HORA lansează public o serie de întrebări candidaților la Primăria Generală a Capitalei, cu privire la viziunea acestora pentru planul de dezvoltare a industriei Horeca
Redăm în cele ce urmează lista și argumentele care au dus la respectivele întrebări sau soluții propuse de gestionare a unor procese:
- Care vor fi măsurile pe care le veți lua pentru eficientizarea, înlesnirea și uniformizarea la nivel de sectoare a procedurii de acordare de autorizații/avize de funcționare?
În prezent, această procedură extrem de birocratică blochează noi investiții și îngreunează activitatea operatorilor care activează în sector. Câteva dintre piedicile majore pe care le întâmpinăm astăzi în procesul de obținere a autorizațiilor/avizelor de funcționare sunt:
- Solicitarea de redepunere anuală a acelorași documente, chiar dacă nu au intervenit modificări la punctul/punctele de lucru respectiv/e;
- Fiecare sector are cereri diferite la nivel de documente care trebuie incluse în dosarul pentru obținerea/reînnoirea autorizației/avizului de funcționare;
- Întârzieri nejustificate în procesul de eliberare a autorizațiilor/avizelor, atât acelor noi, cât și a celor pentru prelungire, unde există deja istoric;
- Lipsa unui standard coerent de stabilire a taxei de autorizație, care să ia în calcul suprafața operatorului, precum și calculul pe 12 luni calendaristice.
- Există un plan de digitalizare și interconectare a datelor cu toate autoritățile implicate?
Suntem deschiși și disponibili să ne implicăm și să susținem acest proces, esențial pentru dezvoltarea sănătoasă. Iată câteva soluții cheie pentru un proces coerent:
- Implementarea unui sistem digital care să permită reînnoirea autorizațiilor/avizelor de funcționare exclusiv pe baza unei cereri, a plății taxei și a declarației pe proprie răspundere că nu există modificări aduse punctului de lucru.
- Posibilitatea plății online a taxei (uniformizat la nivel de București; astăzi doar în anumite sectoare se poate în acest fel).
- Obligativitatea primăriei, dacă nu există o declarație în acest sens, prin care aceasta să obțină toate autorizațiile emise de către autoritățile competente în acest sens, lucru posibil doar prin interconectarea bazelor de date a acestor autorități.
- Există un plan definitivat de norme aplicabile pentru terase, care să permită funcționarea eficientă și echitabilă a acestora, atât pe proprietate publică cât și privată. Ce strategie aveți pentru eliberarea acestor autorizații/avize într-un timp legal, cât și pentru funcționarea într-un mod eficient și echitabil?
În prezent, industria întâmpină piedici precum:
- Obligativitatea de a obține un certificat de urbanism pentru terasele amenajate pe proprietatea publică, cât și pentru cele amplasate pe proprietate PRIVATĂ.
- Imposibilitatea de a obține aceste autorizații/avize pe termen NELIMITAT, iar acolo unde este cazul cel puțin pe toată durata contractului de închiriere.
- Având în vedere faptul că CENTRUL ISTORIC AL BUCUREȘTIULUI a fost neglijat în ultima perioadă în favoarea altor proiecte precum: Străzi deschise sau Delta Văcărești, există preocupări pentru o abordare integrată în vederea menținerii atractivității și funcționalității acestuia?
Operatorii din industria HORECA cu activitate în Centrul Istoric unde exista investiții majore din partea acestora precum și foarte multe locuri de muncă create, se lovesc de probleme cu impact major în business, precum:
- Infrastructura lasă de dorit, de mai bine de 12 ani nu s-a mai făcut nimic, iar străzile sunt adevărate capcane;
- Pericolul iminent de creștere a criminalității având în vedere apariția proxenetismului, al cerșetorilor, precum și a vânzării de droguri;
- Aspectul degradat al multor clădiri, fațadele sunt neîngrijite și nu există programe pentru a-i ajuta pe proprietari să le reabiliteze.
- Lipsa anumitor activități organizate de către municipalitate care să atragă clienți în zona Centrului Istoric.
- Industria ospitalității acționează în prezent într-un mediu concurențial incorect și se confruntă cu soluții diverse, incoerente, inconsecvente, implementate de diferitele administrații de-a lungul timpului. Cum vedeți posibilă alinierea tuturor afacerilor din industria Horeca la regulile și noile norme, astfel încât să existe un moment T0 până la care să se intre în legalitate și de la care să existe consecințe pentru cei care nu le respectă? De asemenea, care vor fi măsurile pe care le veți lua pentru intrarea în legalitate (conform noilor viziuni) a locațiilor/operatorilor și cum veți asigura competiția corectă între aceștia pe termen lung?
- Bucureștiul are nevoie de infrastructură pentru turiști dar și de promovare.
Cum vedeți funcționarea organizației de promovare a Bucureștiului – BTB (Biroul de Turism București), dar și alocarea de fonduri către organizație, respectiv infrastructura necesară turiștilor: locuri de parcare pentru autocare, puncte de informare, propuneri de tururi, programe tematice cu obiective turistice, etc.?
- Întâlnirile cu antreprenorii și liderii din ospitalitate au loc în general înainte de alegerile locale și/sau în alte momentele de criză. Cum vedeți solicitarea HORA de constituire a unui grup de lucru pentru a găsi cele mai bune soluții pentru temele de mai sus, precum și stabilirea unui calendar de întâlniri trimestriale cu dumneavoastră?
Cmentariile sunt închise