Considerații operaționale pentru gestiunea unei epidemii în domeniul hotelier

Notă: Acest material este preluat integral de pe site-ul OMS și cuprinde un set de indicații generale pentru managementul pandemiei în unități Horeca și nu numai. Prezentul articol nu înlocuiește sau se substituie indicațiilor transmise de autorități competente.

Context – Mai multe țări au demonstrat că transmiterea COVID-19 de la o persoană la alta poate fi încetinită sau oprită. Acest document a fost pregătit pe baza dovezilor disponibile în prezent despre transmiterea Coronavirus 2019 (COVID-19) (transmitere om la om în principal prin picături de salivă de la/sau contact direct cu o persoană infectată) și este conceput pentru a asigura că sectorul hotelier poate proteja sănătatea personalului și a clienților săi. Acesta trebuie utilizat împreună cu informații actualizate de pe site-ul OMS COVID-19. Documentul se adresează unităților de cazare de turism colectiv, cum ar fi hoteluri și unități similare, cazare și alte unități de cazare de scurtă ședere și campinguri. În plus, documentul va ajuta orice autoritate implicată în sănătatea publică să răspundă la un eveniment de sănătate publică în hoteluri și unități de cazare pentru turism.

Transmitere Covid-19

Conform dovezilor actuale, virusul COVID-19 este transmis între oameni prin picături de salivă (în special când o persoană infectată tușește sau strănută). Contactul direct cu o persoană infectată sau contactul indirect (atingerea unei suprafețe sau a unui obiect care a fost contaminat cu secreții) și apoi atingerea gurii, nasului sau ochilor este o altă cale de transmitere. Deși majoritatea persoanelor infectate prezintă simptome ușoare, boala poate avea ca rezultat spitalizarea persoanelor în vârstă și/sau persoanelor cu alte afecțiuni medicale. Măsurile de prevenire includ igiena regulată și minuțioasă a mâinilor, distanțarea socială, evitarea atingerii ochilor, nasului și gurii. În zonele publice, curățarea și dezinfectarea obiectelor și suprafețelor atinse frecvent pot contribui la reducerea riscului de infecție.

Considerații privind domeniul hotelier

Hotelurile și unitățile de cazare nu sunt mai susceptibile de contagiune decât alte instituții publice vizitate de un număr mare de oameni care interacționează între ei. Cu toate acestea, sunt locuri în care oaspeții stau temporar în conviețuire strânsă și unde există un grad ridicat de interacțiune între oaspeți și angajați. Este vorba despre aceste aspecte – cazarea oaspeților împreună cu serviciile pe care le implică (servirea mesei, curățare, organizarea activității) și interacțiunile specifice acestor unități (oaspete-oaspete, oaspete-personal și personal-personal) care necesită o atenție deosebită. Fiecare membru al personalului trebuie să respecte cu strictețe măsurile de protecție de bază împotriva COVID-19 recomandate de OMS, cum ar fi igiena mâinilor, distanțarea fizică, să evite atingerea ochilor, nasului și gurii, și să urmeze sfatul de a rămâne acasă și de a solicita îngrijiri medicale dacă au simptome în concordanță cu boala.

Management

Conducerea unității ar trebui să adopte o atitudine responsabilă pentru a combate răspândirea virusului astfel:

  1. Planul de acțiune

Echipa de conducere, în consultare cu autoritățile locale de sănătate, asociațiile hoteliere, restaurante, catering și turism ar trebui să stabilească un plan de acțiune adaptat situației și să îl implementeze în conformitate cu recomandările autorităților de sănătate publică locale și naționale. Scopul acestora este de a preveni cazurile, de a gestiona eficient cazurile și a atenua impactul în rândul clienților și al personalului, inclusiv curățarea și dezinfectarea camerelor ocupate de persoanele bolnave. Planul, care poate include tele-operarea, ar trebui actualizat atunci când este necesar, ca urmare a noilor orientări, proceduri sau reglementări emise de autoritățile competente.

