Dupa chiftelute si hot-dogs, burgerii ar putea fi noile „vedete” ale restaurantului IKEA
Cu vanzari de aproximativ 34 milioane de lei, fara TVA, in perioada septembrie 2014 – august 2015, Departamentul IKEA Food, format din Restaurantul IKEA, Magazinul de Delicatese Suedeze si Bistro din cadrul magazinului IKEA Baneasa reprezinta unul dintre cele mai de succes concepte de pe piata romaneasca. Cine nu a mancat, macar o data, o portie din celebrele chiftelute suedeze?! De altfel, cifrele vorbesc de la sine: in intervalul mentionat, restaurantul IKEA a vandut aproape 5 milioane de chiftelute, respectiv peste 3,5 milioane de hot-dogs. Insa, retailerul suedez a decis diversificarea meniului din restaurant, introducand inca de anul trecut o serie de produse noi, de la chiftelute vegetariene si chiftelute de pui, pana la iaurt inghetat, apa fructata etc., din dorinta de a promova produse variate si mai sanatoase. Anul acesta, printre preparatele noi se numara un meniu cu burger din carne de manzat, un burger cu somon, dar sunt in pregatire si alte noutati. Cum au fost primite de catre clienti noile propuneri din meniu, care sunt cele mai vandute produse din cele trei zone de food si care sunt planurile pe termen scurt, aflam de la Georgiana Frincu, IKEA FOOD Manager.
In 2015 ati diversificat meniul restaurantului, introducand o serie de produse noi, cum ar fi chiftelute vegetariene si chiftelute de pui, iaurt inghetat, apa fructata etc. Cum au primit clientii toate aceste noutati si ce produse ati mai introdus pana la finalul anului?
Clientii au reactionat diferit la noile sortimente din magazin. De exemplu, introducerea apei fructate din august 2015, ce contine cu 50% mai putin zahar fata de sucurile pe care le ofeream anterior, a dus la scaderea cu 30% a vanzarilor bauturilor de la de la dozatoarele din Restaurant (in primul trimestru, septembrie-decembrie 2015, comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior). Iaurtul inghetat cu gem de merisor a fost foarte bine primit, cantitatile cumparate de clienti au crescut chiar si de trei ori in ultima luna, fata de august-septembrie 2015 cand am introdus noul produs in restaurant.
Chiftelutele raman foarte apreciate in continuare, atat cele traditionale, cat si noile sortimente – din carne de pui si cele vegetariene, sunt cel mai bine vandute din restaurant. In luna ianuarie am introdus un meniu cu burger – ce contine 100% carne de manzat, fara conservanti sau aditivi – care a avut succes.
Care a fost impactul introducerii acestor noi produse, s-a resimtit o crestere a vanzarilor?
In cazul anumitor produse, am observat imediat cresterea. De exemplu, chiftelutele vegetariene si cu pui au dus la o crestere a vanzarilor din Restaurant si din Magazinul de Delicatese Suedeze in primul trimestru din anul financiar 2016 (septembrie-decembrie 2015).
Cate produse cuprinde in prezent meniul restaurantului si bistro-ului, si, de asemenea, cam ce numar de produse sunt disponibile in magazinul de delicatese?
Numarul variaza in functie de sezon, dar si de prioritatile noastre comerciale. Astfel, in prezent avem aproximativ 80 de produse in restaurant, 15 la Bistro, iar in Magazinul de delicatese suedeze sunt disponibile circa 120 produse.
Cati dintre furnizorii cu care lucrati, pe partea de restaurant, sunt romani?
Aproximativ 50% dintre furnizorii cu care colaboram pe partea de restaurant sunt romani, in timp ce pentru bistro ponderea furnizorilor romani ajunge la 80%.
Exista cerere din partea clientilor privind introducerea unor noi produse?
Clientii cer intotdeauna un meniu cat mai diversificat. Prin urmare, revigoram meniul de 4 ori pe an: primavara – sunt in prim plan salatele, iarna – accentul cade pe produse din carne de porc, vara – ne concentram pe gratare, iar toamna – pe varietati de mancare calda.
Ce noutati pregatiti anul acesta pe partea de meniu?
Ne dorim sa aducem mancare tot mai sanatoasa si lucram intens la acest aspect, atat cu furnizorii globali, cat si cu cei locali. Suntem spre orientati catre un stil de viata cat mai sanatos: fara E-uri (E300-320), fara aditivi samd. De asemenea, nu folosim multe substante care sunt permise prin legislatie: potentiatori de aroma, coloranti sau conservanti.
In ceea ce priveste meniul, dintre noutatile pe care le avem in pregatire mentionez salata cu bulgur (wheat pilaf), cu diverse combinatii disponibile: creveti, somon marinat sau afumat si burger-ul cu somon.
Daca ar fi sa faceti un top, care sunt produsele cel mai bine vandute in restaurant? Dar in bistro?
Dupa cum am spus, chiftelutele raman pe primul loc in vanzarile realizate in Restaurant. Un top trei cele mai vandute produse ar arata astfel: chiftelute suedeze de porc cu piure si gem de merisor; meniu somon ASC cu fasole pastai si cartofi natur si paella cu pui si fructe de mare. In ceea ce priveste vanzarile realizate de Bistro, aici topul ar arata astfel: hot dog; apa fructata Bistro si inghetata.
Care ar fi valoarea medie a unui bon din zona de food?
Valoarea unui bon poate pleca de la 2 lei si poate ajunge pana la 400 de lei, de exemplu am avut la un moment dat un client care a cumparat 400 de hot dogs.
Ce actiuni intentionati sa derulati pentru promovarea restaurantului si a produselor disponibile in zona de food?
Am inceput deja din luna martie un nou proiect special: Bucataria in care gatim live. Doua zile pe saptamana, miercuri si vineri, intre orele 13 si 16, gatim in bucataria special amenajata din Restaurantul IKEA. Am gatit si cu copiii, gatim si impreuna cu adultii: sunt interesate si doamnele, dar si domnii. Clientii pot primi retete cu preparate suedeze si nu numai, sfaturi despre functionalitatea bucatariei si despre utilarea eficienta a acesteia, precum si despre accesorii de gatit care te pot ajuta sa salvezi timp si sa rezolvi probleme de organizare a bucatariei. In plus, inca de la deschiderea magazinului IKEA, sarbatorim o serie de evenimente suedeze, cum ar fi Midsommar (22 iunie), Petrecerea racilor (sfarsitul lunii august) sau Santa Lucia, dar si traditionalele sarbatori de Paste sau de Craciun.
Ce planuri si ce obiective aveti pentru anul in curs, in ceea ce priveste Divizia Food, si in special restaurantul?
Ne-am luat angajamentul de a oferi mancare sigura, de buna calitate, sanatoasa si preparata cu grija fata de mediu si de oamenii care o produc. Pentru a ne indeplini obiectivul, partenerii nostri joaca un rol central in calitate de furnizori de materie prima, semi-preparate si servicii. IKEA isi doreste sa creeze parteneriate pe termen lung cu alte companii care ii impartasesc valorile si planurile de viitor.
IKEA Food – Cifre cheie
- 33,9 milioane lei (fara TVA) – vanzari in anul de catalog septembrie 2014 – august 2015
- +9,63% crestere fata de anul precedent
- 4.836.824 de chiftelute vandute
- 3.532.106 bucati – hot-dogs vanduti
- 3.248.974 total vizitatori magazin IKEA
Carmen.ionescu@modernbuyer.ro
Ar putea sa intoduca si retete italiene, facute cu cele mai bune produse si condimente italiene. Sigur ar avea succes.