Nicoleta Scarlat – Sales & Marketing Manager Eisberg România a împlinit de curând 21 de ani de experiență și evoluție în cadrul Eisberg România. Este un profesionist a cărui prezență nu trece neremarcată, fie că este vorbitor în cadrul evenimentelor din domeniu sau reprezentant al brandului, Nicoleta este exponentul transparenței în afaceri. Declară că la baza unei cariere longevive stă faptul că ideile sale au coincis cu politica Eisberg și că indiferent de industria în care activăm, ar trebui să ne luăm inspirația de la exemplul de succes. În cadrul interviului acordat Horeca Insight, Nicoleta speră că prin eforturile acestei generații să beneficieze și generațiile următoare de servicii mai bune și setarea unor baze de comparație mai sănătoase. Eisberg trece momentan printr-un proces de rebranding care jucăuș ne îndeamnă #coloryourlife. Noile ambalaje vor ajunge în rețelele partenere din aprilie 2024 și vor exemplifica conținutul prin buline colorate inspirate de legumele prezente în toate mixurile devenite deja familiare consumatorilor.
Ce consideri că ar trebui să știe potențialii parteneri din Horeca despre Eisberg?
Eisberg este în primul rând deschis la discuții de conștientizare a identificării alegerilor corecte, chiar dacă acest lucru creează inițial percepția că produsele noastre sunt mai scumpe. Așadar, potențialii parteneri sunt invitați la schimbarea percepției de scump către dezvoltarea de relații durabile și planificare atentă a cheltuielilor.
În ce constă portofoliul Eisberg România?
Eisberg are ca principal obiect de activitate prelucrarea legumelor, cu specializare pe salate, practic ne-am atins obiectivul să fim top of mind când consumatorii se gândesc la salate gata preparate. Sigur că portofoliul nostru este mai complex și poate fi consultat pe site-ul companiei. De-a lungul timpului am adaptat oferta de salate ready-to-eat sau mix-uri ambalate la cerințele consumatorului și ale pieței, doar anul trecut am dezvoltat o gamă de 5 salate care sunt disponibile în rețeaua comercială a partenerilor. Pentru a adăuga un produs nou ținem cont de ceea ce-și dorește clientul, atâta vreme cât dorințele și așteptările acestuia se încadrează în termenii legali, respectă siguranța alimentară și volume de producție corecte.
Care este distribuția procentuală a vânzărilor către Retail și sisteme? Cum au evoluat cele două canale de distribuție în ultimii trei ani?
Dacă luăm în considerare Horeca tradițională – restaurantele în principal, nu putem să specificăm o cifră semnificativă. Totuși, cultivăm parteneriate pe termen lung cu clienții de sistem, respectiv lanțurile QSR: McDonald’s, KFC, Taco Bell, Burger King, etc.
Deși diferită ca abordare, distribuția produselor Eisberg este relativ uniformă pentru Retail și sisteme – 50-50. Despre evoluție cred că dacă privim o creștere cât de mică drept evoluție, putem spune că într-adevăr ne aflăm pe o pantă ascendentă.
Care a fost dinamica relației cu restaurantele în ultimii ani și ce schimbări ați observat în comportamentul acestora în contextul post-pandemic?
Nu simțim o îmbunătățire a relației, la fel cum solicitările de la restaurante nu pot fi luate în considerare drept contribuții majore. Discursul achizitorilor din restaurante este cam același de câțiva ani, iar legislația din țara noastră nu pune accent pe trasabilitate momentan. Oricât de subiectiv ar suna, cred că încă există un grad mare de adopție ar proverbialului “Merge și așa!”. Eisberg a clădit business-ul și implicit reputația datorită transparenței de care a dat dovada încă de la început, e normal să ne așteptăm la același lucru de la orice potențial partener.
Care sunt produsele Eisberg cele mai apreciate pe piața românească și ce crezi că influențează gusturile consumatorilor pentru salate?
Dacă luăm în considerare clientul din ospitalitate, acesta pune accent pe avantajele pe care le aduce o salată preparatului servit. Aici vom include salatele care arată bine în farfurie: Iceberg, Romaine, Frisee, deși cred că nu nimănui nu-i trece prin cap să mănânce salata ornament. Sau cu rezerva “aproape nimeni”, ca să includ și cârcotașii.
