Misavan a deschis o nouă fabrică la Miroslava, parte importantă din producție fiind dedicată Horeca

Misavan, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața produselor profesionale de curățenie din România, s-a extins cu o nouă fabrică, avându-i ca parteneri pe spaniolii de la Quimicas Quimxel SL. Investiția s-a ridicat la 10 milioane de euro, susținută în mod egal de ambele companii. Fabrica va produce detergenți profesionali și produse cosmetice de cea mai înaltă calitate, adaptate reglementărilor actuale cu privire la biodegradabilitate, sustenabilitate și angajament pentru o economie circulară. Unitatea de producție are o capacitate de 7.200 de tone/an pe ramura detergenți lichizi de uz casnic și industrial, respectiv 700 de tone/an pe ramura produse cosmetice.

Proiectul a fost demarat în 2022 și finalizat luna trecută, fiind una din cele mai moderne fabrici din acest domeniu din Europa. Fabrica de la Iași va fi un hub de producție pentru soluții concentrate destinate pieței interne și Europei de Est, soluții profesionale de curățenie, produse de retail și cosmetice, însă pe termen mediu și lung va putea integra și alte categorii de produse. Colaborarea dintre Misavan și Químicas Quimxel se bazează pe un parteneriat de peste 15 ani, iar cu noua unitate de producție se va pune accent pe dezvoltarea brandurilor Misavan, dar și pe extinderea la nivel internațional a produselor Quimxel și producerea acestora într-o zonă cu un mare potențial de dezvoltare.

Faptul că producătorul Quimicas Quimxel SL investește în România, duce la un alt nivel  buna noastră colaborare din toți acești ani. Este un pas înainte important pentru noi, fără a mai vorbi despre impactul social major și pe piața locală a muncii. În cei 24 de ani de activitate ne-am extins permanent pe piața produselor și soluțiilor de curățenie și igienă, atât în zona de retail, dar mai ales pe segmentul profesional. Pentru a crește și a livra produse performante clienților noștri am investit intensiv în calitatea produselor, diversificarea portofoliului de produse și flota de distribuție, în timp ce am acordat o atenție sporită sustenabilității și mediului înconjurător,” a precizat Ciprian Otea, CEO Misavan.

Fabrica Quimxel România, situată în parcul industrial Miroslava, se întinde pe un teren de 12.000 de metri pătrați, având o suprafață totală de peste 7.000 de metri pătrați. Fabrica cuprinde atât spațiu de producție cât și zona de birouri și depozit de materii prime, inclusiv o platforma pentru stație subterană de neutralizare a apelor reziduale. Unitatea dispune și de mixere și reactoare de ultimă generație și linii de ambalare complet automatizate. Produsele finale se transferă în zona de depozitare urmând a fi distribuite pe întreg teritoriul României și nu numai.

Suntem bucuroși că am găsit pe piața din România un partener care împărtășește deschiderea și preocupările noastre legate de calitatea produselor, bazate pe inovație, protecția mediului și sustenabilitate. Suntem o companie atentă cu tot ceea ce ține de mediul înconjurător. Din acest motiv, toate facilitățile noastre logistice sunt adaptate cu sisteme de energie regenerabilă și consum redus. Parteneriatul cu Misavan ne oferă perspective reale de a continua atât pe linia dezvoltării și accederii pe noi piețe, cât și de a rămâne în fruntea clasamentului în ceea privește produsele de igienă și curățenie profesională. Împreună vom continua dezvoltarea și cercetarea unor noi linii care se adaptează nevoilor viitoare ale pieței,” a declarat Vicente Gumeno, CEO Quimicas Quimxel.  

Fabrica va produce produse foarte concentrate, pentru a utiliza mai puțin plastic și a genera mai puțin dioxid de carbom. Peste 70% dintre recipiente sunt realizate din material reciclat, toate procesele fiind atent verificate. Atât Misavan, cât și Quimicas Quimxel SL au o linie specială de produse ECOLABEL, o concretizare a interesului manifestat de cele două firme în privința mediului și sustenabilității.

Cu ocazia inaugurării fabricii, Anca Bulhac, directorul de marketing al Misavan, a răspuns câtorva întrebări pentru Horeca Insight:

  • Care este distribuția producției în acest moment și ce procent din piață dețineți în țara noastră?

Întreaga producție care va ieși de pe liniile fabricii va fi destinată în primă fază pieței din România. Vom acoperi nevoile pieței interne de produse profesionale din sortimentația deja cunoscută și acoperirea totală a producției pe brandurile MISAVAN, dar și dezvoltarea de produse noi și producerea brandurilor Quimxel care se vor distribui la nivel național și internațional.

  • Când estimați că veți putea acoperi întreaga producție de produse brand propriu în fabrica recent inaugurată?

Dotările și utilarea fabricii nu sunt încă încheiate complet și probabil nu se vor finaliza odată cu darea în folosință. Vom urmări să accesăm cât mai multe oportunități de automatizare a producției, astfel încât să devenim din ce în ce mai productivi.

Cel mai probabil în 2-3 luni de la darea tuturor liniilor în folosință vom asigura întreaga producție pe brandurile proprii. Procesul depinde și de fluxul aprovizionării cu materii prime, dar și de finalizarea etapelor de testare și punere în funcțiune a tuturor utilajelor.