  1. Mobilizarea resurselor

Echipa de management ar trebui să pună la dispoziție resurse umane și economice suficiente pentru a se asigura că planul de acțiune poate fi implementat rapid și eficient. Planul de acțiune ar trebui să includă, de asemenea, furnizarea de echipamente și proceduri, elaborate în colaborare cu autoritățile locale de sănătate, pentru gestionarea cazurilor sau cazurilor suspecte și a posibilelor contacte ale acestora.

  1. Evaluarea

Punerea în aplicare a planului de acțiune și eficacitatea măsurilor întreprinse ar trebui evaluate frecvent pentru a verifica respectarea, identificarea și corectarea lacunelor, precum și adaptarea planului la experiența practică. O echipă de criză care implică membri ai fiecărui departament relevant poate sprijini conducerea în implementarea planului de acțiune și identificarea la timp a ajustărilor necesare. Este necesar să se identifice imediat orice creștere neobișnuită a absenteismului angajaților.

  1. Jurnal de acțiuni

Este recomandabil să existe un jurnal al acțiunilor și măsurilor importante efectuate care să cuprindă detalii precum data și ora când a fost folosit un dezinfectant, de către cine, unde, etc.. Acest jurnal poate fi utilizat pentru a îmbunătăți acțiunile implementate.

  1. Comunicare

Trebuie menținută comunicarea între conducere și personal, inclusiv prin intermediul managerilor responsabili ai diferitelor departamente, pentru a defini în prealabil o politică de informare pentru oaspeți, precum și pentru a furniza și obține rapid informații despre incidentele care pot apărea în unitate și pentru a cunoaște starea situației în orice moment. Documentele scurte sau afișele informative pot amplifica mesajele cheie în rândul oaspeților și personalului, inclusiv promovarea spălării corecte a mâinilor (cel puțin 20 de secunde), igiena și eticheta în cazul tusei. Pliante oficiale privind practici de igienă de bază, în diferite limbi, ar putea fi instrumente de informare utile. O listă actualizată a informațiilor de contact ale personalului, inclusiv numerele de telefon de urgență este de asemenea binevenită.

  1. Instruire și informare

Conducerea trebuie să informeze personalul cu privire la măsurile care trebuie adoptate și la măsurile care le-ar putea proteja sănătatea, inclusiv recomandarea de a rămâne acasă și de a solicita îngrijiri medicale dacă au simptome precum tuse sau dificultăți de respirație. Conducerea ar trebui să ofere informații care privind toate măsurile de protecție împotriva COVID-19 și semnele și simptomele bolii. Este posibil să fie nevoie de instruire pentru proceduri specifice.

Recepție și concierge

  1. Informații și comunicare

Personalul de la recepția ar trebui să fie suficient de informat despre COVID-19, astfel încât să își poată îndeplini în mod sigur sarcinile atribuite și să prevină posibila răspândire a COVID-19 în cadrul unității. Aceștia ar trebui să poată informa oaspeții care întreabă cu privire la politica unității în ceea ce privește măsurile preventive stabilite sau alte servicii pe care oaspeții le pot solicita (de exemplu, serviciile medicale și de farmacie disponibile în zonă sau la sediul propriu-zis). De asemenea, aceștia ar trebui să fie în măsură să sfătuiască oaspeții cu simptome specifice să rămână în camerele lor până când sunt văzuți de un medic – conducerea ar trebui să se asigure că aceste lucru este posibil în timp scurt – precum și să ofere recomandări de igienă de bază atunci când sunt solicitați. Dacă este posibil, personalul de la recepție nu trebuie să fie mai în vârstă sau să prezinte boli cronice. Personalul de la recepție trebuie să ia toate măsurile de precauție necesare, inclusiv distanțare. Informații oficiale, actualizate, ar trebui să fie disponibile despre călătoriile către și din țările sau zonele în care se răspândește COVID-19. Personalul biroului de recepție ar trebui să fie familiarizat cu politica de ocupare a camerei pentru însoțirea persoanelor în cazul unui caz suspect de COVID-19. Cea mai recentă definiție a cazului suspectat de COVID-19 poate fi găsită pe site-ul OMS. Biroul de recepție ar trebui să aibă la îndemână numerele de telefon ale autorităților de sănătate, centre medicale, spitale publice și private și centre de asistență pentru utilizare ori de câte ori există posibilitatea ca un oaspete să fie bolnav.