Referitor la categoria generală de iubitori de salate, aud foarte des “Consumatorul preferă salata verde românească”, cu care sunt de acord până la un punct. Odată ce ne permitem să încercăm și alte frunze și salate, s-ar putea să nu mai avem salata românească în top preferate. Poate că ar ajuta dacă ne-am da voie să ieșim din zona de confort a gusturilor cunoscute, fără să ne mai lăsăm conduși de ceea ce știm sau de ceea ce consideram în trecut a fi rețetă de succes.
Parte din comunicarea Eisberg este și educația pentru o alimentație sănătoasă. Ați reușit să schimbați mentalități sau perspective în ce privește consumul de produse proaspete?
Cred cu tărie în puterea exemplului personal, în capacitatea de consecvență ridicată la rang de artă – declarativ și în gusturi. Am prieteni care îmi spun că privesc altfel salata de când mă cunosc, dar până la a schimba mentalități mai e de parcurs drum lung.
Dacă educația începe de “acasă”, poate ar trebui să vorbim despre necesitatea transparenței în orice parteneriat, practici comerciale corecte, trasabilitate, siguranță alimentară care primează, corectitudine față de consumator și să mai lăsăm scurtăturile în business. V-am spus că m-am identificat cu politica Eisberg și asta înseamnă și un angajament de a spune lucrurilor pe nume, concretizat în eforturi depuse în educarea consumatorilor. Ce ne dorim să se înțeleagă, deși suntem la început de drum: urmărim creșterea calității vieții pentru români în general.
Cum au fost primite în piață noutățile din gama ready to eat?
Gama ready to eat a fost menită să demonstreze ce poate face o salată corect executată în meniul unui restaurant. Deși cele 5 salate lansate anul trecut nu erau destinate nici măcar QSR, sunt doar un exemplu de cum poate fi încropit un prânz sau o cină din alăturarea unor ingrediente de efect și care-și mențin prospețimea și savoarea.
În ce procent vă puteți aproviziona cu de la furnizori locali? Care sunt produsele pe care vă bazați provenite din agricultura autohtonă?
Pentru a putea aproviziona un client precum Eisberg, un producător trebuie să îndeplinească anumite condiții, printre care certificările sunt esențiale. Aceste certificări presupun: analiza apei, a solului, a produsului, a soluțiilor și cantităților exacte cu care s-a stropit cultura, să îndeplinești anumite condiții de lucru și… altele. Dacă ținem cont de toate aceste aspecte, ajungem la un procent de maximum 40% aprovizionare de la producători autohtoni.
Cum și-a consolidat Eisberg poziția în piață și parteneriatele pe termen lung?
Nici noi nu avem rețete de succes peste noapte, dar avem “rețete” care garantează calitate, corectitudine și decență față de partenerii care asigură continuitatea activității.
Cât de utilă este participarea la târguri de profil din punct de vedere al dobândirii de noi parteneriate?
Consider că târgurile sunt ocazii de a vorbi despre Eisberg, de a ne expune portofoliul și de a interacționa cu jucătorii din industrie. Poate că la prima vedere nu sunt beneficii semnificative, dar le urmărim și pe cele secundare cu efecte pe termen lung: consolidare brand recognition, acces la un public diferit, analiza concurenței.
Ce obiective aveți pentru anul 2024?
Pentru 2024 urmărim să nu pierdem resurse ca oameni, timp sau materii prime.
Ne dorim de asemenea să nu ne pierdem de la calea care ne-a demonstrat că ceea ce facem este vizibil, că la finalul zilei fiecare parteneriat mare este unul de succes și că acest lucru nu este deloc o întâmplare.
Eisberg este un brand prezent pe piața românească de 28 de ani, iar prin rebranding-ul anunțat recent, compania dorește să-și crească notorietatea în rândul consumatorilor. Eisberg România a introdus pe piața autohtonă salatele gata de consum în 1995, ajungând momentan la un volum de vânzări de 5 000 de tone anual.
Cmentariile sunt închise