Grosu Art Studio lansează raportul de tendințe ale anului 2021 în industria restaurantelor
Prin caracterul său dinamic, industria ospitalității este supusă permanent provocărilor, însă în anul 2020 a fost lovită de o criză fără precedent. Deși previziunile economice arată că rănile nu se vor vindeca în 2021, afacerile care își demonstrează capacitatea de adaptare se recuperează cel mai rapid. Cu o experiență de 10 ani în crearea de proiecte HoReCA, agenția de hospitality design & management Grosu Art Studio își propune să ghideze afacerile locale pentru reconstrucție și lansează ”Restaurant & Food Trends 2021”.
”În această perioadă de aproape 1 an, întreaga echipă a rămas conectată la piață, la situațiile reale ale antreprenorilor și la modul cum s-au adaptat jucătorii din industrie în țări considerate de referință în domeniul ospitalității. Toate acestea ne-au ajutat ca astăzi, când ne uităm cu toții cu mai mult optimism către 2021, să putem trasa ideile acestui raport” Victor Grosu, fondator Grosu Art Studio.
Conform specialiștilor Grosu Art Studio, anul 2021 vine cu o nouă experiență de luat masa în oraș. Clienții vor căuta mai mult decât oricând sentimentul de siguranță și vor fi reacționa pozitiv la fiecare semn de onestitate din partea restaurantelor care iau în serios preocupările lor legate de sănătate. Astfel, interiorul restaurantului va fi reconfigurat pentru a permite distanțarea socială. Vor apărea elemente de separare fizică sau vizuală a spațiului, contactul clienților cu suprafețele și chiar cu personalul va fi redus la esențial, fluxul tehnologic al restaurantului va fi regândit pentru a permite aplicarea măsurilor de siguranță sanitară.
În aceste condiții, provocarea uriașă a managerilor de locații va fi găsirea unui mod de a recrea acea experiență socială pozitivă cu care eram obișnuiți înainte de pandemie și care dădea sens ieșitului în oraș. Când vine vorba de designul restaurantului, aceasta înseamnă crearea unor spații care să ofere liniște, relaxare și, acolo unde este posibil, o legătură cu natura. Terasele vor funcționa chiar și în sezonul rece, iar restaurantele vor investi tot mai mult în amenajarea acestora.
”Pe unii dintre proprietarii de restaurante, această criză i-a pus față în față cu greșelile trecutului. Tocmai de aceea au decis să investească în formarea unei echipe de specialiști care să parcurgă acum etapele peste care au „sărit” în trecut: redesignul sau recondiționarea spațiului, refacerea meniului, promovarea”, spune Victor Grosu.
În ceea ce privește meniul, anul 2021 va fi despre confort și simplitate, venite ca un răspuns la nevoia de normalitate a publicului. Tendința de a găti cu ingrediente locale, sezoniere, prin care afacerile mici reușesc să se susțină reciproc, se va amplifica. În plus, restaurantele care au prins gustul veniturilor incrementale, vor crea tot mai multe extensii de brand oferind produse pentru cămara de acasă: de la murături și sosuri homemade, la mezeluri maturate și fursecuri.
Bucătarii care și-au făcut un nume în industrie și au deja propriile comunități se vor aventura într-un teritoriu nou, profitând de oportunitățile apărute pe piață. Acest lucru va da naștere unor concepte surprinzătoare – de la restaurante pop-up, la servicii de private dining sau alte moduri noi și interesante de replicarea experienței din restaurant în casele clienților.
Dezvoltarea pieței de food delivery în 2020 a condus la apariția de ghost kitchens și în România. Cunoscute ca și restaurante virtuale, dark kitchens sau restaurante satelit, acestea pot fi flexibile cu meniul oferit și se pot adapta gustului consumatorilor, analizat cu ajutorul datelor colectate de aplicațiile de delivery. Pentru a evita comisioanele plătite platformelor de food ordering, tot mai multe restaurante își dezvoltă propriile sisteme de comandă online și livrare.
Chiar și pentru restaurantele dine-in, tendința de a investi în soluții de automatizare este în creștere. Meniurile electronice accesate prin scanarea unui cod QR vor evolua în tehnologii de plasare a comenzii fără chelner. Iar acesta este doar începutul uneri serii de inovații pentru digitalizarea restaurantelor.
Social media rămâne principala sursă de informare a clienților, lucru care ar trebui să îi determine pe proprietarii de afaceri HoReCA să investească pentru asigurarea unei prezente online consistente pe toate canalele.
Raportul Restaurant & Food Trends 2021 poate fi descărcat de AICI.
Descoperă versiunea VIDEO a acestui raport AICI.
Cmentariile sunt închise