Între 16 și 18 noiembrie, Bucureștiul a fost centrul ospitalității din Sud-Estul Europei, găzduind Food Service & Hospitality Expo 2024, un eveniment care a reunit profesioniști din HoReCa și industrii conexe din România, Italia, Ungaria, Serbia și Polonia. METRO, partener de tradiție al sectorului ospitalității și sponsor principal al acestei ediții, s-a remarcat printr-o prezență de solidă și de impact. Echipa METRO a adus pe scenă chefi renumiți, care au încântat publicul cu demonstrații culinare live, ilustrând un sortiment complet, perfect adaptat bucătăriilor profesionale pentru calitate și conveniență.Cu o comunitate de peste 100.000 de antreprenori independenți, dintre care 40.000 activează în HoReCa, METRO și-a reafirmat angajamentul de a sprijini dezvoltarea industriei industriei ospitalității și prin această participare. “METRO are produse excelente, ne considerăm printre cei mai buni în privința calității produselor și serviciilor și promisiunea noastră este să fim alături de partenerii noștri cu abilități și expertiză tot mai bune. Competiția e tot mai mare în HoReCa, costurile cu forța de muncă sunt în creștere, există și criza de personal. Noi suntem aici pentru a furniza soluții ready-to-eat, ready-to-serve și convenience cu scopul de a vă ajuta. Industria ospitalității trebuie să colaboreze mai mult, trebuie să ducem la un nou nivel frumusețea ospitalității și gastronomiei românești, iar METRO își dorește foarte mult să facă parte din această călătorie. La fel cum gastronomia este despre oameni și culturi, METRO este despre parteneriate și suntem aici pentru toată lumea”, a spus Karan Khurana, CEO METRO România, în deschiderea evenimentului.
Momentul de senzație: filetarea LIVE a unui ton Bluefin de 458 kg
Unul dintre cele mai apreciate momente ale expoziției a fost demonstrația live de filetare a unui ton Bluefin de 458 kgtransmisă din magazinul METRO BăneasaChef Cătălin Petrescu și Adrian Rotariu, Store Manager METRO Ploiești, au impresionat publicul cu abilitățile lor de filetare, iar pe scena principală de la Food Expo Chef Alex Cîrțu a pregătit un tartar de ton proaspăt, urmat de o demonstrație de sushi realizată de Chef Sorin Zaharia la standul METRO.
Această demonstrație a subliniat poziția METRO ca lider pe categoria pește și fructe de mare, fiind furnizor preferat al restaurantelor din România. De altfel, METRO a livrat anul trecut cinci exemplare impresionante de ton Bluefin – cele mai mari aduse vreodată în țară, cu greutăți între 203 kg și 383 kg.
În magazinele METRO, clienții pot găsi o selecție variată de pește proaspăt, viu sau tranșat, de la somon și dorada până la ton și alte specii de apă dulce sau sărată. Restaurantele pot, de asemenea, comanda specii rare de pește, disponibile la cerere, pentru cele mai sofisticate meniuri.
„Suntem dedicați susținerii antreprenorilor din HoReCa, iar participarea noastră la Food Service & Hospitality Expo este o oportunitate de a înțelege mai bine nevoile industriei și de a oferi soluții inovatoare, pentru a deveni permanent mai buni pentru clienții noștri. Sortimentul nostru este deja unul complex și complet… de la produsele convenience, care simplifică prepararea rețetelor complexe, până la echipamentele profesionale din gama METRO Chef, Premium și Professional, totul este conceput pentru a ajuta antreprenorii din HoReCa să crească și să își eficientizeze afacerile”, a declarat Andreea Beekman, Head of Marketing METRO România.
Standul METRO a atras numeroși vizitatori, fiind o veritabilă expoziție de produse relevante pentru HoReCa, dar și scena unor demonstrații culinare susținute de unii dintre cei mai buni chefi. Gama variată a inclus carne premium, pește și fructe de mare, legume convenience, deserturi, dar și produse non-food, precum echipamente profesionale, tigăi sau soluții de servire pentru restaurante.
Iulian Chivu, Ștefan Popescu, George Baciu și Sorin Zaharia au demonstrat cum produsele din gama METRO Chef pot fi integrate în preparate gustoase și eficiente, adaptate nevoilor bucătăriilor profesionale. Aceștia au explorat teme diverse, precum comparațiile între carne de porc și vită, convenience versus ingrediente proaspete, și au realizat demonstrații culinare cu pește, burgeri, specialități din carne maturată și fructe de mare.
Rezultatul? Meniuri spectaculoase, care au inclus brisket de vită gătit lent, bavetă la grill, antricot de vită, tomahawk de porc și vită dry aged, rib eye dry aged, sushi de ton, lufar, yellowtail, dorada, creveți, somon, biban și păstrăv somonat, dar și o selecție variată de burgeri din vită Black Angus și Wagyu.
Preparatele au fost completate de garnituri savuroase pe bază de legume, precum cartofi copți, sparanghel soté, conopidă glazurată, broccoli soté, risotto cu șofran și broccolini – fiecare adăugând culoare și savoare festinului culinar.
Inițiative METRO pentru sprijinirea antreprenorilor
Implicarea METRO în transformarea industriei ospitalității nu se oprește aici. Prin platforma Vis de antreprenor, lansată la începutul anului, compania promovează poveștile inspiraționale ale celor care au transformat ideile în afaceri de succes. În cadrul campaniei Luna Vis de antreprenor în HoReCa, chefi colaboratori METRO, precum Alex Cîrțu, au organizat demonstrații culinare în restaurante din întreaga țară, oferind publicului experiențe inedite.
Pe lângă aceste inițiative, METRO continuă să investească în proiecte precum Sushi Cup, Destinația Anului și Ghidul de Turism 2024, ajuns la a patra ediție, care promovează 560 de destinații turistice din România.
Cifrele care vorbesc despre implicarea METRO la Food Service & Hospitality Expo 2024:
- 3 zile de eveniment
- 8 demonstrații culinare susținute de 8 chefi talentați
- 25+ preparate pe bază de carne, pește, fructe de mare, soluții convenience
- Peste 1.200 de porții servite
- 200+ kg de carne
- Carne de vită din 8 țări: Japonia, SUA, Spania, Irlanda, Germania, Brazilia, Canada, Uruguay
- 100+ kg de pește și fructe de mare
- 50+ kg de burgers Wagyu NZ, Bison, Black Angus Premium, Irlanda, METRO Chef Black Angus
- 20+ specialiști METRO prezenți pentru a consilia clienții
- Peste 1.000 de vizitatori la stand
Prin participarea sa activă, METRO și-a reafirmat poziția de partener de încredere al industriei HoReCa și lider în oferirea de soluții pentru provocările actuale ale ospitalității.