  1. Echipament necesar și trusă medicală la recepție

Deși utilizarea măștilor nu este recomandată publicului ca măsură preventivă, ci doar celor bolnavi de simptome COVID-19 sau celor care îi îngrijesc, recepția ar trebui să aibă un kit medical care include următoarele elemente:

  • Dezinfectant / șervețele germicide pentru curățarea suprafețelor;
  • Măști pentru față / ochi (separate sau combinate, scut pentru față, ochelari de protecție). Rețineți că măștile de față de unică folosință pot fi utilizate doar o singură dată;
  • Mănuși (de unică folosință)
  • Șorț de protecție (de unică folosință)
  • Rochie cu mâneci lungi de lungime completă
  • Geantă de deșeuri de unică folosință
  1. Măsuri de distanțare socială și igienă

Măsurile de distanțare socială, împreună cu igiena frecventă a mâinilor și eticheta respiratorie, sunt principalele măsuri pentru prevenirea transmiterii COVID-19. Deși este posibil ca oaspeții să fie deja familiarizați cu aceste măsuri, trebuie amintit ca o formă de ospitalitate.

  • Distanțarea socială include abținerea de la îmbrățișare, sărutare sau strângerea mâinilor atât cu oaspeții, cât și cu personalul. Aceasta implică menținerea unei distanțe de cel puțin 1 m și evitarea oricărei persoane care tușește sau strănută.
  • Igiena mâinilor înseamnă curățarea regulată și completă a mâinilor prin frecarea acestora cu o soluție pe bază de alcool sau spălarea acestora cu apă și săpun. De asemenea, evitați să atingeți ochii, nasul și gura. Dezinfectarea mâinilor este indicată după schimbul de obiecte (bani, cărți de credit) cu oaspeții.
  • Eticheta respiratorie înseamnă acoperirea gurii și a nasului cu cotul îndoit sau servețel atunci când tușești sau strănuți. Servețelul folosit trebuie aruncat imediat într-o coș cu un capac.
  1. Monitorizarea oaspeților care sunt posibil bolnavi

În timp ce respectați reglementările în legătură cu protecția datelor cu caracter personal și dreptul la confidențialitate, este recomandabil să monitorizați oaspeții potențial bolnavi în unitate. Personalul de primire ar trebui să noteze toate incidentele relevante care le sunt cunoscute, cum ar fi cererile de vizite ale medicului. Aceste informații vor ajuta oaspeții prin sfaturi adecvate, facilitând depistarea timpurie și gestionarea rapidă a cazurilor suspecte la autoritățile locale de sănătate. Personalul de întâmpinare trebuie să trateze toate aceste informații cu discreție, lăsând la dispoziția conducerii și serviciilor medicale evaluarea situația și a luarea deciziilor adecvate.

Servicii tehnice și de întreținere

  1. Dezinfectarea apei

Este necesară menținerea concentrației de dezinfectant în apă pentru consum și în bazine sau spa-uri în limitele recomandate conform normelor și standardelor internaționale, de preferință la limitele superioare ale intervalului.

  1. Echipament de spălat vase și spălătorie

Trebuie verificată funcționarea corespunzătoare a echipamentelor de spălat vase și a rufelor, în special temperaturile de funcționare, precum și dozarea corectă a substanțelor chimice de curățare și dezinfectare.

  1. Aer condiționat

Deși COVID-19 nu este transmis prin aer, ci de la persoană la persoană prin picături de fluide din nas și gură, când o persoană infectată tușește sau expiră, trebuie acordată atenție, ca în circumstanțe normale, monitorizarea stării filtrelor și menținerea corespunzătoare rata de înlocuire a aerului interior. Trebuie verificate funcționarea corespunzătoare a echipamentelor de ventilație, schimb de aer și dezumidificare a bazinelor acoperite.

