Criza generată de pandemie este o reală provocare pentru toate business-urile din industria horeca. După șocul inițal, proprietarii de restaurante și echipele lor și-au concentrat eforturile pentru a se adapta noilor condiții, în care serviciul de livrare este singura cale de continuare a afacerii. În formulă restrânsă, cu un meniu adaptat nevoilor actuale de consum și noi linii de business, antreprenorii din industrie își demonstrează creativitatea, reacția de răspuns și capacitatea de adaptare, iar foodpanda îi susține cu o serie de măsuri menite să le stimuleze continuitatea operațiunilor.
#livramacasa gratuit și oferim 30% reducere la cele mai des comandate preparate, în cazul multor restaurante din București, branduri românești deținute de antreprenori locali. Astfel, vizăm creșterea numărului de comenzi și implicit a profitabilității acestor business-uri, a declarat Andreea Petrișor, Managing Director foodpanda România.
Descoperă aici cum și-au reconfigurat strategia trei dintre grupurile de restaurante bucureștene și care sunt învățămintele culese din experiența primelor săptămâni de foc pentru industrie.
CALIF ȘI CONDIMENTAL
Restaurantele cu specific oriental din grupul Calif-Condimental, operează în acest moment cu aproximativ 55 din cei 160 de angajați, în 4 din cele 9 unități ale grupului: două restaurante Calif, un restaurant Condimental și un cloud kitchen.
Despre adaptarea meniului, de la co-fondatorul Radu Tănase am aflat că au fost introduse categorii noi în meniu, care se bucură de un success neașteptat: ”Bineînțeles că ne-am adaptat rapid și am pus în funcțiune livrarea de produse precum: pui întreg la grill, pulpe sau piept de pui la grill, miel la cuptor slow cooked, aripioare și ciocănele de pui. Toate preparatele din pui pot fi comandate atât gătite, cât și marinate, asezonate cu condimente și garnituri, gata de a fi gătite acasă de catre clienții nostri, astfel dându-le posibilitatea de a-și creea singuri o experiență culinară.”
Numarul comenzilor cu livrare operate de Calif a înregistrat o ușoară creștere, ”este o creștere organică, normală într-o astfel de situație, noi vânzând foarte bine în online și pre-criză” spune Radu Tănase.
”Învățămintele trase în această perioadă le-aș sumariza astfel: să nu ne credem niciodată cei mai buni, să ne vedem gap-urile, să avem un plan de salvare”, spune co-fondatorul Calif-Condimental.
RED ANGUS STEAKHOUSE
Dacă înainte de criza COVID-19, mai mult de jumătate din clienții restaurantului Red Angus situat în Centrul Vechi erau turiști străini sau expați și doar 30-40% erau români, acum rapoartele s-au inversat și, odată cu ele, și comportamentul de consum al clienților.
Mâncarea gătită sau preparatele care pot fi împărțite în familie au devenit preferatele clienților și, de asemenea, torturile, cozonacul și cheese cake-ul casei în varianta family, introduse în meniu în luna martie, s-au dovedit extrem de apreciate în această perioadă de izolare.
În plus, Red Angus Steakhouse a dezvoltat și un sistem de livrări corporate, sub formă de abonament, prin care trimite zilnic masa angajaților la companiile care operează în continuare.
Însă deciziile de management ale restaurantului nu s-au rezumat la meniu și sistemul de servire, ci și la implicarea în comunitate.
”Am lansat pe 26 martie „Împreună, împotriva COVID-19”, programul prin care Red Angus Steakhouse livrează zilnic 200 – 300 de meniuri de prânz cadrelor medicale de la Institutul „Matei Balș”, Spitalele Clinice „Victor Babeș” și Colentina. Costurile primelor 600 meniuri au fost susținute de noi. De atunci, am atras alături peste 25 de parteneri B2B, numărul meniurilor livrate a depășit 6,500, iar campania continuă. Aceasta este forma noastră de implicare în comunitate, prin care susținem profesioniștii aflați în linia întâi în lupta cu coronavirusul.” spune Ionuț Ivan, co-proprietar Red Angus Steakhouse.
Tot de la Ionut Ivan am aflat că Red Angus Steakhouse înregistrează scăderi majore de activitate, de peste 70%, ”dar folosim această perioadă pentru a deveni mai puternici și a dezvolta linii de business noi.”
Restaurantul care operează acum cu 30% din angajați, îți propune să pună accent, în următoarele luni, pe produsele casual, realizate în casă, pe mâncarea gătită și preparate potrivite pentru zona de delivery, pe care plănuiesc să o dezvolte și după încheierea stării de urgență.
TRENTA PIZZA
De la Andrei Bartesch, directorul de marketing Trenta Pizza am aflat că schimbările majore generate de criză asupra acestei afaceri cu tradiție între pizzeriile bucureștene privesc în special ocaziile de consum.
”Take away-urile s-au închis, ocazia de consum de impuls, stradală sau de proximitate a dispărut, de asemenea toate ocaziile de socializare (petreceri, aniversări, întălniri cu prietenii etc) care aveau mai mult de 5-6 pizza/comandă au disparut. Comenzile de prânz venite din zona de birouri, la fel, tinde spre zero.”
Astfel, numărul de comenzi zilnice înregistrate de Trenta Pizza a scăzut de la 2.500-4.500, în funcție de zilele săptămânii, la 1.500-3.000. Disparitia consumului de la birou a facut ca o parte din consum sa migreze de la pranz seara, si asta face ca ritmul de lucru dintre orele 19-22 sa fie foarte intens. Vinerea se mentine cea mai buna zi de vanzare.
”Am ramas cu 55% din angajati. Inaintea crizei erau 310 angajati si acum au mai ramas activi 170 restul fiind in somaj tehnic”, spune Andrei Bartesch.
Cât despre concluziile primelor saptămâni de recesiune globală a sectorului horeca, directorul de marketing Trenta Pizza declară:
”Criza ca de fiecare data are o componenta de amenintare, dar si de oportunitate. Pana acum criza asta ne-a aratat ca putem face unele lucruri (pe care nu credeam ce la putem face inainte), ca putem putem sa ne adaptam rapid la situatii, mult mai repede decat credeam si ca desi acum sufera piata de delivery va creste in continuare. Foarte multe din masurile de „criza” de acum vor ramane ca normalitate pe viitor. De exemplu, livrarea fara contact si plata online.”
Cmentariile sunt închise