Cum a influențat canicula planificarea vacanțelor de vară

Cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii despre cum au ales românii să-și planifice vacanțele de vară anul acesta și să identifice potențialele schimbări în comportamentele acestora comparativ cu anul trecut. Din studiu reiese că:

  • 56% dintre români și-au planificat vacanțele de vară anul acesta în perioada de vârf a sezonului (iulie-august), procent semnificativ mai mic comparativ cu vara anului trecut (65%);
  • Așteptările românilor de la vacanța de vară din acest an includ relaxarea totală (70%), timpul de calitate petrecut cu familia (50%) sau aventură și explorare (29%);
  • Majoritatea românilor și-au planificat vacanțe mai scurte de 7 zile vara aceasta (44%) și preferă să se cazeze în hoteluri (43%).

56% dintre turiștii români și-au planificat vacanța de vară anul acesta în perioada de vârf a sezonului, procent semnificativ mai mic comparativ cu vara anului trecut, în timp ce 22% au ales perioada mai-iunie, iar 21% își planifică vacanța în septembrie sau mai târziu.

Reprezentanții Generației Z, cu vârste între 18 și 24 de ani, preferă în mare măsură să-și planifice vacanțele în perioada iulie-august (64%), în timp ce persoanele mature, cu vârste de peste 45 de ani se diferențiază ca alegând mai des vacanțele în extrasezon decât restul populației (27% vs. 21% total eșantion).

Principalele motive pentru alegerea perioadei vacanței sunt planificarea  zilelor de concediu – 54%prețul – 49%condițiile meteorologice42% și vacanțele copiilor – 18%.

Așteptările turiștilor români de la vacanța de vară din acest an includ relaxarea – 70%timpul de calitate petrecut cu familia – 50%aventură și explorare – 29%, descoperirea de noi culturi și locuri – 27% și participarea la diverse activități sportive și recreative – 15%.

La o analiză mai detaliată, observăm că părinții cu copii minori își doresc mai degrabă relaxare totală (74%) comparativ cu cei fără copii sau cu copii mai mari de 18 ani (65%). În plus, persoanele cu vârste între 35 – 44 de ani sunt cele care aspiră în mai mare măsură la experiențe noi în vacanță (35% vs. 29% total eșantion), în timp ce activitățile sportive și recreative sunt preferate în mod deosebit de bărbați (22% vs. 11% femei) și de tinerii între 18 și 24 de ani (21% vs. 15% total eșantion).

”Studiul reflectă adaptarea planurilor de vacanță ale românilor în fața diferitelor provocări de ordin economic sau climatic. Anul acesta, observăm o creștere semnificativă a tendinței de a planifica vacanțele în extrasezon și o sensibilitate sporită la condițiile meteorologice extreme, cum ar fi codul roșu de caniculă  pe care țara noastră îl traversează în acest an. Desigur că diversitatea preferințelor pentru petrecerea vacanței de vară este în mare măsură determinată și de alți factori precum etapa vieții sau statutul familial,”  menționează Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

Datele studiului relevă că jumătate dintre români (54%) și-au planificat o singură vacanță pentru vara aceasta, în timp ce 30% intenționează să aibă două, iar 15% au planificat trei sau mai multe.

Referitor la durata vacanței principale din acest an, cei mai mulți români menționează o perioadă sub 7 zile (44%) sau un interval de 7-10 zile (36%).

În rândul reprezentanților Generației Z, cu vârste cuprinse între 18-24 ani se observă tendința mai pronunțată de a planifica vacanțe mai scurte de 7 zile (52%).  În contrast, cei cu vârste între 35-44 de ani se diferențiază ca fiind cei care își planifică vacanțe mai lungi, 19% menționând o durată de 11 – 14 zile (vs. 15% total eșantion), iar 12% vacanțe de peste 14 zile (vs. 6% total eșantion).

Îndreptându-ne atenția către preferințele de cazare, 43% dintre turiștii români au făcut o rezervare la un hotel31% au ales o pensiune, iar 15% au optat pentru apartament sau Airbnb. În funcție de vârstă, persoanele peste 55 ani preferă în special hotelurile (54%), iar cei între 45-55 ani pensiunile (38%).

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research consideră cercetarea de piață ca fiind baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 16 ani companii din România și alte țări din Europa.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfășurat online în perioada 22.07 -26.07.2024 pe un eșantion reprezentativ pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban și mediul rural. Mărimea eșantionului a fost de 1003 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

 

Cmentariile sunt închise