Care sunt ingredientele unei afaceri de succes cu prosecco la draft? Laurian Popa si povestea Proseccobar

Daca pana de curand sampania si vinul spumant se consumau numai la ocazii speciale, de ceva timp s-a conturat si in Romania un trend de consum si cu diverse alte ocazii, precum si in diferite momente ale zilei. In prezent, consumul de Prosecco a devenit asociat cu placerea de relaxare si socializare, bucurandu-se deja de o mare popularitate, inlocuind cu succes sampania sau vinul alb sau fiind ingredient al unei game diverse de cocktailuri. Pornind de la acest trend, la moda in strainatate, Laurian Popa, Managing Partner Proseccobar, a intuit oportunitatatile oferite de piata romaneasca si astfel a aparut conceptul Proseccobar, pe scurt, un bar mobil, intr-o masina retro, si anume intr-un Citroen din anul 1979. Succesul de care s-a bucurat acest concept, devenit deja o prezenta obisnuita la multe evenimente, indiferent de anotimp, l-a determinat pe Laurian Popa sa-l completeze cu doua “extensii”: Proseccobike si Proseccobar Electric.

 

laurinan__masina_electrica_cu_prosecco

Povestiti-ne despre conceptul Proseccobar. Cum a aparut ideea crearii acestui concept, cum a fost primit pe piata romaneasca?

In 2010 calatoream des in zona Treviso si asa am descoperit un produs prea putin cunoscut in Romania, Prosecco. Si pentru ca mi-a placut ideea, am cautat o forma de prezentare care sa se poata integra in cadrul evenimentelor premium. Asa s-a nascut Proseccobar, intr-un Citroen din anul 1979. Am implementat conceptul de bar mobil intr-o masina retro, pentru a ne putea ridica la nivelul exigentelor clientilor nostri pe o piata in care modulele mobile de bar devenisera deja banale, dar si ca o modalitate inedita de a atrage atentia asupra acestui produs: Prosecco.

Cui va adresati cu acest concept, cine sunt clientii?

Targetam publicul consumator de evenimente, preocupat de tot ce e nou, conectat la media, atat online cat si offline, grupurile deschise spre concepte inovative/trenduri de consum si percepute in general ca fiind de tipul “going out”. Organizatori de evenimente – conceptul Proseccobar se pliaza pe orice spatiu, personalizand experienta in functie de context.

Care ar fi portretul clientului Proseccobar?

Prosecco a devenit un produs din ce in ce mai cunoscut in Romania in ultimii ani, astfel ca putem descrie clientul Proseccobar cu usurinta. Ca descriere generala, acesta este un consumator de evenimente, mereu conectat, in pas cu moda, care este interest de calitatea produsului pe care il cumpara si care tine cont de faptul ca acest produs trebuie sa il reprezinte. Femeile, la fel ca barbatii, incep sa consume, din ce in ce mai mult, prosecco simplu si nu sub forma de cocktail-uri.

 

proseccobar-10

Cate produse aveti in portofoliu si ce produse oferiti in prezent?

Produsele Proseccobar se prezinta in forma sau formula potrivita oricarei imprejurare. Asiguram o gama completa de produse de la vinul frizzante la butoi pana la Prosecco Superiore Millesimato la sticla, probabil cel mai accesibil ca pret de pe piata. Avem doua aperitive care reprezinta baza pentru cele mai in voga cocktailuri cu prosecco Hugo Spritz si Aperitif Spritz. Suntem primii care am adus in Romania frizzante la butoi si, din cate stim, singurii care importa Prosecco si aperitive fara alcool.

Care sunt avantajele produsului Prosecco draft?

Avantajele pot fi subliniate pe doua directii: consumatorul primeste un produs excelent la pahar, la un pret moderat, iar antreprenorul din zona Horeca poate reduce pierderile si costurile datorita termenelor de garantie mari si inovatiei aduse de acest tip de butoi key keg.

Care sunt cele mai cerute/vandute produse?

In cei patru ani de activitate am avut o crestere exponentiala pe produsele la butoi, iar pe masura ce piata a evoluat, iar pretentiile clientilor de asemenea, a crescut si cererea pentru produsele noastre la sticla datorita raportului pret – calitate excelent.

Ce trenduri ati observat pe piata cocktail-urilor? Unde s-ar afla Romania in acest moment, ca evolutie a acestei piete?

Daca in momentul intrarii noaste pe piata Aperol Spritz-ul era cocktail-ul cunoscut in special de consumatorii care calatoreau in afara tarii, acum cred ca am reusit sa aducem cel putin la acelasi nivel, Hugo Spritz-ul, un cocktail prea putin cunoscut acum patru ani.

De ceva timp, Prosecco este la “moda” in Romania. Ce ne puteti spune despre comportamentul de consum si despre aceasta piata?

Fara lipsa de modestie, dar cred ca Proseccobar a fost unul dintre principalii, daca nu principalul motor de promovare a acestui produs, Prosecco. In ultimul an, am observat un progres al vanzarii produselor noastre la sticla, deci o crestere a pretentiilor consumatorilor in privinta calitatii.

Care este strategia pentru clientii din Horeca?

Pe Horeca intentionam sa dezvoltam reteaua de distributie prin gasirea unui partener sau in regim propriu.

Ce concepte aveti implementate pana in acest moment si care sunt planurile de dezvoltare?

Proseccobar este un concept de bar mobil, realizat intr-o masina retro din anii ‘70. Este ideal pentru orice eveniment private ori corporate sau pentru a promova un produs ori un producator.

Proseccobike reprezinta o continuare naturala a reusitelor noastre de pana acum caracterizate astfel: mobilitate, originalitate, Prosecco. Se adreseaza aceleasi clientele ca si Proseccobar, in plus vrem sa-i atragem si pe iubitorii de bike. Avantajele sunt costurile mai mici si posibilitatea de a ajunge in locuri outdoor si chiar indoor unde Proseccobar nu incapea. Noul nostru concept, pus de curand in functiune, este Proseccobar Electric, un bar mobil in cel mai mic vehicul electric. Noul concept Proseccobar tine pasul cu inovatia si tehnologia. Fiindca tendinta la ora actuala consta in contributia fiecaruia dintre noi la sanatatea mediului inconjurator, noua solutie de bar mobil consta in amplasarea acestuia in cel mai mic vehicul electric.
Noul concept Proseccobar aduce pe piata din Romania un produs unic, inedit, versatil si cu dubla utilitate: transport de prosecco la clienti si posibilitatea de a fi integrat in orice decor la evenimente.

Ce rezultate ati inregistrat anul trecut? In ce punct se afla acest business astazi?

Am avut crestere anuala de 20-30%. Ne propunem sa continuam educarea pietei, a consumatorilor in privinta calitatii produselor, iar a anteprenorilor in privinta asumarii investitiilor in tehnologie si a disciplinei financiare.

Carmen.ionescu@modernbuyer.ro

Cmentariile sunt închise