Gault&Millau a lansat prima ediție a ghidului dedicat vinurilor românești
Cel mai bine cotat vin românesc din cele notate în prima ediție a ghidului a fost Smerenie 2016 de la crama Oprișor, care obținut 94 de puncte din 100, și premiul pentru Cel mai bun vin roșu. Un scor de peste 90 de puncte l-au primit alte 22 de vinuri românești, soiuri internaționale, dar și autohtone.
Ghidul Gault&Millau de vinuri românești 2019 cuprinde 152 de etichete de la 63 de crame. Pe lângă soiurile internaționale clasice, această primă ediție a ghidului aduce în atenția pieței internaționale și soiurile locale, cum ar fi Feteasca Neagră sau Albă, Negru de Drăgășani, sau mai puțin cunoscutele precum Zghihara de Huși. Vinurile notate în ghid au fost evaluate independent de o echipă de trei experți internaționali: Ana Săpungiu (Master of Wine), Caroline Gilby (Master of Wine) și Isa Bal (Master Sommelier).
Vezi clasamentul aici: Gault&Millau Romania_Clasamentul general al vinurilor romanesti
”Vinul românesc are un potențial în care credem și acesta este motivul pentru care am lansat ghidul de vinuri Gault&Millau pe plan local. Principiile de la care am pornit sunt transparente și clare, dezvoltate în cei peste 30 de ani de experiență a rețelei Gault&Millau în acest domeniu: expertiză independentă, neutralitate față de interesele comerciale ale pieței, abordare constructivă, șanse în procesul de evaluare pentru toți producătorii, indiferent de dimensiunea acestora”, declară Raluca Hrițcu și Ștefan Mortici, co-CEO Gault&Millau România.
Ghidul Gault&Millau de vinuri românești va fi lansat la Paris pe 8 decembrie și prezentat la Bordeaux în februarie 2019 la Cité du Vin, ambele proiecte desfășurându-se în cadrul Saison France-Roumanie. Ghidul va fi promovat în toată rețeaua Gault&Millau, atât în Europa, cât și în spațiul extra-european (Australia, Canada, Japonia).
Ghidul Gault&Millau de vinuri românești va putea fi achiziționat din rețeaua clasică de distribuție a presei și din librării la prețul de 49 de lei.
Gault&Millau este primul ghid internațional gastronomic care a intrat pe piața românească. Ghidul a fost publicat mai întâi în Franța acum 50 de ani de doi jurnaliști pasionați – Henri Gault și Christian Millau – și s-a făcut cunoscut prin susținerea reprezentanților noii bucătării franceze precum Paul Bocuse sau frații TroisGros. Ghidul Gault&Millau este acum prezent în peste 30 de țări și 6 continente.
În România, Gault&Millau a publicat în mai 2018 primul ghid local gastronomic – o selecție de 141 restaurante și localuri POP din București și alte cinci orașe din țară.
Cmentariile sunt închise