Care vor fi cele mai importante 10 trenduri in materie de food in 2018
Conform unei analize realizate de brandul american de retail WholeFoods, ale carui magazine au milioane de clienti saptamanal, iata care sunt principalele zece tendinte ce-si vor pune amprenta asupra obiceiurilor de consum in 2018, de la ingrediente si arome, pana la stiluri de alimentatie.
1. Arome florale
Conform sursei citate, tot mai multi bucatari si producatori de alimente vor incepe sa foloseasca florile comestibile in preparate pentru a potenta aroma acestora, mai degraba decat pentru a le folosi drept decor. Analistii sunt de parere ca produse si arome precum latte cu lavanda, ceai cu hibiscus sau flori de soc vor avea multe de spus anul viitor, iar trandafirul “va aroma totul”. De asemenea, vor aparea mixuri interesante, cum ar fi marshmallow cu violete.
2. „Super-pudrele”
Este o tendinta care a inceput deja sa se manifeste. Matcha, radacina de maca, cacao, pudra de turmeric, spirulina, kale, precum si alte ierburi si radacini transformate in pulberi fi vedetele anului. Potrivit analistilor, toata lumea va dori sa-si puna in valoare retetele, preparatele cu astfel de pudre simple, pentru a le imbunatati aroma si atributele benefice sanatatii.
3. Ciuperci functionale
O alta tendinta, sustinuta de consumatorii ce acorda o mare importanta starii de sanatate, este folosirea unor soiuri de ciuperci considerate benefice sanatatii, cum ar fi reishi sau chaga, in diverse preparate, inclusiv in bauturi precum cafea, ceai sau smoothies.
4. Arome din Orientul Mijlociu
Consumatorii au inceput sa depaseasca „momentul” humus si falafel si doresc sa descopere mai multe arome si preparate specifice Orientului Mijlociu. Analistii de piata preconizeaza o crestere a numarului de ingrediente ce vor incepe sa fie folosite in diverse preparate, printre acestea numarandu-se harissa, za’atar, tahini, patrunjel sau fructe uscate. De asemenea, se prevede un focus pe preparatele din bucataria persana, israeliana, marocana, siriana si libaneza.
5. Transparenta 2.0
Cererea de informații suplimentare privind ambalajul, etichetarea mai transparenta va ajunge tot mai departe, inclusiv in supermarketuri. Consumatorii sunt din ce in ce mai pretentiosi si-si doresc informatii mai clare si detaliate despre organismele modificate genetic, despre produsele Fair Trade, despre ingrediente si despre trasabilitate.
6. Tehnologia in „slujba” creatiei
Startul a fost dat in 2016, odata cu crearea burgerului vegetarian, a carui umplutura imita perfect carnea. Analistii din domeniu sunt de parere ca vom vedea o tendinta in crestere pe aceasta zona, astfel ca vor aparea tot mai multe produse din plante si proteine din plante create datorita inovatiilor tehnologice. De exemplu, alternative de origine vegetala pentru carne sau alternative la produsele lactate clasice – lapte sau iaurt, realizate din plante sau nucifere.
7. Chips-uri variate si snack-uri expandate
Tot legat de evolutia noilor tehnologii in industria alimentara, au aparut metode inteligente de expandare si de combinare a ingredientelor. Acest lucru se va traduce prin crearea unor noi game de produse: sunt asteptate mai multe sortimente noi de chips-uri cu legume, paste expandate, orez expandat sau chiar alge.
8. Taco iese din „tipar”
Potrivit analistilor, schimbarile „ataca” chiar si renumitul si traditionalul taco: tot mai multi oameni aleg sa foloseasca taco-ul pentru a realiza mai multe feluri de preparate savuroase, asa ca asteptati-va si la taco desert. De asemenea, acest trend se va observa si la tortilla, deoarece cererea pentru tortilla cu diverse ingrediente, altele decat cele traditionale, este tot mai mare. „Ne asteptam ca in 2018 sa vedem mai multe legume verzi, salata si chiar alge marine in tacos”, spun specialistii.
9. “De la radacina pana la seminte”
Folosirea unei plante in intregime, de la radacina pana la seminte, este un trend ce a aparut si s-a consolidat in restaurantele high-end, insa analistii preconizeaza ca va incepe sa impacteze din ce in ce mai mult intreg lantul alimentar si va avea efecte asupra tuturor celor care activeaza in industria alimentara. Problema deseurilor alimentare a fost unul dintre cele mai dezbatute subiecte in 2017 si este de asteptat ca va fi un trend pe val anul viitor. Vom vedea preparate noi, precum pesto facut din seminte de diverse legume si multe alte noi produse ce folosesc ingenios ingredientele, in scopul combaterii risipei alimentare.
10. Bubbly si sparkling
Trendul bubbly & sparkling se va extinde tot mai mult, ajungand sa fie prezent si in produse la care nu te-ai fi gandit, cum ar fi de exemplu cafea. Specialistii sunt de parere ca 2018 va fi anul „sparkling everything”, iar tot mai multe produse noi vor fi “fizz”. (sursa: finedininglovers.com)
Cmentariile sunt închise