  • Cum adresați nevoile specifice ale industriei Horeca, în special pentru a anticipa cerințele legislative din domeniu?

Suntem conștienți de importanța curățeniei în orice zona HORECA, motiv pentru care angajamentele noastre merg dincolo de a propune produse eficiente. Oferim consiliere constantă clienților noștri și toată expertiza noastră pentru respectarea cerințelor  și standardelor legislative de igienă. Și de cele mai multe ori mult mai mult. Când vine vorba de curățenie și igienizare, ne asigurăm de evitarea contaminării încrucișate în spațiile de lucru și respectarea normelor de igienă și curățenie prin utilizarea tehnologiilor de dozare și diluție a soluțiilor concentrate, planuri de curățenie pentru realizarea controlată și fără riscuri a proceselor de dezinfecție și degresare, folosirea de instrumente organizate pe codul culorilor HACCP și oferirea de sesiuni de training în efectuarea curățeniei. Utilizarea tehnologiilor de dozare și diluție a soluțiilor concentrate reduc cheltuielile dedicate curățeniei, asigură garanția respectării standardelor de utilizare și impactul asupra mediului, asigură dozarea precisă și fără riscuri. Existența unui plan de curățenie care să contribuie la realizarea controlată a proceselor de dezinfecție și degresare, respectiv folosirea instrumentelor și accesoriilor organizate pe codul culorilor HACCP,  ajută la evitarea contaminării încrucișate în spațiile de lucru și la respectarea normelor de igienă și curățenie atât de necesare în industria alimentară și a ospitalității.

Portofoliul Misavan conține peste 1.500 de soluții, ustensile și accesorii pentru curățenie și îngrijire personală, produse ergonomice profesionale, cosmetică hotelieră și sisteme de diluție specializate, soluții de degresare și spălare, personalizate nevoilor diferitelor sectoare de activitate. Instrumentele de curățenie sunt organizate în game complete de produse care respectă codul culorilor HACCP, astfel încât respectarea normelor de igienă și evitarea contaminării încrucișate a spațiilor să fie asigurată. Gama de dispensere și echipamente ajută la gestionarea eficientă a costurilor și necesităților de curățenie și igienă, iar parteneriatul pe termen lung asigură consilierea și colaborarea în găsirea celor mai eficiente soluții pentru siguranța afacerilor și stării de bine a personalului. Fiecare provocare a clienților din industria alimentară și a ospitalității este unică, motiv pentru care experții Misavan se deplasează și evaluează procesele, aplică tehnologii personalizate și oferă soluții pentru a răspunde provocărilor economice, sociale și de mediu unice ale domeniului. Soluțiile oferite pun în prim plan siguranța și securitatea alimentară și în același timp grija pentru menținerea unor bugete de curățenie sustenabile, oferind produse diverse și adaptate nevoilor specifice de igienă și reducere a costurilor.

  • Este un atu al încheierii de noi colaborări faptul că produsele Misavan sunt deja aliniate cu trendurile sustenabile din ospitalitate?

Fiecare industrie este în tranziție către reducerea emisiilor de carbon si reducerea impactului asupra mediului, iar presiunea dezvoltării sustenabile va fi una din provocările principale și în industria ospitalității. Tocmai de aceea alinierea noastră la trendurile de sustenabilitate ne asigură un atu în direcția dezvoltării în același sens și ritm cu practicile de dezvoltare sustenabilă și un răspuns la cerințele pieței. Unul dintre cele mai mari atuuri în încheierea de noi contracte este orientarea noastră spre produse concentrate și tehnologii de diluție, care ajuta în mod direct și prin reducerea costurilor, nu numai a emisiilor de dioxid de carbon sau a cantității de plastic. Pe lângă soluțiile concentrate, gamele de produse certificate Ecolabel acoperă cerințele din zona eco-friendly. La nivel global, eticheta Ecolabel este rezultatul unui proces exigent și riguros de clasificare și recunoaștere a eforturilor unei companii de a proteja mediul înconjurător. Standardele de certificare vizează efectele asupra calității aerului, modul de utilizare a energiei și a apei, gradul de reciclabilitate sau utilizarea resurselor naturale. Certificarea acestor produse evaluează impactul lor asupra mediului pe tot parcursul ciclului de viață și garantează criteriile de compoziție și utilizare stabilite de Uniunea Europeană.

Pe lângă orientarea spre protejarea mediului înconjurător, Misavan oferă clienților săi o experiență îmbunătățită, soluții eficiente și durabile, optimizarea costurilor și asistență tehnică.

  • Cum intenționați să valorificați noul hub de producție de producție din Iași pentru a deservi mai bine piețele de ospitalitate din Europa de Est?

Consolidarea producției unui portofoliu important de produse cu noi dezvoltări specifice, ne va permite atât acoperirea cererii pe piața din Romania, cât și deservirea piețelor din apropiere, prin parteneriatele pe care Quimxel le are deja la nivel global si dezvoltarea de noi parteneriate cu distribuitori din zona Europei de Est.

Cmentariile sunt închise