Sunt colorate, dulci și aduc bucurie sau nostalgie fiecărie categorii de vârstă în parte. Radu Savopol – co-fondator Cereal Crunch – ne descrie într-un scurt interviu cum s-a atașat de ideea all-day breakfast și care sunt planurile de dezvoltare ale acestui concept în viitorul apropiat.
Cum v-a atras atenția Cereal Crunch? Promitea să fie o afacere de succes cu infuzia experienței 5 to go?
Încă din etapa de analiză a conceptului am înțeles că este important să poziționăm Cereal Crunch ca o locație „all day breakfast”, iar pentru asta adăugăm periodic produse noi în meniu, care să poată fi servite de dimineața devreme și până seara târziu.
Un alt aspect legat de meniu a fost să revizuim oferta complementară gamei de cerele, cafea și alte băuturi adiacente. Am creat, în primă fază, patru preparate SIGNATURE by Vlad Ștefănescu, barista anului 2019 în România. Considerăm că experiența și profesionalismul lui vor contribui semnificativ la dezvoltarea meniului de băuturi reci și calde din locațiile Cereal Crunch și, mai mult decât atât, vor oferi clienților experiențe desăvârșite care îi vor face să se întoarcă la noi. De asemenea, am revizuit și portofoliul de băuturi răcoritoare. Vor mai urma și alte schimbări, suntem în plină dezvoltare, așa că nu ne dăm înapoi de la a testa concepte, idei sau de la a face mici ajustări.
Care au fost primele lucruri pe care ați dorit să le îmbunătățiți ca business, ceva care să reflecte amprenta trio-ului antreprenorial care a preluat Cereal Crunch?
Încă din etapa de analiză a conceptului am înțeles că este important să poziționăm Cereal Crunch ca o locație „all day breakfast”, iar pentru asta adăugăm periodic produse noi în meniu, care să poată fi servite de dimineața devreme și până seara târziu.
Un alt aspect legat de meniu a fost să revizuim oferta complementară gamei de cerele, cafea și alte băuturi adiacente. Am creat, în primă fază, patru preparate SIGNATURE by Vlad Ștefănescu – barista anului 2019 în România. Considerăm că experiența și profesionalismul lui vor contribui semnificativ la dezvoltarea meniului de băuturi reci și calde din locațiile Cereal Crunch și, mai mult decât atât, vor oferi clienților experiențe desăvârșite care îi vor face să se întoarcă la noi. Pe de altă parte, am revizuit și zona de soft drinks și am semnat în acest sens un parteneriat cu Pepsi România. Vor mai urma și alte schimbări, suntem în plină dezvoltare, așa că nu ne dăm înapoi de la a testa concepte, idei sau de la a face mici ajustări.
Dacă investiția inițială de la recent inaugurata locație din Craiova s-a ridicat la 40.000 euro, care ar fi costurile pentru un spațiu similar în capitală?
Pentru capitală, costurile depind mult de format. De exemplu, acum avem în lucru trei locații în București, pe care le vom inaugura până la finalul anului. E vorba despre o primă insulă dezvoltată în parteneriat cu Park Lake, un concept unic cu o investiție de aproximativ 25,000 euro. O alta va fi în zona Titan – Cinema Gloria unde vom face un flagship Cereal Crunch pe o suprafață de 200 mp și care deveni locul în care vom introduce în premieră produsele noi. Cea de-a treia locație despre care vă spuneam e și prima franciză Cereal Crunch din București, situată într-o zonă de food court în Auchan Drumul Taberei, un spațiu asemănător unei insule, dar pe o suprafață mai mare. Locația e una cu totul specială, e un concept unic, ancoră în aceste spații de food court și ne bucurăm că cei de la Auchan au înțeles asta, la fel ca și partenerii de la Park Lake. Pentru această ultimă locație amintită, investiția se ridică la aproximativ 35,000 euro și pentru concept, la 60,000 euro. Preconizăm că o vom deschide la final de an, octombrie-noiembrie.
Le place românilor mic-dejunul american? De unde luați cerealele și cine face selecția?
Cereal Crunch e un concept aparte, extrem de viu și de colorat, atât prin produsele oferite, cât și prin design, așa că nu are cum să nu-ți atragă atenția. E cool, modern și fresh, iar românii iubesc tipul acesta de locații unde se pot relaxa și destinde la un mic dejun, cât e ziua de lungă. Copiii sunt mari fani ai cerealelor, părinții sau bunicii inevitabil îi însoțesc și se bucură și ei de produsele oferite de noi, dar, așa cum spuneam mai sus, cuprindem toate categoriile de public și observăm, da, o afinitate a românilor pentru genul acesta de locații, construite în jurul unei experiențe.
Cerealele sunt importate din SUA și din Anglia iar selecția e făcută în funcție de trendurile momentului. Suntem mereu atenți la nevoie publicului și conectați la feedback-ul lui pentru a ne plia pe preferințe, ne adaptăm rapid la context și la cerere. În plus, avem un manager operațional care discută săptămânal cu firmele de la care preluăm produsele și avem astfel insights despre ce se vinde cel mai bine la momentul respectiv. Suntem conectați și cred că acesta e un factor foarte important. Ne bazăm totodată și pe unicitatea conceptului, cerealele sunt îndrăgite de toată lumea și încercăm să profităm de acest avantaj al nostru.
