Chef Marian Lupu aduce AROMA pe piața de Take-Away
Nu mai este niciun secret faptul că locuim într-un oraș plin de viață, în care traficul aglomerat este împestrițat pe alocuri de curierii pe biciclete de la diverse companii de delivery. Locuitorii capitalei sunt oameni foarte ocupați, iar “experiența” meselor principale este deseori consumată pe repede înainte. Tot același public este preocupat însă de un stil de viață sănătos, și-ar dori ca acest lucru să se reflecte în regimul alimentar, dar timpul pare să lucreze în defavoarea sa.
Aceasta este nișa pe care s-a așezat chef Marian Lupu, o prezență lipsită de ostentație în peisajul restaurantelor bucureștene, fost bucătar-șef al Aqua Herăstrău. Am stat de vorbă cu acesta și am aflat ce l-a determinat ca la finalul lunii ianuarie să-și marcheze intrarea pe piața de take-away în calitate de co-fondator. Ne-a declarat că îi place să se implice în proiecte, să investească timp și suflet… crede că implicarea în profesional se face complet. După Sofa, Aqua Herăstrău și Caelia în vara trecută, a hotărât că își dorește ceva pentru el, l-a numit metoda chef-ilor de “a-și hrăni egoul”. Foarte rar se vorbește deschis despre egoul acestor artizani ai gustului, dar chef Marian are experiența necesară pentru a susține această afirmație. La întocmirea planului de afaceri a luat în considerare și costurile pentru a deschide un restaurant, dar calculele au înclinat către varianta de a pregăti inițial masa de prânz și livrarea acesteia în maxim 40 de minute consumatorilor. Pentru că spuneam mai devreme că îi place să investească energia și eforturile în proiecte care își arată potențialul pe termen lung, chef Marian ne-a dezvăluit că își dorește un business care să respecte mediul înconjurător. A cercetat piața ambalajelor de unică folosință și s-a lovit de lipsa opțiunilor, în special în ce privește tacâmurile. Evident că acest lucru nu l-a descurajat.
„Clientul ideal nu există!” sau nu-și dorește să-l definească în termeni clari. Sunt oameni care pur și simplu nu-și doresc variantele disponibile de a cina în oraș, iar pentru aceștia Aroma va pregăti pe viitor și meniuri de cină. Acest client trebuie să se pregătească să combine feluri de mâncare simple, pentru că perspectiva lui chef Marian asupra unui fel de mâncare apetisant este experiența transpusă în simplitatea execuției. Acestea vor avea prețuri cuprinse între 15 și 60-70 de lei, iar combinațiile mai multor feluri sau mesele complete vor permite și discounturi. La Aroma nu vor regăsi clasicul meniu sau business lunch pentru a nu îngrădi clientul. Despre meniu ne declară că va avea 15 feluri fixe și 8 care vor varia zilnic. În alegerea celor opt va avea în vedere exploatarea unor ingrediente locale sau sezoniere, cu atenție deosebită acordată unor preparate vegane. Chef Marian consideră că adepții stitului de alimentație vegan sunt nedreptățiți ca opțiuni de meniuri, cât și din punct de vedere al varietății acestora. El însuși încearcă să echilibreze mesele și să adopte un stil de viață care reflectă preocuparea pentru moderație și menținerea stării de sănătate.
Pornește la drum cu o echipă de 7 persoane și ne spune răspicat că în toată cariera sa nu s-a lovit de aceasta criză de personal prin care trece industria în ultimii ani. Crede cu tărie că echipa trebuie să fie inspirată să urmeze chef-ul, iar respectul și încrederea se câștigă. Poate că un efect al acestei mentalități este și faptul că Marian nu este neapărat un reprezentant al generației de tineri chefi, este călit în experiența a peste 20 de ani în bucătărie.
Viitorul arătă bine și va fi marcat de inaugurarea a două noi proiecte: un salon de evenimente pe malul lacului Snagov (acesta va pune la dispoziția oaspeților și servicii de catering) și un restaurant cu specific mediteranean în zona Erou Iancu Nicolae. Cel de-al doilea va fi deschis alături de Alexandru Sautner – un alt vizionat în domeniul gastronomiei, owner al Cremeria Emilia. Până atunci, spre finalul lunii puteți descoperi Aroma pe platformele principale de livrare mâncare, dar și pe site-ul propriu. O nouă opțiune de restaurant take-away care se adresează unui public dornic să savureze mâncăruri simple, gătite curat, celor care aleg bucuria de a savura o masă la birou sau în confortul propriei locuințe.
Cmentariile sunt închise