Rezultatele impactului socio-economic al activității Kaufland în România
Kaufland își menține poziția în topul celor mai mari companii de retail din România, după cifra de afaceri, și continuă să fie unul dintre cei mai importanți angajatori privați, conform studiului de impact socio-economic al companiei aferent anului financiar 2023, întocmit de KPMG.
Impactul Kaufland în economia românească – În anul financiar 2023, Kaufland a avut o contribuție totală de 2,57 miliarde euro (Valoare Adăugată Brută – VAB) în economia locală, ceea ce reprezintă 0,9% din PIB-ul României.
Investiții în România – Anul trecut Kaufland a investit în România 177 milioane euro în termeni de CAPEX, mai precis, pentru achiziționarea de active imobilizate. În plus, a avut o contribuție la bugetul de stat de 282 milioane euro, prin taxe și impozite.
Locuri de muncă noi – Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, cu 17.200 de angajați, dintre care circa 14.350 de salariați cu normă întreagă. Grila de salarizare și pachetul de beneficii sunt îmbunătățite constant, în 2023, salariul net minim la Kaufland depășind cu 56% salariul net minim la nivel național.
Compania a generat prin activitatea sa peste 105.600 de locuri de muncă cu normă întreagă în România, în mod direct, indirect și indus, echivalentul a aproximativ 2,1% din forța de muncă națională. Studiul de impact arată că fiecare angajat direct Kaufland în România sprijină angajarea a peste 6 persoane în întreaga economie românească, prin crearea de noi locuri de muncă.
Din fiecare 1 euro cheltuit la casă, 65 de cenți merg către furnizori locali – Kaufland susține parteneriatele cu afacerile locale, astfel că în 2023, compania a colaborat cu peste 2.500 de furnizori, iar aproximativ 79% dintre cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali, acestea depășind valoarea de 2,83 miliarde de euro. Totodată, 65 de cenți din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România.
Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 3,74 miliarde euro (martie 2023 – februarie 2024), datorită eforturilor depuse pentru a rămâne destinația preferată a românilor pentru cumpărături. Pentru fiecare 1 euro de VAB directă Kaufland România s-au generat suplimentar în economia locală 3,50 euro prin VAB în termeni indirecți și induși.
„Impactul nostru merge dincolo de cifre, se măsoară în comunități mai puternice, locuri de muncă stabile și oportunități pentru afacerile locale Prin investițiile noastre constante și parteneriatele pe termen lung, construim o fundație solidă pentru viitorul României. Acest studiu confirmă că suntem pe drumul cel bun, dar și că responsabilitatea noastră crește. Rămânem dedicați misiunii noastre de a contribui la o Românie durabilă, unde fiecare euro investit se întoarce multiplicat în societate,” a declarat Marco Hößl, Director General Kaufland România și Republica Moldova.
9,7 milioane de euro investiți în proiecte pentru comunitate – Anul trecut, Kaufland s-a implicat în dezvoltarea și derularea unor proiecte de responsabilitate socială în valoare de 9,7 milioane euro, dintre care două programe de finanțare prin care Kaufland oferă granturi nerambursabile organizațiilor neguvernamentale. Compania se numără printre cei mai mari susținători ai ONG-urilor care luptă pentru cauze precum sănătate, protecția mediului, educație, viață sănătoasă și sport sau cultură.
Impactul socio-economic al activității Kaufland în România – Suma contribuțiilor fiscale înregistrate de Kaufland în 2023 ar putea finanța peste 9,4 milioane de consultații medicale, având în vedere un cost mediu de 30 euro per consultație suportat de CNSAS. Aceste contribuții ar susține, de asemenea, construirea de spitale cu un total de aproximativ 1900 de paturi, reflectând impactul semnificativ al companiei în sectorul medical. Totodată, Kaufland plătește suficiente taxe pentru a finanța educația a circa 140.000 de elevi, având în vedere un cost mediu anual de 2000 euro per elev, inclusiv salariile personalului și alte cheltuieli. Aceste date subliniază rolul crucial pe care contribuțiile Kaufland îl au în sprijinirea sistemelor esențiale de sănătate și educație din România.
Cea mai transparentă și performantă companie din retailul românesc, în direcția sustenabilității, 6 ani consecutiv: Cu inițiative anti-plastic și anti-risipă, pionierat în infrastructuri de reciclare a ambalajelor în magazine, agricultură regenerativă și numeroase proiecte pentru un mediu mai curat, compania se numără printre cei mai mari investitori în sustenabilitate. Astfel, în 2023, pentru al șaselea an consecutiv, Kaufland România s-a clasat pe prima poziție în topul celor mai sustenabile companii din retailul național, titlu acordat de CST Index.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea care a ajuns în prezent la 181 de magazine în România. În 2023, Kaufland România a primit pentru a cincea oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. Obiectivul Kaufland este să aplice cele mai inovatoare tehnologii în domeniul retail, astfel încât clienții să se bucure de produse proaspete, la cel mai bun raport calitate-preț, prin promovarea sustenabilității și a produselor locale.
Cmentariile sunt închise