- Câteva cuvinte despre modelul de business DAbo Doner.
A fost odată… Nuremberg, Germania! Acolo, la Atlantik Doner am descoperit gustul desăvârșit de care, efectiv, m-am îndrăgostit. Nu aveam cum să îl las acolo, doar pentru nemți. L-am adus acasă, În România, la Sibiu, punând astfel bazele brandului DAbo Doner. Modelul a început pe locații proprii, de sine stătătoare, dupa care s-a transformat în franciză națională, cu locații proprii dar și locații în sistem de franciză cu acționariat 100% al francizatului. Avem grijă ca fiecare dintre cele peste 50 de francize deschise în acest moment să respecte rețeta, misiunea, valorile și standardele pe care ni le-am fixat de la bun început și la care ținem foarte mult! De atunci, continuăm să ridicăm ștacheta, din dragoste și respect față de clienții DAbo Doner.
- Cum ați început anul 2020: unități la nivel național și în capitală?
Am inceput cu creșteri de 20% la nivel național față de anul precedent, cu două locații noi în București, la Apaca și lângă stația de metrou Pipera și cu planuri de a deschide în 2020 nu mai puțin de 15 locații naționale și 5 internaționale. Am înfipt steagul DAbo în Ungaria, astfel că ne dorim să continuăm expansiunea brandului în Europa!
In mod natural, locațiile din malluri și-au restrâns activitatea din cauza lipsei traficului, iar cele stradale au suferit o scădere destul de importantă în vânzări, în urma vadului foarte redus. Oamenii sunt izolați la domiciliu, iar acest lucru a afectat foarte tare industria de horeca. Epidemia Covid-19 a provocat multe pierderi, vom da curs indicațiilor venite din partea autorităților și suntem solidari în protejarea cetățenilor, avem grijă de sănătatea clienților și a angajaților noștri, monitorizăm cu mare atenție respectarea măsurilor de igienă care există ca procedură standard și sunt în raport cu situația actuală și ne focusăm pe parte de delivery.
- Care sunt diferențiatorii majori ai DAbo în rândul restaurantelor QSR – Quick Service Restaurant?
Folosim doar ingrediente proaspete, fără conservanți, fără aditivi, fără amelioratori. Chintesența DAbo stă în chiflă – o facem pe loc și așa aburindă și proaspătă ajunge în mâinile clientului. Folosim carne de pui 100%, nedezvoltată mecanic și neîmbunătățită cu niciun fel de element chimic.
- De ce era nevoie de inspirația germană într-o țară care deja adoptase acest wrap în toate formele sale (shaorma, kebab, doner)?
”Danke” de întrebare! Fiindcă în România industria de fast-food a fost dominată de ”shaorma cu de toate”. Noi am venit cu un concept preluat din Germania în care produsul nostru ”locomotivă”, donerul, are chifla proaspăt facută, carne 100% de pui, salată eisberg, un sos după o rețetă proprie, secretă, și roșii. Fără murături, fără cartofi prăjiți, doar ingrediente de calitate care să păstreze gustul autentic și desăvârșit al unui doner campion de trei ori în Germania. După acești ani însă, îmi place să cred că donerul DAbo și-a obținut pe merit ”pașaportul” românesc, și-a însușit valorile echipei noastre și a educat comportamentul consumatorului roman de fast-food, care acum vede în DAbo o alternativă mai sănătoasă și mult mai gustoasă.
Dacă se decide închiderea restaurantelor vom fi nevoiți să înghețăm tot, să le plătim oamenilor salariile pentru a avea un nivel de trai decent și să conservăm locațiile până la redeschidere. Dacă vom fi lăsați să funcționăm în regim de delivery, atunci noi vom avea posibilitatea de a ne face fericți clienții. Știm că exista studii conform cărora Covid19 nu se transmite prin mâncare, ceea ce înseamnă că oamenii care vor alege în continuare DAbo pot sta liniștiți.
- Cine furnizează materiile prime? Vă doriți să lucrați preponderent cu furnizori locali?
Materiile prime sunt majoritatea din România, exceptând condimentele pe care și salata eisberg. Deja tindem spre a lucra cât mai mult cu furnizori locali, dar, din păcate, suntem condiționați de rețete și de posibilitățile de achiziție.
- Sosurile sunt rețetă proprie? Cum ați perfecționat aceste rețete?
Lucrez de aproape 30 de ani în sistemul de alimentație publică, având în subordine doar baruri și restaurante. După ce am analizat sosurile luate din Germania și le-am disecat rețetele, am venit cu o variantă proprie iar în acest moment considerăm că avem cele mai bune sosuri din industria de HoReCa, pe nișa de fast food. Sunt ușoare și nu creează disconfort după ce se consumă, totodată neavând un aport caloric ridicat.
- Care este numărul maxim de ingrediente dintr-un DAbo Doner? De ce nu recomandați cu “de toate”?
