Grupul Le Manoir anunță o creștere a cifrei de afaceri cu 15% pentru anul 2018
Grupul românesc Le Manoir a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri ce depășește 5,5 milioane de Euro, realizând cu 15% mai mult comparativ cu perioada anterioară.
Companiile deținute de către Cristian și Maria Preotu includ divizia de importuri și distribuție business-to-business Le Manoir, specializată în produse gastronomice premium și băuturi fine, 4 magazine Comtesse du Barry (3 în București și unul în Cluj, operat printr-un partener), 2 magazine de îmbrăcăminte, sub brandul franțuzesc Petit Bateau și restaurantele bucureștene Relais & Châteaux Le Bistrot Français, Corto Maltese, SushiRoom, La Vinuri şi Bistro Ateneu.
“Creșterea a fost una uniformă susținută de toate diviziile noastre. Atât partea de ospitalitate, cât și cele de distribuție și de retail au avut performanțe extrem de bune, deoarece am înregistrat atât o creștere a portofoliului de clienți, cât și a ocaziilor de consum. În special pe segmentul business-to-consumer putem spune că am avut rezultate bune. De la an la an, un număr mai mare de români cumpără produse gastronomice mai des, atât pentru a le face cadou, dar și pentru uz propriu, sugerând, astfel, o creștere a standardului de viață și o popularizare a consumului de preparate și vinuri premium de la producători reputați. Un comportament asemănător observăm și pe partea de retail de îmbrăcăminte, unde numărul clienților magazinelor Petit Bateau a crescut cu 15-20% în 2018.”, declară Cristian Preotu, proprietar Le Manoir.
În ceea ce privește afacerile HoReCa, portofoliul Le Manoir s-a îmbogățit în ultimul an. În septembrie, a fost lansat localul mediteranean Corto Maltese, în zona Floreasca, restaurantul SushiRoom, de pe strada Episcopiei a fost relocat, urmând a fi redeschis în martie 2019, în Piața Dorobanți, iar pe strada Episcopiei, Le Manoir a inaugurat un nou proiect – Bistro Ateneu, un local cu bucătărie românească modernă, care utilizează materii prime naturale, de sezon, de la ferme locale. Echipa Bistro Ateneu este condusă de către chef Alexandru Dumitru, câștigător în 2018, al premiului Terroir – pentru colaborarea cu producătorii locali, în cadrul Galei Gault & Millau.
“Profităm de fiecare oportunitate de afaceri pe care o identificăm și în care credem. De exemplu, dacă găsim un chef bun, cum a fost cazul lui Alexandru Dumitru, creăm un concept în jurul său. Pentru noi, este o prioritate să contribuim la creșterea gastronomiei românești și să demonstrăm că bucătăria noastră – cu profesioniștii și furnizorii săi -, este competitivă la nivel internațional. Pe partea de HoReCa, pentru noi, anul care s-a încheiat a însemnat ieșirea din raza noastră de acțiune și extinderea către Floreasca, o zonă cu mult potențial, unde activam deja, prin magazinul Comtesse du Barry, de pe bulevardul Mircea Eliade.”, continuă Cristian Preotu. Mai mult, pentru a doua oara în doi ani consecutivi, restaurantul Relais & Châteaux Le Bistrot Français a fost decalarat de către Restocracy Restaurantul Anului.
Pentru grupul românesc, 2018 a marcat și demararea, în luna decembrie, a operațiunilor de distribuție de vinuri românești în Franța, noua divizie fiind lansată în cadrul unui eveniment ce a avut loc la Ambasada Română la Paris, de la Hôtel de Béhague.
Pentru următoarele 6 luni, Le Manoir vizează o serie de noi proiecte: deschiderea unui magazin de gastronomie și băuturi fine, est-europene, la Paris, într-o zonă centrală, situată în vecinătatea Turnului Eiffel și a Ambasadei Române și lansarea unei agenții de evenimente premium. “Ne implicăm în continuare în proiecte noi, despre care considerăm că au potențial de dezvoltare și care se pretează experienței și specificului activității noastre. Preconizăm că noile divizii vor implica investiții de aproximativ 400.000 de Euro, iar pentru 2019, ne așteptăm la o creștere de 10-15% a cifrei de afaceri Le Manoir.”, spune Cristian Preotu.
Grupul românesc Le Manoir activează din 2004 în industria gastronomiei și a produselor de nișă.
Cmentariile sunt închise