  1. Distribuitoare

Ar trebui efectuate controale periodice pentru a asigura funcționarea corectă a distribuitoarelor de săpun și soluții dezinfectante, uscătoare de mâini, distribuitoare de țesuturi de unică folosință și alte dispozitive similare. Unitățile defecte trebuie reparate sau înlocuite rapid. Planul de acțiune al hotelului ar trebui să includă instalarea de dispozitive pentru distribuirea gelului dezinfectant în diferitele zone ale hotelului, inclusiv toaletele publice utilizate de oaspeți și personal, precum și alte zone de interes (de exemplu, intrarea în sala de mese, restaurante și baruri).

Restaurante, mic dejun și săli de mese și baruri

  1. Informații și comunicare

Restaurantele, micul dejun și sala de mese și barul ar trebui să efectueze igiena personală (spălare manuală frecventă, igienă pentru tuse) cât mai strict posibil. Oaspeților trebuie să li se reamintească când intră și părăsesc restaurantul sau sala de mese să dezinfecteze mâinile cu gel dezinfectant, de preferință situat la intrarea în aceste facilități.

  1. Bufet și băuturi

La bufet, oaspeții ar trebui să evite manipularea mâncării. Când este necesar, schimbați mai frecvent cleștii, lăsând întotdeauna aceste obiecte în recipiente separate. Curățați și dezinfectați suprafețele tip bufet după fiecare serviciu. Mașinile de cafea, dozatoare de suc și altele, în special părțile care vin mai mult în contact cu mâinile utilizatorilor, trebuie curățate și dezinfectate cel puțin după fiecare serviciu și mai des, dacă este necesar.

  1. Spălat vasele, obiectele de argint și lenjeria de masă

Trebuie utilizate procedurile obișnuite. Toate vasele, obiectele de argint și sticla trebuie spălate și dezinfectate într-o mașină de spălat vase, inclusiv obiecte care nu au fost utilizate, deoarece acestea ar fi putut intra în contact cu mâinile oaspeților sau cu personalul. Dacă din orice motiv este necesară spălarea manuală, trebuie urmați pașii obișnuiți (spălați, dezinfectați, clătiți), luând nivelul maxim de precauție. Uscarea trebuie efectuată folosind prosoape de hârtie de unică folosință. De asemenea, fețele de masă și șervetele trebuie spălate ca de obicei.

  1. Modificarea spațiului unde se servește masa

Ori de câte ori este posibil, este recomandat să fie maximum 4 persoane pentru 10 metri pătrați. Mesele trebuie dispuse astfel încât distanța de la spătarul unui scaun la spătarul unui alt scaun să fie mai mare de 1 m unul de altul și oaspeții să interacționeze de la o distanță de cel puțin 1 m. Zonele de agrement pentru copii – Persoanele responsabile pentru copii ar trebui să fie vigilente la orice semn de infecție respiratorie și să informeze imediat părinții copilului. În funcție de contextul local, inclusiv de numărul de copii și de instrucțiunile de la autoritățile naționale de sănătate, trebuie luată în considerare închiderea zonelor de agrement pentru copii. În orice caz, ar trebui aplicate protocoale speciale de curățare și dezinfectare a acestor spații.

