Nitro Cold Brew, cea mai tare băutură a verii lansată în premieră de Starbucks în România
Starbucks aduce în premieră în România tehnologia preparării băuturii Nitro Cold Brew, exclusiv în magazinul Starbucks Reserve Lipscani. Cea mai tare băutură a verii este rezultatul infuziei cu apă rece timp de 20 de ore a clasicului Cold Brew, îmbogățit ulterior cu nitrogen.
De mai bine de 40 de ani, Starbucks a explorat continuu prăjirea și prepararea celei mai fine cafele. Începând cu anul 1986, când a introdus pentru prima oară cafeaua rece, compania a inovat constant, introducând treptat în portofoliu noi produse. Noul sortiment de cafea rece oferă experiența unei cafele cremoase, cu un gust puternic, într-o cascadă de culori, texturi și arome. Nitro Cold Brew este infuzat la rece cu bule mici de nitrogen, care îi conferă cafelei o textură spumoasă, o culoare intensă și mici cascade cromatice și texturale după turnarea în pahar.
Cafeaua infuzată cu nitrogen a urcat rapid în topul preferințelor pasionaților de cafea, iar în 2016 Starbucks a introdus-o pentru prima oară în magazinul propriu din Seattle, unde a devenit a doua cea mai populară cafea după Caffe Latte. Prepararea noului sortiment de cafea rece necesită utilizarea unui echipament complex. Primul pas în procesul de pregătire a Nitro Cold Brew îl reprezintă răcirea cafelei cu apă rece, timp de 20 de ore. Ulterior, cafeaua Cold Brew este infuzată cu nitrogen gaz, cu ajutorul unei valve presurizate.
Nitrogenul (azot) cel mai abundent element din atmosferă, este un gaz inert. De vreme ce nu se poate dizolva în apă sau interacționa cu moleculele acesteia, nitrogenul formează bule mici care nu modifică gustul cafelei, ci doar textura, transformând-o într-o băutură cremoasă.
“Suntem bucuroși să împărtășim pasiunea pentru oameni și pasiunea pentru cafea, astfel că suntem mândri să anunțăm că Starbucks este primul brand de cafea din România care aduce în magazinul propriu Starbucks Reserve tehnologia necesară preparării Nitro Cold Brew-ului, atât de iubit la nivel internațional. Noul sortiment de cafea este interesant prin fuziunea notelor subtile aromatice cu textura cremoasă și cromatica în degrade. Este o cafea cu un gust puternic și cu cea mai mare cantitate de cofeină, ideală pentru iubitorii de cafea aromată”, a declarat Karol Zuradzki – Regional Director România, Bulgaria&Serbia.
Noua bătură, disponibilă în Starbucks Reserve Lipscani, se poate consuma pe loc, fără lapte, gheață sau zahar adăugat, având o aromă și o textură lejere. Nitro Cold Brew este scăzută în calorii – 5 calorii și 0 grame de zahăr. Boabele de cafea utilizate în pregătirea băuturii au o aromă dulceagă naturală, completată de crema de nitrogen. În plus, noua cafea rece conține numeroși antioxidanți, benefici pentru o bună funcționare a organismului.
Starbucks a intrat pe piaţa din România ca rezultat al unui joint-venture încheiat cu partenerul său european, grupul elen Marinopoulos. Astăzi, Starbucks România operează prin dezvoltatorul internaţional de restaurante AmRest, din care fac parte mai multe branduri la nivel internațional, printre care KFC, Pizza Hut, Burger King, La Tagliatella şi Starbucks. Starbucks are peste 20.000 de cafenele în 65 de ţări şi este cunoscută ca fiind cea mai importantă marcă de cafea din lume.
La nivel global, Starbucks încurajează consumatorii să abordeze o atitudine eco-friendly și să utilizeze propriile termosuri pentru băuturile on-the-go. Astfel, la orice achiziționare a unei băuturi calde sau reci Starbucks în recipientul propriu, consumatorul primește un discount de 1 leu.
Domnule Karol, un studiu de piață nu mai facem și noi? Nu este prima cafenea care aduce conceptul de Nitro Coffee, sunt foarte multe cafenele care servesc Nitro Coffee de 2 ani. Există chiar și o firmă în țară care se ocupă doar de Nitro Coffee. Nimic special, Coffee Shop-ul de la colț are de anul trecut Nitro Coffee. Starbucks nu mai suprinde cu nimic de la o vreme.