#livramacasa: Restaurante născute din pasiune nu renunță la drumul către succes

Cele mai frumoase afaceri din domeniul horeca sunt cele născute din pasiune. Fie că ești pasionat de gătit, de managementul echipei creative din bucătărie sau pur și simplu de aventura unei afaceri în domeniul restaurantelor, când pui suflet, reușești să creezi o experiență de care publicul devine atașat. Însă gustul dulce al succesului unei afaceri de familie sau al unui start-up culinar este amenințat de criza COVID-19, iar jucătorii de pe piață sunt puși în fața unor decizii fără precedent.

Îți prezentăm aici povestea restaurantelor care și-au câștigat succesul pe piața din București tocmai prin amprenta originală adusă de proprietari asupra afacerii. Vezi ce soluții creative au găsit pentru a-și salva afacerea și cum îi poți susține și tu, alături de foodpanda, să continue treaba bună pe care au început-o.

Aria Gourmet Burger

Aria Gourmet Burger este un mic burger bar fondat de soții Dan si Miruna, al cărui meniu poartă semnătura unei bune prietene de familie, Chef Manuela Paraschivescu, absolventă a ”Ecole Gregoire-Ferrandi” din Paris.

Gustul atât de apreciat al burgerilor Aria se datorează chiflelor 100% artizanale, sosurilor home-made după rețete proprii și, nu în ultimul rând, cărnii proaspăte, de cea mai bună calitate, pregătită și condimentată după secretele casei.

Întrebat care sunt vedetele meniului, Dan ne-a prezentat un bestseller și un preparat neconvențional.

”Dintre toți cei doisprezece burgeri din meniu, cel mai apreciat este Garage Machoman Burger, creat dupa reteta proprie cu ou, bacon si ceapă caramelizată. Eu, personal, sunt foarte mândru de Sushi Burger, cu chiflă realizată manual din sticky sushi rice, cu somon crud, alge nori, ghimbir murat și sos teriyaki”, spune Dan Cișmaș, fondatorul Aria Gourmet Burger.

Aria Gourmet Burger

Chiftelărie

Chiftelărie este o afacere pornită de un inginer chimist care, în drumul către deschiderea acestui concept original de restaurant, a oscilat între antreprenoriat și middle management în corporații din diverse industrii. În 2018, și-a propus să creeze locul în care Bucureștenii să redescopere un preparat cu care mai toți am crescut, chiftelele. Și a reușit.

Despre alegerea specificului și vedetele meniului, Sorin Gănescu, fondatorul Ciftelăriei spune: ”Preferințele culinare se formează în copilărie iar specificul unei bucătării este dictat de ecosistem, așa că nu ne-am îndepărtat prea mult de bucătăria tradițională. Din preparate aș enumera clasicele chiftele marinate din pui sau porc în sos de roșii cu usturoi sau chiftelele de vită în sos de vin, servite cu piure de cartofi. Iar din zona exotismului moderat, Pleșcavița.”

Cum v-ați adaptat afacerea după începutul crizei generate de pandemie? 

ChiftelărieSorin Gănescu, Chiftelărie: Numărul de comenzi livrate zilnic s-a dublat dar, din păcate, această creștere nu a fost în măsura să compenseze scăderea generală a vânzărilor.

Criza ne-a determinat să fim mai flexibili din punct de vedere al oganizării. Pe partea de meniu, urmează să lansăm produse ”ready to cook” dintre cele ce pot fi preparate la grătar. De asemenea, am accelerat eforturile necesare deschiderii noii locații.

Dan Cișmaș, Aria Gourmet Burger: Noi, am pierdut partea de vânzări în locatie și vânzarea în sistem pick-up, iar partea de livrări a scazut și ea, generând o scădere cu 40% a cifrei de afaceri. În timp ce costurile fixe au ramas, în mare parte, aceleași.

Am crescut standardele de igenă și tot personalul lucrează cu maști și mănuși, încercând astfel să ne protejăm pe noi, pe angajați, pe clienți, dar și pe livratorii care lucrează non-stop pentru a livra omenilor mancarea. Linia de produse nu am schimbat-o, noi fiind de la începutul concentrați pe home delivery.

Câți angajați aveți și în ce procent a rămas activă echipa pentru a acoperi zona de delivery?

Sorin Gănescu, Chiftelărie: Momentan lucrăm într-o echipă restrânsă de patru. Există unele vârfuri în care ne descurcăm cu greu, dar din păcate nu prea multe.

Dan Cișmaș, Aria Gourmet Burger: Din fericire, reușim să păstrăm toți angajații, atât pe cei din bucătărie, cât și pe livrări. La livrări ne ajută și platformele din domeniu, cu flota proprie.

Cum s-a schimbat ritmul de lucru în această perioadă și cum estimați că va arăta businessul după încheierea acestei crize?

Sorin Gănescu, Chiftelărie: Până acum livrările prin aplicații reprezentau doar o fracție a vânzărilor; lebăda neagră reprezentată de criză le-a transformat în modalitatea de a ne păstra personalul. De asemenea, dacă vor trece de votul cu portofelul și produsele ”ready to cook for bbq” vor rămâne în ofertă.

Dan Cișmaș, Aria Gourmet Burger: Ritmul de lucru și programul au rămas, deocamdată, neschimbate. Ne lipsește în schimb normalitatea, interacțiunea întotdeauna placută cu clienții noștri fideli, și constanța aprovizionării – comenzile de marfă s-au rărit, furnizorii reducând și ei turele de lucru.

Bunătățile de la Aria Gourmet Burger și Chiftelărie pot fi comandate prin aplicația foodpanda cu 30% reducere și livrare gratuită. Pe lângă discount-ul acordat clienților, campania #livramacasa inițiată de foodpanda își propune să aducă în prim-plan poveștile afacerilor locale, ale antreprenorilor care le conduc și echipelor din bucătărie și să transmită un mesaj optimist, oferind totodată o imagine reală a provocărilor cu care se confruntă în această perioadă.

Cmentariile sunt închise