Curățenie și menaj

  1. Curățenie și dezinfectare

Chiar și în absența cazurilor COVID-19 în unitate, se recomandă îmbunătățirea serviciilor de igienă. Ar trebui să se acorde o atenție specială aplicării măsurilor de curățare și dezinfectare în zonele comune (toalete, hale, coridoare, ascensoare etc.) ca măsură preventivă generală în timpul întregii epidemii de COVID-19. O atenție deosebită trebuie acordată obiectelor care sunt atinse frecvent, cum ar fi mânerele, butoanele liftului, balustrade, întrerupătoare, butoane, etc. Personalul de la curățenie trebuie instruit în consecință. Ca parte a planului de acțiune pentru unitatea de cazare, ar trebui să existe un plan special de curățare și dezinfectare pentru situațiile în care există oaspeți bolnavi sau angajați care locuiesc în unitate sau sunt identificați cu COVID-19. Următoarele măsuri ar trebui să fie puse în aplicare pentru camere sau zone specifice expuse la cazuri COVID-19:

  • Orice suprafețe care se murdăresc cu secreții sau alte fluide corporale ale persoanelor bolnave, de ex. toaleta, bazinele de spălare a mâinilor și băile trebuie curățate cu o soluție de dezinfectant obișnuit care conține 0,1% hipoclorit de sodiu (adică echivalent cu 1000 ppm). Suprafețele trebuie clătite cu apă curată după 10 minute de contact pentru clor.
  • Personalul de serviciu poate necesita instruire suplimentară în pregătirea, manipularea, aplicarea și depozitarea acestor produse, în mare parte înălbitor, care poate fi la o concentrație mai mare decât în ​​mod obișnuit. Personalul de curățenie ar trebui să știe și să se asigure că înălbitorul nu este dezintegrat și cum să-l clătească după 10 minute.
  • Când utilizarea înălbitorului nu este potrivită, de ex. telefon, echipamente de control de la distanță, clanțe de uși, butoane de lift, etc., o soluție cu 70% alcool ar putea fi utilizate
  • Atunci când este posibil, să se utilizeze doar materiale de curățare de unică folosință. Materialele de curățare neabsorbante să fie curățate corespunzător cu 0,5% soluție de hipoclorit de sodiu sau conform instrucțiunilor producătorului înainte de a le utiliza în alte încăperi.
  • Textilele, lenjeria și hainele ar trebui să fie puse în saci de rufe marcați și vor fi manipulați cu atenție pentru a preveni ridicarea prafului, cu consecințele posibile contaminări ale suprafețelor din jur sau ale oamenilor. Trebuie să se dea instrucțiuni pentru spălarea lor în cicluri fierbinți (70° C sau mai mult) cu detergenții obișnuiți. Toate articolele utilizate trebuie gestionate corespunzător pentru a diminua riscul de transmitere potențială. Articolele de unică folosință (prosoape de mână, mănuși, măști, servețele) trebuie plasate într-un recipient cu capac și aruncate conform planului de acțiune al hotelului și reglementărilor naționale pentru gestionarea deșeurilor.
  • În general, zonele publice prin care a trecut un caz sau a petrecut timp minim în (coridoare) nu trebuie să fie special curățate și dezinfectate.
  • Echipajele de curățenie trebuie să fie instruite cu privire la utilizarea echipamentelor de unică folosință și igiena mâinilor imediat după îndepărtarea echipamentelor la finalizarea lucrărilor de curățare și dezinfectare.
  • Toate camerele și zonele comune trebuie ventilate zilnic.
  1. Monitorizarea oaspeților bolnavi

Personalul de menținere a curățeniei trebuie să informeze conducerea sau biroul de recepție cu privire la orice incidente pertinente, inclusiv oaspeți bolnavi în camerele lor. Ei trebuie să trateze toate aceste informații cu discreție.

  1. Disponibilitatea materialelor

Personalul care se ocupă de curățenie trebuie instruit cu privire la utilizarea și echipamentul de protecție personală, așa cum sunt enumerate mai jos:

– Mănuși

– halate de unică folosință

– Încălțăminte închisă

– Dacă efectuează proceduri care generează stropi (de exemplu, în timpul spălării suprafețelor), adăugați protecție facială cu un scut de față și impermeabil. șorțuri.

De asemenea, ar trebui să aibă acces la soluții suficiente pentru dezinfectare și alte consumabile.

  1. Programe facultative de menaj

Toate programele în care oaspeții pot renunța în mod voluntar la serviciile de menaj trebuie să fie suspendate pentru a maximiza sănătatea și siguranța personalului hotelului și a oaspeților.

