Afacerile grupului hotelier Orbis au crescut cu peste 7% in primul trimestru din 2017
Grupul hotelier Orbis a raportat de 7,6% a cifrei de afaceri pentru primul trimestru din 2017, pana la 62,0 milioane EUR. Potrivit datelor financiare comunicate de companie, veniturile mai mari, impreuna cu monitorizarea costurilor, in ciuda presiunii enorme a salariilor, au avut ca rezultat o crestere cu 10,7% a EBITDAR fata de perioada comparativa a anului trecut. Indicatorul EBITDA a totalizat 8,9 milioane de euro in primul trimestru al anului 2017, reprezentand o crestere de 43,6% fata de aceeasi perioada a anului precedent, influentat pozitiv de tranzactiile de de tip buyback ale hotelurilor. „Suntem foarte multumiti de performanta T1 2017, insa trebuie sa tinem cont de faptul ca primul trimestru este in mod natural un sezon scazut in domeniul ospitalitatii si reprezinta cea mai mica activitate trimestriala. Strategia de gestionare activa a veniturilor, pe care am pus-o in aplicare, si mediul macroeconomic favorabil din intreaga regiune ne-au permis sa crestem ratele operationale: +9,5% RevPAR fata de anul trecut, generat atat de tariful mediu per camera (ARR +3,0%), cat si de rata medie de ocupare (OR +3,5 pp)”, au precizat reprezentantii lantului.
Dezvoltarea portofoliului
La inceputul anului 2017, Orbis a finalizat o tranzactie de cumparare a 5 hoteluri inchiriate in Budapesta (in total 1.150 de camere), cu un impact in numerar de 64,1 milioane EUR. De asemenea, in T1 2017 a fost anuntata o noua tranzactie de cumparare a Sofitel Budapest Chain Bridge (357 de camere), care urmeaza sa fie executata in T2 si apoi vanduta si gestionata ulterior de Orbis. In linie cu strategia de restructurare a portofoliului, in primul trimestru a fost semnat si un acord de vanzare si de franciza pentru 2 hoteluri din Polonia: Mercure Karpacz si Mercure Jelenia Góra, cu scopul concentrarii filialelor Orbis asupra capitalelor si a centrelor de afaceri cheie din regiune.
In ceea ce priveste dezvoltarea, in acest prim trimestru au fost semnate doua contracte de franciza pentru hoteluri noi: ibis Styles Varsovia (220 camere) si MGallery by Sofitel Tarcin Forrest Resort & Spa (64 de camere) care intra pe o piata noua – Bosnia si Hertegovina. Exista si alte patru proiecte viitoare vizand hoteluri proprii: ibis Styles Warszawa (178 camere), ibis Styles Szczecin (148 camere) si ibis budget Gdańsk Posejdon (76 de camere), care se vor alatura portofoliului grupului in urmatorii ani.
In sezonul de iarna, grupul a efectuat mai multe renovari ale hotelurilor sale strategice, si anume: MGallery by Sofitel Prague Old Town, ibis Budapest Heroes ‘Square, Mercure Budapest City Center, Mercure Budapest Buda, Novotel Krakow City West si Novotel Poznan Centre.
„Fiind o companie in crestere, concentrata pe randamentul total adus actionarilor, Orbis si-a focalizat eforturile pe consolidarea celor trei piloni: performanta, portofoliu si echipa. Performantele noastre operationale sunt solide si prognozele sunt stabile, motiv pentru care a fost recomandata Comitetului de Supraveghere plata dividendelor la 0,4 EUR pe actiune, pentru a imparti beneficiile cu investitorii care au incredere in noi, luand in considerare alocarea corespunzatoare intre investitii pentru crestere si randament adus actionarilor”, a concluzionat Gilles Clavie, presedinte si CEO al Orbis S.A.
Grupul hotelier Orbis este cel mai mare lant de hoteluri din Polonia si Europa Centrala. Orbis detine 117 hoteluri si este singurul licentiator pentru toate brandurile Accor in 16 tari: Bosnia si Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Macedonia, Moldova, Muntenegru, Polonia, Romania, Serbia, Slovacia si Slovenia. Grupul are in total 20.000 camere. Hotelurile opereaza sub brandurile Sofitel, Pullman, M Gallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles si ibis budget.
Cmentariile sunt închise