Cum afectează COVID-19 industria ospitalității și a organizării de evenimente
Horeca Insight s-a remarcat ca platforma online care ține pasul cu toate schimbările din industria ospitalității, fiind în același timp recunoscută ca unul dintre principalii organizatori de evenimente din domeniu. Traversăm în aceste zile o perioadă de criză fără precedent care ne surprinde fără plan de rezervă pentru un business care se susține exclusiv din organizarea de evenimente. Este mai mult decât evident că această situație trebuie privită în ansamblul ei, luând în considerare scăderi dramatice ale activității pe termen nedeterminat.
Pentru a estima corect companiile afectate, trebuie să înțelegem că industria HORECA se suprapune pe alocuri cu industria hospitalității, dar efectele sunt mai extinse decât la nivel de turism incoming. Având în vedere că până la alte instrucțiuni din partea autorităților sunt interzise întâlnirile/adunările de peste 100 de persoane, vom recapitula împreună categoriile de evenimente amânate sau anulate pe termen nedeterminat:
– Evenimente private organizate pentru a găzdui petreceri de nuntă, botez și/sau aniversări. Pe lângă impactul direct asupra celor care vor să aibă alături mai mult de 100 de persoane, se numără companiile organizatoare de evenimente, restaurantele care găzduiesc evenimentul, companiile care oferă servicii conexe, etc.;
– Evenimente corporate și aici includem: team-buildings, conferințe, seminarii, lansări de produs, întâlniri informale precum cine de afaceri, etc.;
– Evenimente culturale: concerte, spectacole de teatru, proiecții cinematografice, etc.;
– Evenimente caritabile ce pot cuprinde și o subcategorie de evenimente sportive menite să strângă fonduri pentru o anumite cauză. Aici putem include de la întâlniri formale precum baluri caritabile la cross-uri.
Evident că aceste categorii sunt mult mai cuprinzătoare, nu am făcut decât să le enumerăm sumar pentru a genera o imagine de ansamblu pentru o problemă care ne privește pe toți. Noi, companiile organizatoare de evenimente, nu facem decât să facilităm relația dintre cei care găzduiesc, oferă servicii de catering, furnizori și beneficiari. Facem acest lucru de mulți ani, suntem specializați să oferim servicii personalizate, ne-am construit relații bazate pe încredere reciprocă cu partenerii autohtoni și suntem puși în ipostaza mai mult decât incomodă de a ne închide business-ul. Sună dramatic, dar este cu siguranță o situație dramatică care ar trebui să preocupe toate companiile, nu doar cele al căror obiect de activitate are legătură cu organizarea de evenimente. De modul în care gestionăm această criză depinde felul în care vom relua activitatea și parteneriatele, e un moment în care trebuie să dovedim maturitate și respect față de colaboratori și clienți.
În acest scop, Horeca Insight a pornit un demers de a strânge într-un grup de Facebook (este cea mai la îndemână metodă de a comunica rapid informații) toți antreprenorii care sunt afectați de restricțiile impuse de autorități. Vă invităm să vă alăturați acestui demers pentru a putea comunica în timp real, dar și pentru a ne uni eforturile de a solicita soluții concrete din partea Statului Român pentru depășirea situației sau pentru a găsi soluții împreună. Acest comunicat este dacă vreți, și un apel către colegii de breaslă și nu numai de a promova un comportament profesionist, etic, care să reflecte mediul de business românesc așa cum ni-l dorim pentru o dezvoltare viitoare sănătoasă.
Cmentariile sunt închise