Tratarea cazurilor COVID-19 în hoteluri și unități de cazare

  1. Recomandări generale

În cazul în care un oaspete sau membru al personalului prezintă simptome ale unei infecții respiratorii acute, trebuie depuse imediat eforturi pentru a reduce contactul persoanei bolnave cu toți oaspeții și personalul unității. Recepția sau alt personal al hotelului ar trebui să urmeze procedurile din planul de acțiune pentru situația în care un oaspete prezintă semne și simptome indicative ale COVID-19.

  • Separați persoana bolnavă de celelalte persoane cu cel puțin 2 m (6 ft).
  • Dacă situația impune și persoana bolnavă nu este transferată într-o unitate medicală, conducerea trebuie să ia în considerare măsurile relevante pentru care persoana bolnavă este îngrijită într-un mod adecvat. Acest lucru ar putea include necesitatea desemnării potențiale a unui membru al personalului, care este suficient de instruit în prevenirea și controlul infecțiilor, precum și politicile și măsurile pentru personal în cazul în care personalul dezvoltă simptome în urma serviciului unei persoane bolnave.
  • Dacă este posibil, desemnați o baie pentru a fi utilizată numai de persoana bolnavă.
  • Solicitați persoanei bolnave să poarte o mască medicală și să exerseze igiena atunci când tușește și strănută. În cazul în care masca medicală nu poate fi tolerată de persoana bolnavă, asigurați șervețele pentru a acoperi gura și aruncați materialul imediat într-un sac de deșeuri. Dacă nu este disponibilă o pungă pentru deșeurile periculoase, se poate folosi o pungă de plastic ce poate fi sigilată și marcată ca „deșeuri biologice”; spălați mâinile cu săpun și apă, apoi folosiți dezinfectant pe bază de alcool.
  • În cazul în care bolnavul nu poate purta o mască, trebuie evitat contactul direct cu persoana bolnavă, cu excepția cazului în care poartă cel puțin rochia de unică folosință, mănuși, mască și protecție pentru ochi.
  • Când vizitați un oaspete bolnav sau personalul care vine dintr-o zonă afectată, care prezintă febră, tuse persistentă sau dificultăți de respirație, utilizați întotdeauna echipamente de protecție suplimentare (furnizate în kitul de precauție universal), inclusiv mască, protecție pentru ochi, mănuși și rochie.
  • Îndepărtați cu atenție echipamentele de protecție pentru a evita contaminarea. Îndepărtați întâi mănușile și rochia, efectuați igiena mâinilor; apoi îndepărtați masca și protecția ochilor și spălați-vă imediat mâinile cu săpun și apă sau dezinfectant pe bază de alcool.
  • Aruncați în mod corespunzător mănușile și alte obiecte de unică folosință care au avut contact cu lichidele corporale ale bolnavului într-o pungă cu pericol bio sau într-o pungă de plastic securizată, care va fi considerată deșeuri „biologice”.
  1. Cazul unui angajat bolnav

Dacă un membru al personalului raportează simptome respiratorii, acesta trebuie să oprească imediat munca și să solicite asistență medicală. Angajatul trebuie să rămână izolat într-o cameră adecvată în timp ce serviciile medicale sunt înștiințate. Membrul personalului simptomatic trebuie să aibă la dispoziție șervețele de unică folosință și o mască care trebuie purtată atunci când sunt prezente alte persoane sau când trebuie să plece în zone comune. Personalul care raportează de acasă că prezintă simptome respiratorii trebuie sfătuit să stea acasă și să solicite asistență medicală. Personalul care raportează de acasă că a fost diagnosticat cu COVID-19 ar trebui să urmeze instrucțiunile primite de la medic, inclusiv recomandarea de auto-izolare la domiciliu până când simptomele au dispărut complet (Notă: Pentru ca un pacient COVID-19 să treacă printr-o formă ușoară a bolii și să se recupereze complet durează aproximativ o lună).

