BACARDI a lansat raportul trendurilor care modelează piața de băuturi în 2024
Bacardi Limited, cea mai mare companie privată de băuturi spirtoase din lume, a publicat cel de-al cincilea raport Bacardi Cocktail Trends, anticipând o parte din trendurile cheie care vor redefini domeniul în anul curent. Raportul a fost elaborat în colaborare cu firma de consultanță TFL – The Future Laboratory și prezintă perspective culese din studii derulate de Bacardi, interviuri cu barmani și temele predominante ale anului așa cum reies din analizele TFL. .
Pe măsură ce înaintăm în 2024, observăm o schimbare de peisaj, o lume în care se redefinește cultura cocktail-ului, infuzat acum cu note moderne, dar care încă poate trezi nostalgii. Iată la ce ne putem aștepta în materie de macro-trenduri:
- Ediții limitate. Noua generație de consumatori îmbrățișează cultura ‘less but better’ – mai puțin, dar mai bun, o continuare a erei premium a băuturilor spirtoase, lichiorurilor și a categoriei cu conținut redus de alcool. Având rădăcini puternice în sustenabilitate, consumatorii urmăresc să-și satisfacă aceste capricii care le alimentează un stil de viață mai elevat și creează impresia de unicitate. Această orientare către calitate poate transforma băuturile savurate în veritabile elemente de colecție, iar producătorii transformă inclusiv sticlele în suport pentru susținerea unei povești despre licori. În același timp, categoria cu conținut redus de alcool sau fără alcool, va deveni întruchiparea unei moderații sinonime calitatea, aroma și cultivarea interacțiunii sociale.
- Blenduri inovative din băuturi “îmbătrânite”. 2024 deschide calea pentru inovație adusă spirtoaselor tradiționale prin combinații unice de arome și metode de procesare. Producătorii nu se feresc de aventurarea în teritorii necunoscute prin pairing-uri curajoase sau experimentare cu arome fructate sau picante. Deși adepții mai conservatori nu vor gusta aceste experimente, se profilează o nișă pentru cei care apreciază o băutură întunecată, maturată, iar romul pare să crească în popularitate, în timp ce tequila a fost votată fără echivoc în categoria premium.
- Elixiruri de evadare este denumirea aleasă pentru acele cocktail-uri care te transportă într-o destinație anume, având capacitatea de a recrea momente încărcate de nostalgie. În 2024, legătura dintre băuturi și destinații se va consolida, plimbând consumatorii de la bar la plajă doar prin intermediul unui cocktail clasic. Acest trend nu adresează doar locul în care consumi, ci și momentul în care te lași fascinat de licoarea din pahar. Astfel, barurile mai puțin convenționale sunt și ele pe val, un semn al îndepărtării de la clasicele cluburi de noapte sau festivaluri.
- Arome inspirate de natură își extind influența și asupra felului în care consumatorii se raportează la relația cu mediul înconjurător, cu ramificații de la felul în care aleg să-și petreacă timpul liber până la brandul pe care-l susțin. În lumea băuturilor nu va fi deloc surprinzător să vedem o preocupare crescută pentru practici prietenoase cu mediul prin folosirea anumitor ingrediente sau barmani și branduri care înglobează în băuturi arome florale sau uleiuri aromatice menite să creeze experiențe unice.
- Tehnologia aduce acele schimbări în modul, locul și felul în care băuturile sunt savurate, punând bazele personalizării, experienței de brand și simțului de apartenență la o nișă. În goana lor după interacțiune personalizată cu un brand, consumatorii se vor folosi de inteligența artificială ca instrument pentru a crea asocieri inedite, păstrând totuși interacțiunea cu barmanul ca plus de finețe și conexiune emoțională.
Dincolo de tendințe, iată lista cu cele mai populare cocktail-uri conform studiului desfășurat de Bacardi în parteneriat cu The Future Laboratory. Ginul tonic este potrivit raportului, cel mai popular cocktail din lume, fiind o băutură ale cărei origini pot fi urmărite până în secolul 19 în India când soldații britanici s-au gândit să combine rația zilnică de tonic cu chinină cu gin. Chinina era se știe, recomandată pentru prevenirea malariei la începutul anilor 1900.
Așadar etern versatilul Gin & Tonic ocupă prima poziție (28%) ca cel mai popular cocktail ales de persoanele care au participat la studiu. G&T modern cu multă gheață poate fi ușor transformat într-o băutură răcoritoare de vară, popularitatea sa fiind incontestabilă pe toate continentele.
Un alt clasic al verii, Mojito, a reușit să strângă aprecierile a 27% din consumatorii intervievați. Cocktailul pe bază de rom alb își are originile în Cuba, deși nimeni nu a reușit să identifice cărei persoane sau grup îi aparține invenția. Variațiunile de Mojito pot include tequila, piureuri de fructe sau suc de lime.
Margarita ocupă locul 3 cu 20% din voturi și pe patru regăsim Bloody Mary, în timp ce popularul lipsit de pretenții la sofisticare – Whiskey & Cola încheie top 5.
Alții 19% se declară fani devotați Piña Colada, acel mix delicious de rom alb, cremă de cocos și suc de ananas, băutura oficială a Puerto Rico și locul în care a luat naștere.
Pe locurile de la 7 la 10 mai găsim două băuturi pe bază de rom: Daiquiri și Rum & Cola, dar și două amestecuri cu limonadă – gin, respectiv vodcă.
Raportul integral poate fi consultat aici.
Bacardi Limited este cea mai mare companie cu capital privat din lume care produce și distribuie băuturi alcoolice și vinuri. Portofoliul Bacardi Limited cuprinde peste 200 de branduri și etichete, inclusiv rom BACARDÍ®, tequila PATRÓN®, vodca GREY GOOSE®, scotch whisky DEWAR’S®, gin BOMBAY SAPPHIRE®, vermut și spumante MARTINI®, tequila CAZADORES® și alte branduri emblematice precum scotch WILLIAM LAWSON’S®, coniac D’USSÉ®, whiskey ANGEL’S ENVY® sau lichior de soc ST-GERMAIN®. Fondată cu mai bine de 161 de ani în urmă în Santiago de Cuba, compania Bacardi Limited este angajatorul a nu mai puțin de 9.000 de persoane, desfășoară activități de producție și distribuție în 11 state și teritorii și își promovează produsele în peste 160 de piețe.
Cmentariile sunt închise