Dupa ce au investit pana in prezent peste 200 de mii de euro, cei trei actionari ai Ganesha Caffe vizeaza anul acesta o cifra de afaceri de 700 de mii de euro
Kristina Rababah, Ali Rababah si George Ionita au avut curajul sa intre in industria Horeca acum cinci ani, fara sa aiba experienta in domeniu, toti trei fiind absolventi ai unei facultati de drept. Cu o investitie initiala de circa 120 de mii de euro, cei trei au indraznit sa mizeze pe un concept de nisa, o cafenea cu specific oriental, amplasata intr-un spatiu dintr-o zona aparent fara mare potential, pe Bd. Barbu Vacarescu. Intre timp, Ganesha Caffe nu numai ca a supravietuit, ci si-a creat propriul vad, si-a fidelizat clientii, si s-a dezvoltat, marindu-si echipa si extinzandu-se atat din punct de vedere al spatiului cat si la nivel de meniu. Desi si-a castigat notorietatea datorita ofertei pe partea de narghilea, la inceputul acestui an cafeneaua si-a diversificat meniul de mancare, introducand si preparate cu specific international. Cei trei tineri estimeaza ca extinderea spatiului si noutatile din meniul de mancare vor conduce la o dublare a cifrei de afaceri in 2018.
“Am deschis in aprilie 2013, pentru ca noi frecventam localuri de acest tip, cu narghilea, si ne-am dorit un loc al nostru, in care sa integram tot ce ne doream dar nu gaseam la altii. Noi am vazut o oportunitate pe acest segment, al localurilor cu narghilea, si nu am dat gres: ne-am evidentiat inca din primul an. Desi in prezent este vazuta ca o nisa si o alternativa la fumat, as vrea sa precizez ca este gresit, este vorba de o arta si aici. Iar la noi sunt multi consumatori cu pretentii, cunoscatori, iar noi ne straduim sa oferim calitate. Cat priveste alegerea locatiei, ne-am dorit un spatiu mare, dar si terasa, si acesta, desi nu era intr-o zona cu vad, s-a potrivit perfect dorintelor noastre. Am plecat la drum cu o investitie initiala de circa 120 de mii de euro, iar in fiecare an am reinvestit profitul”, incepe povestea Ali Rababah.
Investitii in extinderea spatiului si un nou meniu de mancare
De altfel, ultima investitie majora a celor trei actionari Ganesha Caffe este preluarea, in vara anului trecut, a unei mici pizzerii de langa cafenea, al carei spatiu a devenit practic bucataria. In prezent, locatia are o capacitate de 180 locuri, din care 120 pe terasa.
“Am preluat acea afacere pentru a ne extinde, iar spatiul ocupat anterior de mica pizzerie l-am transformat in bucatarie. Investitia totala de anul trecut, reprezentand preluarea afacerii si amenajarea si echiparea bucatariei, plus reamenajarea interiorului cafenelei, tradusa prin improspatarea picturilor murale, schimbarea mochetelor si crearea a inca doua unitati sanitare, s-a ridicat la aproximativ 120 de mii de euro. Tot pe partea de investitii, as vrea sa mentionez ca pe partea de narghilea schimbam echipamentele anual, in functie de ce apare in piata, investitiile ajungand la circa 9 mii de euro anual”, precizeaza Kristina Rababah.
Conceptul a fost lansat cu o bucatarie cu specific libanez, insa, pe parcurs cei trei tineri si-au dat seama ca un meniu mai divers le-ar putea aduce noi clienti si i-ar putea retine mai mult timp in locatie pe cei fideli. Daca la deschidere, in 2013, cafeneaua avea patru angajati, in prezent numarul angajatilor a ajuns la 22.
“Pe parcurs, ne-am adaptat cerintelor clientilor, astfel ca in fiecare an am renovat, am modificat meniul in functie de cerinte, testand produse atat pe partea de bauturi cat si pe partea de mancare. Pe finalul anului trecut ne-am dat seama ca, totusi, clientii care vin des la noi nu pot manca numai preparate libaneze, asa ca am decis sa sa diversificam meniul de mancare. La inceputul acestui an am lansat noul meniu, ce cuprinde o selectie de preparate internationale – salate, paste etc.”, spune Ali.
In ceea ce priveste colaborarea cu furnizorii, cei trei antreprenori sustin ca intampina inca dificultati privind anumite produse, pentru ca pe anumite nise piata locala inca nu ofera nici multe optiuni, nici continuitate, insa in general sunt multumiti, pentru ca sunt platitori cash, lucru care le faciliteaza alegerea furnizorilor.
30% clienti fideli
Potrivit celor trei actionari, clientela Ganesha este variata, de la tineri si studenti pana la persoane cu varsta de aproximativ 60 de ani, iar gradul de fidelizare este ridicat, circa 30% dintre clienti vin zilnic, poate chiar de doua-trei ori pe zi. Traficul de clienti este mai intens in ce-a de-a doua parte a zilei, iar dupa estimarile proprietarilor, cafeneaua primeste circa 250 de persoane zilnic.
“Am observat ca odata cu introducerea si diversificarea meniului de mancare a mai crescut si media de varsta a clientilor. In ceea ce priveste fidelizarea, cred ca acest lucru se datoreaza in principal faptul ca ne-am castigat notorietatea cu narghileaua. Valoarea bonului mediu este in jur de 50 de lei, si ne asteptam sa urce, poate chiar cu 50%, datorita meniului de mancare”, spune Ali.
Rezultate si planuri de viitor
Planurile de viitor vizeaza achizitionarea spatiului in care functioneaza cafeneaua, iar in maxim doi ani cei trei tineri vor sa lanseze pe piata un nou concept de locatie, pozitionata in zona de club-lounge, in zona de nord a Capitalei.
In ceea ce priveste rezultatele financiare, cifra de afaceri a companiei care opereaza Ganesha a crescut in 2017, trecand de 350 de mii de euro. Pentru anul in curs, cei trei antreprenori estimeaza dublarea cifrei de afaceri, sustinuta de disversificarea meniului de mancare si de investitiile realizate in extinderea si renovarea spatiului.
Cmentariile sunt închise