  1. Cazul unui oaspete afectat

Dacă persoana afectată este oaspete la unitatea de cazare turistică, nu se recomandă ca acesta să rămână în continuare în unitate. Persoana poate fi izolată temporar într-o cameră până la intervenția autorităților locale de sănătate. Nu trebuie să li se permită vizitatorilor să intre în camera ocupată de oaspetele afectat. În funcție de disponibilitatea camerelor, persoanele însoțitoare, dacă este cazul, trebuie mutate într-o cameră diferită. Măsurile pentru gestionarea contactelor pot fi trimise la îndrumarea interimară a OMS cu privire la îngrijirea la domiciliu pentru pacienții cu COVID-19 care prezintă simptome ușoare și gestionarea acestora contacte.

Personalul unității de cazare care participă la evacuarea unui caz suspect:

  • Pentru a reduce riscul de contaminare a altor oaspeți sau membri ai personalului, oaspeții simptomatici ar trebui să părăsească hotelul conform instrucțiunilor de la conducerea unității și local. autoritatea sanitară. Simptomele vor fi evaluate și, dacă îndeplinesc definiția unui caz suspect, vor fi transferați într-o unitate de îngrijire medicală desemnată.
  • Gestionarea contactelor posibile ale oaspetelui bolnav trebuie să aibă loc în conformitate cu instrucțiunile autorității locale de sănătate publică. Autoritatea locală de sănătate ar trebui să actualizeze rapid autoritatea de sănătate regională sau națională în urma rezultatelor examinărilor și dacă trebuie luate măsuri suplimentare.
  • Personalul implicat în transportul cazului suspectat trebuie să aplice practici de prevenire și control al infecțiilor, în conformitate cu îndrumările OMS.Aceștia trebuie să efectueze în mod obișnuit igiena mâinilor și să poarte o mască medicală, protecție pentru ochi, mănuși și halate atunci când gestionează pacienți suspectați de COVID-19 pentru transport în ambulanță. Ei ar trebui să se asigure că își curăță mâinile înainte de a folosi echipamentele de protecție și după îndepărtarea acestuia.
  • Dacă sunt transportate mai mult de un caz suspect, personalul hotelier și personalul medical trebuie să își schimbe echipamentul între fiecare pacient, pentru a evita o posibilă contaminare încrucișată. Acestea ar trebui să arunce în mod corespunzător echipamentul utilizat în containere cu capac, în conformitate cu planul de acțiune hotelier și cu reglementările naționale pentru deșeurile infecțioase.
  • Șoferul ambulanței trebuie să rămână separat de cazuri. Nu este necesară protecție dacă există o separare fizică strânsă între șofer și cazul suspectat. Dacă este posibil, șoferul nu trebuie implicat în încărcarea pacientului în ambulanță. Dacă asistă la încărcarea pacientului suspectat de COVID-19, șoferul trebuie să poarte echipament, inclusiv mască, mănuși, halat și protecție pentru ochi.
  • Vehiculele de ambulanță sau de transport trebuie curățate și dezinfectate cu o atenție specială asupra zonelor în contact cu cazul suspectat. Curățarea trebuie făcută cu o soluție de dezinfectant obișnuit care conține 0,5% hipoclorit de sodiu (adică echivalent 5.000 pm clor sau 1 parte de înălbitor casnic care conține 5% hipoclorit de sodiu la 99 părți de apă). După ce înălbitorul a fost lăsat să rămână în contact cu suprafața timp de cel puțin 1 minut, poate fi clătit cu apă curată. Ca alternativă la înălțător, ambulanțele pot utiliza produse dezinfectante de calitate spitalicească, în conformitate cu instrucțiunile producătorului.
  • Conducerea hotelului ar trebui să ofere acces la servicii de curățare și dezinfectare a camerei ocupate de bolnav în conformitate cu planul de acțiune, în urma protocoalelor de curățare și dezinfectare.

