EY: In Romania, industria de turism si calatorii contribuie cu 5,1% din PIB

Cu o crestere estimata de 3,9% in 2015, industria de turism si calatorii va deveni unul dintre motoarele importante de crestere de la nivel local, regional si global. Insa, pe masura ce turismul inregistreaza cresteri in toate segmentele – recreere si agrement, afaceri si de grup –destinatiile turistice vor fi nevoite sa investeasca eficient si sa implementeze strategii care sa le poata ajuta sa se diferentieze de ceilalti, se arata in studiul EY: Global hospitality insights: Top thoughts for 2015..

www.zoomproperty.com

Impactul industriei hoteliere asupra economiei mondiale este in crestere. La nivel global, industria de turism si calatorii asigura astazi 266 de milioane de locuri de munca si contribuie cu 9,5% la PIB-ul global. In Romania, turismul a avut in 2013 o contributie totala de 33,1 miliarde lei (9,9 miliarde de dolari) la PIB-ul Romaniei, reprezentand 5,1% din PIB, potrivit raportului Consiliului Mondial al Turismului (WTTC). Consiliul estima o crestere de 5,4% a contributiei totale a turismului la PIB in 2014, urmata de o rata medie de crestere de 3,8% pe an pana in 2024, la 50,8 miliarde lei.

Atat turismul de afaceri cat si cel de recreere si agrement s-au imbunatatit constant in ultimii ani, revenindu-si dupa incetinirea globala inregistrata imediat dupa colapsul financiar din anii 2008-2009. Infuzia de capital proaspat transfrontalier si inovatia in zona proprietatilor si a conceptelor vor reprezenta factorii cheie de stimulare a cresterii in 2015.

Un numar important de noi unitati hoteliere se vor deschide in 2015 si va continua procesul de schimbare a proprietarilor in cazul proprietatilor atractive existente. Per ansamblu, industria are in plan, in prezent, o transa de aproximativ 1,3 milioane de noi locuri de cazare.

Cu toate ca, la nivel global, industria ospitalitatii a fost dominata de cateva orase cheie sau destinatii considerate drept cele mai atractive pentru turismul global (cum ar fi New York, Paris sau Londra), pasionatii de calatorii au inceput sa se indrepte si catre destinatii noi. Aceasta schimbare a determinat investitorii sa identifice numeroase oportunitati pe pietele secundare, ceea ce  reflecta o cautare extinsa de investitii cu randamente ridicate.

Fuziuni si achizitii, pe un trend ascendent

In ultimii ani, activitatea de fuziuni si achizitii (M&A) din sectorul hotelier a generat cresteri solide de la an la an. La nivel global, tranzactiile au inregistrat o crestere de la an la an de 8%, pana in trimestrul al treilea 2014.

Pe viitor, activitatea M&A va fi impulsionata de dorinta de crestere sustinuta a afacerilor, de valoarea strategica a tranzactiilor si de disponibilitatea capitalului propriu si a finantarii in conditii favorabile. Volumul mai ridicat de capital care vizeaza valorificarea oportunitatilor imobiliare la nivel global va genera un context favorabil pentru incheierea de tranzactii.

In prezent, primele trei piete hoteliere pe care se concentreaza investitiile asiatice sunt Manhattan, Hawaii si Londra, reprezentand 48,5% din totalul investitiilor hoteliere asiatice la nivel global pana in luna octombrie 2014.

Conform raportului, in contextul actual al unei piete favorabile pentru oportunitati de crestere prin efectuarea de achizitii, investitorii din acest domeniu hiper-competitiv trebuie sa aiba in vedere intregul ansamblu de riscuri si consecinte care pot decurge din aceste activitati. Investitorii vor fi nevoiti sa acorde mai multa atentie evaluarii acestor oportunitati.

 “Mai putin inseamna mai mult”

“Mai putin inseamna mai mult” este abordarea ceruta de generatia Y si in ceea ce priveste industria ospitalitatii. Pe masura ce turismul creste in majoritatea pietelor din intreaga lume, preferintele de calatorie si cererile de cazare din partea celor care prefera hotelurile evolueaza. In 2015, generatia „millennials” (sau generatia Y) va continua sa aiba o influenta semnificativa asupra modului in care industria hoteliera isi va dezvolta oferta si asupra tipurilor de servicii pe care hotelierii le vor propune pentru clientii lor.

Pentru a raspunde acestor cerinte in schimbare, hotelierii cauta sa vina cu oferte alternative inovatoare care sa le completeze pe cele traditionale. Astfel de oferte au aparut initial in Europa si Asia, dar s-au extins si in S.U.A. si pe alte piete.

Turistii din generatia milennialls si cei care au adoptat comportamentul acestora nu cauta experientele sau hotelurile preferate de parintii lor, ci sunt foarte atenti la costurile pe care si le asuma. Totodata, sunt mult mai concentrati pe experientele traite, fie ca e vorba de o calatorie de agrement sau de business. Romania poate fi din aceasta perspectiva o destinatie atractiva pentru turistii care cauta experiente autentice, in mijlocul unor comunitati traditionale. Pentru acesti turisti, lipsa infrastructurii nu mai este un impediment, ci, dimpotriva, o atractie, ei cautand destinatii izolate de cotidianul aglomerarilor urbane. Acesti turisti insa sunt si cei mai conectati la surse de informare digitale. De aceea, un aspect-cheie in valorificarea noii cereri care se contureaza il va reprezenta capacitatea furnizorilor de servicii turistice din Romania de a avea o prezenta puternica online. Astfel, o familie de localnici dintr-un sat de la munte care ofera vacante la tara ce includ meniuri preparate in casa, plimbari cu caruta si dormit in fan ar fi util sa stie cum sa-si administreze si aplicatia online de rezervari, pagina de Facebook si contul de PayPal”, afirma Elena Badea, Director de Marketing, EY Romania.

Cmentariile sunt închise