LANSARE CHIVAS ULTIS – interviu cu Ian Logan, International Brand Ambassador Chivas Brothers

Chivas Ultis, primul blended malt scotch din portofoliul Chivas Regal, reprezintă însăși esența acestui whisky: creat ca un tribut adus celor 5 Master Blenders care și-au dedicat viața și pasiunea pentru păstra gustul unic Chivas Regal. Chivas Ultis reunește cele mai prețioase 5 single malt-uri din Speyside, Scoția – Allt-á-Bhaine, Braeval, Longmorn, Strathisla și Tormore. Profilul Chivas Ultis este unul luxuriant, complex, fiecare picătură dezvăluind un buchet nuanţat, dominat de arome dulci, fructate.

Blend-ul Chivas Ultis a fost creat prin selecția manuală a fiecărui single malt, din mai puțin de 1% dintre milioanele de butoaie cu whisky aflate în inventarul Chivas Brothers. Aceasta metoda tradițională asigură calitatea superioară a blendului, în timp ce distilarea în alambicuri de cupru încapsulează în Chivas Ultis același profil complex și rafinat ce caracterizează stilul unic Chivas Regal. Acesta a rămas neschimbat timp de mai bine de 110 ani, fiind creat și păstrat de-al lungul timpului de fiecare dintre cei 5 Master Blenders pe care Chivas Ultis îi celebrează: Charles Howard, Charles Julian, Allan Baillie, Jimmy Lang și Colin Scott.

În degustare, cele 5 single malt-uri dezvăluie, împreună, următoarele note ce formează profilul Chivas Ultis:

  • Miros: Note bogate de piersică și mere roșii, acompaniate de scorţişoară, miere şi ciocolată de casă;
  • Gust: Aroma bogată de vanilie face loc unor prime note ce amintesc de clementine și caise, urmate apoi de un profil condimentat, cu note de caramel, cuișoare și ghimbir;
  • Finish: Aromat, cu accente de coajă de citrice și ciocolată neagră.

Cu ocazia împlinirii unui an de la lansarea Chivas Ultis pe piața din România, Ian Logan, International Brand Ambassador Chivas Brothers, a fost prezent în țara noastră în cadrul unei vizite dedicate primului single malt din portofoliul Chivas Regal. Despre Chivas Ultis, Ian Logan spune: ”Ultis este un blended malt care îmbină tradiția Chivas veche de peste 110 ani cu inovația, având o frumusețe aparte. Este unic, prestigios și denotă atât priceperea, cât și flexibilitatea brandului Chivas Regal de a crea un produs unic. Recomand Chivas Ultis tuturor celor care caută și apreciază un whisky cu adevărat bun.”

Cu o experiență de peste 20 de ani în industria Scotch whisky-ului, Ian Logan a împărtășit pasionaților de whisky și câteva sfaturi legate de servirea Chivas Ultis:

”De Chivas Ultis este bine să te bucuri cu răbdare, savurând aroma și gustul fără grabă. În afară de asta, singura regulă  generală când vine vorba de whisky este să îl bei așa cum îți place ție. Însă, am și un sfat  pe care mi-l permit să îl ofer, în special pentru Chivas Ultis: nu puneți gheață, ci apă la temperatura camerei. Eventual, prima gură se poate lua din băutura nediluată pentru a-i savura tăria, însă apoi aș adăuga apă. Gheața închide aromele, apa le potențează.”

În România, Chivas Ultis este disponibil în magazinele specializate și în rețele de hypermarket-uri din toată țara.

Cu o istorie ce datează din 1909, Chivas Regal este un brand global de whisky și principalul scotch whisky al producătorului Chivas Brothers, fiind prezent în peste 150 de țări din Europa, Asia și America. Gama Chivas se remarcă prin stil, consistență și exclusivitate și cuprinde băuturile Chivas Regal  12, 18 și 25 Year Old, Extra, XV și Ultis.

Ian Logan a acordat un interviu Horeca Insight în cadrul căruia am avut ocazia să aprofundăm informații despre obiceiuri de consum pe glob, cât și perspectiva acestuia asupra felului în care putem savura o băutură premium.

  • Ne puteți spune câteva cuvinte despre portretul consumatorului de Chivas?

De obicei ne adresăm celor care pot să aprecieze moștenirea culturală, complexitatea și felul în care este produs un whisky scoțian precum Chivas Regal. Este privit oricum foarte bine în lume, o imagine construită în timp, și oamenii vor să fie asociați cu acest brand. Pe de altă parte depinde mult și de piața căreia ne adresăm, în SUA și Europa deja este o prezență cunoscută, pe când în Asia de exemplu – abia acum îi crește popularitatea în rândul populației care alocă venituri unor astfel de obiceiuri de consum. În principiu este dedicat unei categorii de populație cu un venit peste medie.

  • Când este recomandat să bem un Chivas Regal?