Dacă nu există altă opțiune decât să găzduirea unui oaspete bolnav suspectat de COVID-19, cu simptome ușoare, se va lua în considerare auto-izolarea în cameră. Vizitele medicului trebuie să fie efectuate în camera bolnavului ori de câte ori este posibil, evitând necesitatea pacientului să meargă la cabinetul medicului. Un oaspete bolnav suspectat de COVID-19 ar trebui să stea într-o cameră individuală, cu excepția copiilor sau a persoanelor care necesită îngrijitori. Persoana bolnavă nu ar trebui să primească vizitatori sau, în caz contrar, vizitele ar trebui să fie limitate la ceea ce este strict necesar. Oaspetele trebuie să primească mâncare în cameră. Persoanele bolnave nu ar trebui să împartă baie cu alte persoane și nici nu trebuie să împartă prosoape, pături sau orice fel de îmbrăcăminte cu îngrijitorii lor. Îngrijitorii trebuie să adopte măsuri de precauție stricte, inclusiv purtarea de EIP, ori de câte ori se apropie sau au contact direct cu persoana bolnavă. Apoi, încăperea trebuie să fie organizată pentru a permite îmbrăcarea corespunzătoare a echipamentului și, într-o zonă separată, pentru aruncarea celor uzate / contaminate. Medicul responsabil de caz ar trebui să furnizeze rudelor și persoanelor însoțitoare informații cu privire la măsurile de combatere a infecției pe care ar trebui să le adopte. O singură persoană trebuie să aibă grijă de persoana bolnavă. Femeile însărcinate sau alte persoane cu risc ridicat de a dezvolta boli grave cauzate de COVID-19 nu ar trebui să servească ca îngrijitori. Îngrijitorii ar trebui să se auto-monitorizeze pentru apariția simptomelor, în special febră și tuse, și să primească asistență medicală dacă apar astfel de simptome. Îmbrăcămintea pacientului bolnav, precum și lenjeria din camera pe care o ocupă, trebuie spălate urmând procedurile obișnuite. Ca măsură de precauție, aceste articole trebuie depozitate și transportate în pungi sigilate.

Notă: Conducerea unității de cazare din hotel și turism nu are autoritatea de a obliga oaspeții bolnavi să rămână temporar în camera lor sau să îi împiedice să primească vizite de la alți oaspeți.

  1. Identificarea și gestionarea contactelor

Identificarea contactelor ar trebui să înceapă imediat după identificarea unui caz suspect în unitate. OMS definește un contact ca o persoană care a prezentat oricare dintre următoarele expuneri în cele 2 zile înainte și în cele 14 zile de la debutul simptomelor unui caz probabil sau confirmat:

  • Contact față în față cu un caz probabil sau confirmat în 1 metru și mai mult de 15 minute;
  • Contact fizic direct cu un caz probabil sau confirmat;
  • Îngrijire directă pentru un pacient cu boală COVID-19 probabilă sau confirmată, fără a folosi echipament individual de protecție adecvat; SAU
  • Alte situații indicate de evaluările de risc local.
  1. Oaspeți neafectați

Oaspeții neafectați sunt persoane considerate că au avut o expunere la risc scăzut, cărora să li se ofere informații despre boală, transmiterea ei și măsuri preventive. Acestora li se cere să se auto-monitorizeze pentru simptomele COVID-19, inclusiv febră, tuse sau dificultăți de respirație timp de 14 zile de la data plecării cazului confirmat din unitate. În cazul în care apar simptome care indică COVID-19 în termen de 14 zile, li se va solicita să se auto-izoleze și să contacteze serviciile de sănătate locale.

  1. Furnizorii de bunuri și servicii

Contractorii și furnizorii de bunuri și servicii ar trebui să urmeze proceduri de lucru sigure și să implementeze, de asemenea, sisteme pentru prevenirea răspândirii COVID-19.

Informații preluate integral de pe site-ul OMS, respectiv – https://apps.who.int/iris/bitstream/handle/10665/331638/WHO-2019-nCoV-Hotels-2020.1-eng.pdf

Cmentariile sunt închise