E gândit să acopere gusturile diverse ale adultului modern (lapte vegetal, cereale fără gluten, fără zahăr)?
Da, ne-am gândit și la aceste aspecte tocmai pentru că există cerere și-n acest sens. Avem o gamă de 14 tipuri de lapte, multe dintre ele vegetale, dar și fără lactoză. Mai mult, dispunem și de o gamă bogată de granola cu iaurt grecesc și cu fructe proaspete, numai bună pentru cei care vor să-și păstreze stilul de viață sănătos, bucurându-se totuși, de un ambient special și de o atmosferă de vacanță în locațiile noastre. Încercăm să acoperim toate gusturile, toate preferințele, să nu ne scape nimic.
Cum se poate asigura respectarea cerințelor minime de igienă într-o astfel de locație – ce s-a schimbat după pandemie?
Ca urmare a pandemiei mondiale și a măsurilor care s-au luat și se aplică în continuare, ne-am aliniat și noi standardelor de prevenție Covid-19 și nu servim la interior. Dar terasele celor 3 locații ale noastre, respectiv cele două din București, de la Piața Națiunilor Unite și de pe Hristo Botev 1, și din Craiova, din centrul vechi, sunt deschise publicului. Acum dezvoltăm și zona de delivery, fanii cerealelor se pot bucura începând de acum și luând la pachet mic dejunul favorit.
Cum e pentru copii să descopere Cereal Crunch? Există ceva gândit special pentru ei? Cum ajungeți la acest public?
Cereal Crunch este, la bază, un concept gândit și dezvoltat pentru copii, însă am deviat puțin de la această idee tocmai pentru că noi credem că merităm cu toții o astfel de experiență, că e chiar pentru toate vârstele și trebuie să ne acordăm fiecare un moment de răsfăț zilnic, la un ”all day breakfast”. Focusul e pe intervalul de public cu vârste cuprinse între 14-25 de ani, dar, așa cum spuneam, ne place să spunem și chiar să vedem că la Cereal Crunch publicul e mai divers de atât, că nu are vârstă. Copiii sunt înnebuniți după cereale, le poți vedea entuziasmul numai prin simplul fapt că nu știu la ce tip de cereale să se decidă, vor de toate, sunt atrași de gust, de culori, de ambalaje. Un alt motiv cu care îi cucerim pe ei, dar și pe toți clienții în general, îl reprezintă și designul propus de noi, cu influențe tropicale, de junglă, care dau un ton aparte locului și completează experiența din locațiile noastre.
Ați identificat un profil pentru francizatul Cereal Crunch?
Cred că Cereal Crunch e un concept care se pliază ideal pe managementul familiei, așadar îl văd un business de familie, cu posibilitate mare de dezvoltare regională. Necesită implicare permanentă, dedicare, muncă și sprijinul familiei e esențial în acest caz.
Planurile de dezvoltare pentru 2020, mai ales că am trecut de jumătatea anului?
Așa cum am menționat și în urmă cu câteva luni, planul cu Cereal Crunch pentru acest an este să dezvoltăm 5 noi francize. Una dintre ele s-a întâmplat deja, la Craiova. Am ajuns așadar pentru prima dată în afara Bucureștiului și feedback-ul e unul foarte bun! Avem în plan și alte deschideri atât pentru capitală, cât și pentru provincie, eu spun că vom depăși targetul propus și că vom încheia anul cu cel puțin 6 noi locații Cereal Crunch.
E important că avem o echipă solidă și o structură de management în cadrul companiei care face ca lucrurile să se întâmple firesc și să se dezvolte frumos. Cei 3 acționari se și implică activ în activitatea Cereal Crunch, iar experiența lor în domeniu aduce valoarea adăugată conceptului. Eu și Lucian venim cu spiritul fresh 5 to go, Andrei aduce expertiza Utopia Coffee Bar, și alături de restul echipei reușim să punem la punct toate aspectele businessului – Nina, manager operațional, Andra, brand manager, Mădălina, marketing intern, și agenția WefflerMark, care gestionează extern partea de PR și comunicare.
Parcă Jerry Seinfeld spunea că din postura de adulți avem voie să ne stricăm pofta de mâncare… Când te-ai gândit să mănânci cereale chiar dacă nu era mic dejun? 😊
Norocul meu, sau ghinionul, depinde cum privești lucrurile, e că locația de pe Hristo Botev este chiar la parterul biroului nostru. Așa că tentația e mare ca în pauze să cobor la Cereal Crunch și să aleg ceva din meniu. Se poate întâmpla dimineața sau pe la amiază, nu am un anume moment din zi. Oricând am drum și am drum mai mereu 😊 Nu sunt un pofticios din fire, însă asta mă mai salvează în această situație 😊
Cmentariile sunt închise