Amb Wine vizeaza extinderea portofoliului de vinuri si o cifra de afaceri de 4 milioane lei

Crama Liliac, investitie a companiei austriece Amb Wine in regiunea Batos (judetul Mures), pregateste lansarea unor noi sortimente de vinuri pe piata locala, printre care se numara orange wine si doua vinuri spumante. Potrivit reprezentantilor companiei, Orange Wine, un concept in premiera in Romania, urmeaza sa fie lansat in luna septembrie a.c., pentru inceput in segmentul Horeca.

“Vrem sa ne extindem portofoliul de produse, de aceea vom introduce pe piata in toamna Orange Wine, o premiera in Romania, si de asemenea pregatim si doua variante de vin spumant, un frizzante si un spumant clasic, pe care le vom lansa cel mai probabil in 2016 sau 2017”, a spus Victor Ciuperca, Area Manager Amb Holding.

Vinurile Cramei Liliac sunt comercializate in principal locatiile Horeca, in proportie de circa 70-75%, in timp ce restul sunt distribuite in retail, sub brandul Crepuscul. “Vinurile Crepuscul au fost lansate in 2013, intial in magazinele Mega Image, iar anul acesta vor fi listate si in reteaua Auchan”, au declarat reprezentantii companiei.

Focus pe Horeca

Brandul Liliac este prezent in peste 200 de restaurante si hoteluri, iar conform declaratiei lui Victor Ciuperca, anul acesta vor fi distribuite aproximativ 100.000 de sticle in locatiile Horeca.

Unul dintre clientii importanti ai companiei este hotelul Privo din Targu Mures, un proiect ultramodern, inaugurat in 2014. Investitia de circa 7 milioane euro reprezinta constructia hotelului Privo, ce are 40 de camere si restaurarea vilei Csonka, monument istoric. Potrivit lui Marius Danciu, somelier in cadrul Privo, lista de vinuri a restaurantului hotelului cuprinde circa 350 de etichete, din care 60% romanesti, iar 40% straine. 10% dintre cele romanesti provin de la Crama Liliac. Crama restaurantului Privo include vinuri cu preturi cuprinse intre 64 lei si 2.000 de euro, valoarea totala a vinurilor ajungand la 200.000 de euro.

Un milion de euro, investitie in extinderea cramei

Compania a finalizat recent proiectul de extindere al cramei, in urma unei investitii de aproximativ un milion de euro, capacitatea de productie ajungand acum la 350.000 de sticle pe an. Totalul investitiei realizate de amb wine se ridica la 7,5 milioane euro, reprezentand: o investitie initiala de 3  milioane euro realizata in anul 2011 in achizitionarea si cultivarea a 38 ha de vie in Transilvania, in regiunea Batos si Vermes Lechinta si in dezvoltarea unitatii de vinificare, investitii ulterioare de un de million de euro, realizate in perioada 2012-2013, in dezvoltarea suprafetelor de vie cultivate si a facilitatilor de productie si o a treia etapa investitionala, extinderea Cramei, in valoare de aproximativ un milion de euro, derulata in anul 2014.

Amb Wine Company detine 52,8 hectare plantate cu struguri de soiuri nobile, din care aproximativ 38,5 hectare in regiunea Batos (Mures) si circa 13 hectare in Vermes-Lechinta (Bistrita-Nasaud). Conform reprezentantilor companiei, 80% din productia de vinuri este reprezentata de soiurile alb si roze, in timp ce 20% este reprezentata de vinurile rosii, iar soiurile cultivate sunt in principal Sauvingon Blanc, Chardonnay si Muscat Otonel, dar si Merlot, Pinot Noir sau Feteasca Neagra.

Obiective 2015

Planurile AMB Wine Company pentru anul in curs vizeaza consolidarea pozitiei pe piata vinurilor premium, obiectivul fiind inregistrarei unei cifre de afaceri de 4 milioane de lei, ceea ce reprezinta o crestere de 30% fata de 2014. Potrivit datelor oferite de companiei, 10% din totalul productiei de vinuri de la Batos si Lechinta pleaca la export, pe piete precum Belgia, Austria, Germania sau Danemarca. Oficialii companiei au decarat ca tinta este intrarea pe piata americana si atingerea unei ponderi la export de 20%.

Carmen.ionescu@modernbuyer.ro

Cmentariile sunt închise