare direct proporționale cu prețurile afișare în meniu.
Flexibilitatea devine o cerință esențială în recrutarea de personal, după ce mulți angajați ai restaurantelor au părăsit industria în ultimii 2 ani și nu au de gând să se mai întoarcă. Mai multe restaurante experimentează săptămâna de lucru de trei și patru zile, oferind timp de vacanță nelimitat (neplătit) și acordă beneficii nemaiîntâlnite până acum în domeniu.
Bucătării mai mari și săli de mese mai mici pe măsură ce o ieșire devine o ocazie specială; restaurantele renovează sau își extind bucătăriile pentru a gestiona comenzile take-away, eventual dezvoltarea unui brand exclusiv pentru livrări.
Ne-am obișnuit deja cu ele, terasele rămân în trend exploatând spații neamenajate până acum, mai ales că oaspeților le place să ia masa în aer liber. Multe din aceste spații amenajate inițial ca terase, au fost pregătite pentru a găzdui oaspeți indiferent de anotimp.
Acestea sunt previziunile pentru anul care abia a început, sintetizate într-un articol de redactorii Restaurant Hospitality: 12 independent restaurant trends for 2023, doar viitorul va decide dacă realitatea va urma trendul sau va da naștere altor tendințe.
Cmentariile sunt închise