Adrian Ariciu promovat în funcția de Vice-Președinte Executiv pentru Europa de Est
Adrian Ariciu, CEO al METRO România din 2020 până în prezent, a fost promovat la vârful grupului METRO și va deține funcțiile de Vice-Președinte Executiv pentru Europa de Est și Membru al Comitetului Executiv al Boardului, roluri din care se va implica activ în stabilirea strategiei regionale a companiei în următorii ani.
Adrian Ariciu este primul executiv român care ocupă o poziție de top în ierarhia globală a companiei. El va asigura interimatul la nivel local până la numirea noului CEO al METRO România.
„Sunt onorat să devin Vice-Președinte Executiv al grupului METRO, o companie în care m-am format profesional și unde am evoluat treaptă cu treaptă. Ultimii ani au fost incredibil de provocatori și de alerți, iar ca CEO METRO România am reușit alături de o echipă extraordinară să avem creșteri ale business-ului într-un context dificil, atât economic, cât și social. Inovația, excelența și reziliența vor continua să-mi fie călăuze în noile roluri, unde îmi propun să continui în regiune impactul pozitiv, pentru a ne sprijini clienții, colegii și furnizorii”, a spus Adrian Ariciu.
În mandatul său la conducerea METRO România, compania a înregistrat performanțe remarcabile, cu afaceri în creștere double digit în ultimii trei ani, care au propulsat-o în topul celor mai performante companii din comerțul modern local.
Evoluția afacerilor METRO România a fost generată de focusul pentru dezvoltarea francizei de proximitate LaDoiPași, care astăzi numără peste 2.300 de magazine, reprezentând cea mai mare comunitate de antreprenori din țară, de transformarea multicanal a businessului, cu rol esențial în dezvoltarea industriei HoReCa și a comerțului tradițional și, nu în ultimul rând, de o dezvoltare continuă a capabilităților celor 4.000 de angajați.
Adrian Ariciu este doctor în economie, cu peste 20 de ani de experiență în dezvoltarea și implementarea strategiilor de business, în construirea și în coaching-ul echipelor din sectorul de comerț, cu preponderență în industria wholesale. În perioada 2013-2017, din poziția de Chief Commercial Officer, a contribuit cu succes la transformarea modelului de afaceri METRO Ucraina. Totodată, a câștigat experiență locală și internațională privind politicile comerciale, cu focus pe planificarea eficientă a resurselor relevante activității, precum și pe dezvoltarea business-ului prin deschiderea de noi unități, având la bază cele mai inovatoare strategii în afaceri si cele mai eficiente standarde de performanță.
METRO este lider internațional în comerțul de produse alimentare și nealimentare cu ridicata, specializat în deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor și business-urilor din zona de catering (HoReCa), precum și ale comercianților independenți (Traders). În întreaga lume,
METRO are aproximativ 17 milioane de clienți care beneficiază de mixul multicanal unic al companiei: clienții pot face achiziții într-unul dintre magazinele de format mare din zona lor sau pot comanda online pentru livrare direct in locație (Food Service Distribution, FSD) – toate susținute și interconectate digital. În paralel, METRO MARKETS se dezvoltă ca un marketplace internațional, destinat nevoilor clienților profesioniști, un marketplace care a crescut și s-a extins continuu din 2019. Sustenabilitatea este un pilon cheie al METRO, compania fiind listată în diferiți indici și clasamente de sustenabilitate, inclusiv MSCI, Sustainalytics și CDP. Compania operează în peste 30 de țări și are peste 89.000 de angajați la nivel mondial. În anul financiar 2022/23, METRO a generat vânzări de 30,6 miliarde de euro. Mai multe informații pot fi găsite pe MPULSE.de, revista noastră online.
Cmentariile sunt închise