Avem 5 ingrediente de bază și, opțional, punem ceapa și / sau praf de chilli (nu sos picant), la alegerea clientului. Nu putem spune că recomandăm cu de toate fiindcă rețeta donerului este bazată pe logica gastronomică, nu pe cantitate. Punem preț pe calitate, pentru că mult nu înseamnă neapărat bun. Dar sunt gata să mai dau oricând un doner cadou cui nu se satură cu primul. Sincer, ni se întâmplă foarte, foarte rar, ceea ce înseamnă că raportul calitate-cantitate este bun și avantajos pentru client!
- Ne spuneți câteva cuvinte despre Pide și cum este perceput acest produs de către consumatori?
Pidele sunt niște produse turcești care seamănă oarecum cu pizza. Sunt făcute pe loc în restaurantele DAbo, la comandă. și sunt niște produse ușoare și care le sunt recomandate până și celor care nu vor să se îngrașe. Avem multe variante sănătoase în meniul nostru. O să pară că mă repet, dar vrem ca alegerea să fie a clientului. Gustul, calitatea și servirea cad în sarcina noastră.
- Top 3 cel mai bine vândute produse la nivel de rețea?
Liderii la zi în clasament sunt donerul de pui, meniul doner de pui sau meniu doner de vită si Mixt-ul Dabo. Dar pregăm și câteva new-entries care sperăm să ajungă în top. Avem și produse de post care se vând foarte bine în această perioadă.
În ultima săptămână ne confruntăm cu pierderi raportate la nivelul de 40%, aceasta fiind media dintre malluri și stradal.
- Care sunt criteriile esențiale luate în calcul la analiza unei cereri de franciză?
În primul rând, calitatea potențialului francizat, posibilitatea și dorința lui de dezvoltare. Un mare rol în acceptarea acordării unei francize îl joacă pozitionarea găsită pentru viitorul restaurant. Ne dorim să întâlniți DAbo în zone foarte intens circulate și vizibile. Nu în ultimul rând, posibilitatea francizatului de a realiza investitia la standardele impuse de DAbo.
- Cum vă adaptați la neajunsurile legate de personal din Horeca?
În momentul de față noi avem un brand bun de angajator și nu avem probleme majore cu personalul. Lucrăm în echipă, încercăm să dezvoltăm o cultură de #TeamDAbo, cu valențe de familie, mizând pe sprijin comun și oportunități de dezvoltare personală și profesională. În întreaga rețea, avem și 10 colegi din Sri Lanka care își fac treaba foarte bine si care s-au integrat foarte repede datorită spiritului de care am menționat.
Lucrăm în ture și pe ore mai puține astfel încât toată lumea să își păstreze jobul pentru că nu intenționăm să dăm afară pe nimeni. Nici din restaurant, nici din personalul administrativ.
- Cum vă situați în acest moment raportat la numărul de restaurante QSR – ce procent din total deține DAbo Doner?
Avem în acest moment 51 de restaurante, dintre care 15 sunt locații proprii. Restul sunt francize.
În contextual noilor restricții, lucrăm cu toate aplicațiile de delivery și facem și livrare în regie proprie pe anumite restaurante. în acelasi timp, lucrăm cu sârg la aplicația DAbo pentru a avea acest serviciu centralizat.
- Ce planurile de viitor aveți? Cum arată viitorul?
Așa cum vă spuneam, anul acesta vrem să deschidem 15 restaurante la nivel național și 5 DAbo internațional. În următorii 3 ani ne dorim să fim un jucător important pe piața din Europa de QSR.
Pe viitor avem așteptări ca statul să ne sprijine în acordarea salariilor pentru angajați, în scutirea de la taxe și impozite pentru această perioadă, în facilitarea de a obține credite cu dobândă zero, așa cum se întâmplă deja în alte țări europene, pentru a nu se bloca fluxul de aprovizionare și pentru a nu bloca nici furnizorii, având în vedere că încasările sunt mult mai mici. Nu se pot susține toate aceste plăți doar din încasări în acest context social.
- Există o preocupare în acest moment pentru a gestiona risipa?
Risipa reprezintă o preocupare continuă la nivel de top-management. Urmărim tot timpul situațiile ca să vedem unde există deraieri de la rapoartele de consum. Căutam sa găsim cauzele și să oferim soluții viabile pentru evitarea risipei. Know-how-ul oamenilor din DAbo le este de mare ajutor francizaților. Scopul nostru este de a fi proactivi, inovatori și mereu aproape de nevoia partenerului nostru și a clientului.
- Cât de necesare sunt programele de training pentru o franciză de asemenea dimensiune?
Sunt foarte importante! Noi am ajuns să avem proceduri foarte bine definite și nu avem neapărat nevoie de oameni care să aibă experiență în acest domeniu ci, mai degrabă, de oameni cu atitudinea corectă. Procedurile se pot învăța in mai puțin de o săptamană. În DAbo ai de la cine învăța, iar apoi ”sharing is caring”: La fel cum împărțim donerul cu partenerii, la fel de ușor împărțim și informații, proceduri, valori, strategii sau tips & tricks.
Am credința că vom trece cu bine peste această perioadă. Le doresc tuturor românilor, clienților DAbo, colegilor noștri din piața fast-food și celorlalți antreprenori multă sănătate și puterea de a transforma aceată situație extrem de dificilă într-un test pe care să-l trecem cu success, împreună!
Cmentariile sunt închise