ANPC decide amânarea detalierii informațiilor din meniurile restaurantelor
Detalierea informaţiilor din meniurile restaurantelor a fost amânată până la data de 15 martie 2023, în urma consultărilor cu reprezentanţii din HoReCa, a anunţat, luni, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
Prevederile actului administrativ se referă la completarea listelor meniu din restaurante sau locații de alimentație publică, precum și adăugarea, pe site-urile operatorilor economici care primesc astfel de comenzi online, a detaliilor referitoare la ingredientele produselor alimentare și valorile lor nutriționale, astfel încât consumatorul să fie foarte exact informat referitor la preparatele comandate.
Decizia de amânare a termenului de afișare a acestor informații în listele meniu fizice sau virtuale a fost luată pentru a da timpul necesar operatorilor economici să pregătească elementele corecțiilor de informare, prevăzute în Ordin cu atenție și rigurozitate.
Totodată, în perioada următoare, vor fi concepute îndrumare practice de exemplificare pentru fiecare tipologie de meniu, care urmează să constituie subiectul unor întâlniri periodice ale grupului de lucru format din speciliști ANPC și reprezentanți ai structurilor asociative din HORECA. Acestea le sunt necesare operatorilor economici, pentru ca adăugirile de informații din listele meniu, conform prevederilor actului administrativ, să fie realizate într-un mod unitar, profesionist și clar, până la termenul stabilit.
Ordinul nr. 201/2022 al Președintelui ANPC conține elemente esențiale pentru sănătatea consumatorilor, considerate de specialiștii instituției a fi deosebit de importante, în beneficiul consumatorilor căci, dacă, în conformitate cu Regulamentul UE nr. 1169/2011, există obligativitatea prezentării tuturor datelor legate de ingredientele produselor alimentare și valorile lor nutriționale, tot așa este normal să se regăsească același tip de informații care să descrie un preparat culinar servit într-o locație de alimentație publică. În acest fel, consumatorii pot lua decizia în cunoștință de cauză, atunci când aleg, într-o astfel de unitate, un produs sau altul.
Cmentariile sunt închise