Depinde foarte mult de băutura aleasă: un Chivas 12 e un aperitiv foarte bun, dar dacă vorbim de o masă consistentă cu friptură, un Chivas 18 este exact ce trebuie prin aromele sale mai pregnante. De exemplu, Ultis este un foarte bun digestiv și întreaga gamă prin modul de preparare și servire face din Chivas o băutură extrem de versatilă. Primul meu sfat este să uităm de reguli de servire și să ne bucurăm de băutura în sine. Regulile de servire sunt puțin învechite în opinia mea, trebuie să facem ce ne place și să ne concentrăm mai puțin pe ce trebuie. Ideea că un whisky se servește simplu e demodată, până și cei care produc această băutură o beau cu apă.

  • Cu ce se însoțește cel mai bine un Chivas: mâncare sau trabuc?

În primul rând eu nu sunt fumător, așa că nu pot să ofer foarte multe informații în acest sens. Cred însă că gusturile trebuie echilibrate și în privința felurilor de mâncare asociate cât și a țigărilor. Concret, dacă e vorba de o mâncare ușoară, asociezi un whisky mai ușor pentru ca aromele să se completeze nu să domine cea mai puternică. E important și depinde de obiceiurile tale și gusturile consumatorului, dar atunci când faci același lucru în fiecare zi nu ar trebui să afecteze felul în care percepi gustul.

  • Care ar fi cele mai inspirate metode de servire?

O să fie întotdeauna un procent de consumatori, să le spunem tradiționaliști – inclusiv eu – care o să prefere Chivas cu apă. Pe de altă parte este o băutură versatilă care se pretează la combinații precum whisky sour și la competiții de profil concurenții sunt încurajați să fie creativi și îndrăzneți. De asemenea pentru piețele emergente precum țările din Asia, noi recomandăm să se folosească de ingrediente locale care pot aduce această băutură mai aproape de consumatorii lor.

Într-o competiție de profil încheiată recent, un barman din Polonia avea experiență câștigată în Asia și acest lucru a adus plus valoare băuturilor preparate de el. În China se însoțește cu ceai verde și în Brazilia l-au asociat cu apă de cocos. Fiind un obicei social, de exemplu poți să bei alături de prieteni Chivas 12 cu Ginger ale și limetă, pe când acasă poți să te bucuri de un Chivas 18 servit tradițional.

  • Credeți că un consumator are nevoie de o anumită pregătire sau e nevoie să-și educe gusturile pentru o astfel de băutură fină?

Nu neapărat, dar educația sau aprofundarea cunoștințelor într-un anumit domeniu ne determină să apreciem mai mult un anumit lucru. A trebuit să răspund unei astfel întrebări pentru o carte și răspunsul meu a fost: Sigur că te poți bucura de o băutură fină fără să deții informații complexe despre asta… dar e oare ceea ce îți dorești?

Faptul că Chivas se consideră un produs premium, mă determină cumva să-mi doresc să aflu de ce plătesc în plus pentru această băutură.

  • Dacă un consumator e pasionat și ar dori să ducă la alt nivel educația, cum recomandați să înceapă?

Uneori am impresia că și eu mă iau în serios prea mult, chiar dacă mândria de a fi scoțian e parte din bucuria de a reprezenta un brand de whisky. Eu consider că prin tot ceea ce fac însoțesc oamenii într-o călătorie a cunoașterii, îi determin să-și pună întrebări și pasiunea se cultivă în general. Când îți petreci toată viața implicat în această industrie înțelegi de ce whisky-ul este eroul și privim cu venerație un produs care a fost aici înaintea noastră și va rămâne probabil și după ce noi nu vom mai fi. Pentru că trăim în secolul vitezei și ne dorim să consumăm și să savurăm totul pe repede înainte, cred că barmanul rămâne cea mai accesibilă unealtă de informare – fă-ți timp să vorbești cu el! De acolo, decide fiecare dacă vrea să dezvolte această curiozitate. Lucrurile stau exact cum a spus Confucius: Găsește ceva ce iubești să faci și nu va trebui să muncești o zi în viața ta! – eu aici mă situez. Plus că este un subiect de conversație foarte bun indiferent de colțul de lume în care te afli.

Chivas Brothers este parte din compania Pernod Ricard și deține în portofoliu gamele de Scotch whisky și gin premium. Portofoliul Chivas Brothers, premiat la nivel global, cuprinde unele dintre cele mai appreciate brand-uri de scotch whisky, precum Chivas Regal și Ballantine’s, dar și The Glenlivet și Royal Salute. Lor li se alătură și o selecție premium de single malt whiskies, precum Aberlour, Longmorn, Scapa, Strathisla și Tormore. Gama Chivas Brothers cuprinde și o selecție mai larga de blended Scotch whiskies, cu brand-uri ca 100 Pipers, Clan Campbell, Something Special și Passport Scotch.

Pernod Ricard este co-liderul mondial al vinurilor şi băuturilor spirtoase, creat în 1975 de fuziunea dintre Ricard şi Pernod. Grupul deţine în prezent unul dintre cele mai prestigioase portofolii de branduri din domeniu precum Ballantine’s, ABSOLUT Vodka, Chivas Regal, Jameson, The Glenlivet, Martell, Havana Club, Beefeater, Mumm, Perrier-Jouët, Lillet si Jacob’s Creek. Pernod Ricard are 18.000 de angajati, se dedică unei politici de dezvoltare sustenabilă şi încurajează consumul responsabil.

 

Cmentariile sunt închise