Lavazza aduce excelența cafelei italiene la Bucharest Coffee Festival 2025
Lavazza participă și anul acesta la Bucharest Coffee Festival 2025, eveniment de referință pentru industria cafelei din România și Europa Centrală și de Est. Festivalul, ajuns la cea de-a 11-a ediție, se va desfășura în perioada 21-23 martie, la Hala Laminor din București, reunind sute de specialiști în domeniu, respectiv barista, prăjitorii, antreprenori și pasionați ai cafelei din România, Italia, Grecia și Danemarca.
Bucharest Coffee Festival, organizat pentru prima dată în 2014, este unul dintre cele mai importante evenimente dedicate cafelei de specialitate la nivel european, având ca obiectiv promovarea diversității și calității cafelei prin prezentarea celor mai bune sortimente, a celor mai inovatoare metode de preparare și a tendințelor actuale din industrie.
În cadrul festivalului, Lavazza va oferi sesiuni de degustare pentru noile sale blenduri din gama Tales of Italy, dedicată sectorului HoReCa, gamă care include Tales of Italy Galleria, Tales of Italy Trastevere și Tales of Italy Canal Grande. Sesiunile de degustare vor avea loc sub îndrumarea trainerului barista local Lavazza, Eduard Oancea. De asemenea, iubitorii de cafea vor avea ocazia să testeze și gama Ready to Drink, cafea italiană în varianță rece. Cu o textură cremoasă și fină, gama Ready To Drink oferă trei variante diferite prin care Lavazza reinventează rețetele clasice în versiuni ready to drink, perfecte pe tot parcursul anului: Caffè Latte, Cappuccino și Espresso&Milk.
„Ne dorim să fim cât mai aproape de comunitatea pasionaților de cafea, să rămânem relevanți pentru iubitorii acesteia, prin sesiuni de cupping și interacțiune directă cu partenerii și consumatorii. Bucharest Coffee Festival este platforma ideală pentru a aduce în prim-plan excelența și inovația în domeniul cafelei”, a declarat Eduard Oancea, trainer barista Lavazza. ”Participarea Lavazza la festival subliniază angajamentul nostru de a susține profesioniștii industriei și de a educa publicul în ceea ce privește cultura cafelei”, a mai spus acesta.
Sâmbătă, la standul Lavazza, situat în fața scenei festivalului, va avea loc o sesiune de cupping de cafea. Cuppingul este o metodă standardizată de degustare a cafelei, folosită de profesioniști pentru a evalua arome, corp, aciditate, dulceață și alte caracteristici ale unei cafele. Această experiență este menită să le ofere participanților oportunitatea înțelegerii mai profunde a culturii cafelei.
Înfiinţată în 1895 la Torino, Lavazza este deținută de familia Lavazza de patru generații. Astăzi, Grupul Lavazza este unul dintre cei mai importanți jucători pe scena mondială a cafelei, cu un portofoliu de mărci de top care sunt lideri pe piețele respective, cum ar fi Lavazza, Carte Noire, Merrild și Kicking Horse. Este activă în toate sectoarele de afaceri și are operațiuni pe 140 de piețe, cu 8 fabrici în 5 țări și aproximativ 5.500 de colaboratori în întreaga lume. Prezența globală a Grupului este rezultatul a peste 125 de ani de creștere, iar cele peste 30 de miliarde de cești de cafea Lavazza produse în fiecare an sunt dovada unei povești de succes remarcabile, cu scopul de a continua să ofere cea mai bună cafea posibilă, sub toate formele, prin concentrarea pe fiecare aspect al lanțului de aprovizionare, de la selecția materiei prime până la produsul final din ceașcă.
Grupul Lavazza a revoluționat cultura cafelei investind continuu în cercetare și dezvoltare: de la intuiția care a marcat primul succes al companiei – blendul de cafea – până la dezvoltarea de soluții inovatoare de ambalare; de la primul espresso sorbit în spațiu, până la zecile de brevete industriale. Capacitatea de a fi înaintea vremurilor se reflectă în atenția acordată problemelor economice, sociale și de mediu – care au fost întotdeauna un reper pentru orientarea strategiilor corporative. „Trezirea unei lumi mai bune, în fiecare dimineață” este misiunea Grupului Lavazza, cu scopul de a crea valoare durabilă pentru acționari, colaboratori, consumatori și comunitățile în care își desfășoară activitatea, integrând competitivitatea cu responsabilitatea socială și de mediu.