Nordic Group investește un sfert de milion de euro într-un amplu proiect de energie solară
Nordic Group, una dintre cele mai mari companii românești în domeniul distribuției de produse alimentare premium în Retail, HoReCa și cofetării, investește 250.000 de euro în echiparea a două depozite cu o suprafață de 3.700 de mp, din județele Giurgiu și Timiș, cu panouri fotovoltaice moderne care vor produce anual 505MWh de energie electrică.
Prin punerea în funcțiune a celor două proiecte fotovoltaice, compania va contribui la protejarea mediului înconjurător prin reducerea emisiilor de CO2 cu 158,84 de tone/an și eliminarea a 1,5 kg de deșeuri radioactive.
Responsabilitatea față de mediul înconjurător înseamnă să ai o serie de valori, dar și să acționezi concret. Cel puțin așa o înțelegem noi și încercam întotdeauna să rămânem fideli acestor principii. Pe lângă aspectele de ordin financiar, am luat în calcul beneficiile pe care energia verde le are asupra mediului înconjurător”, declară Dan Nistor, General Manager Nordic Group.
Proiectul de energie solară dezvoltat de Nordic Group cuprinde două faze de dezvoltare.
Prima fază a fost deja finalizată și a implicat dotarea depozitului Nordic Group din comuna Joița, județul Giurgiu, cu o suprafață utilizabilă de 2.800 de mp, cu panouri fotovoltaice care vor produce anual 337 MWh de energie electrică. Puterea instalată propusă a generatorului fotovoltaic este de 302 kWp.
Prin punerea în funcțiune a acestui proiect fotovoltaic, compania va contribui la protejarea mediului înconjurător prin reducerea emisiilor de CO2 cu 106 tone/an și reducerea cantității de deșeuri radioactive cu 1 kilogram. În această configurație, 100% din energia produsă de instalația fotovoltaică se consumă direct, ceea ce reprezintă 20,3% din consumul anual de energie electrică al depozitului. Producția de energie rezultată în urma montării sistemului fotovoltaic va conduce la o amortizare a investiției în 2,17 ani.
Pentru acest proiect, s-au folosit panouri solare „split” cu celule „half-cut”. Prin reducerea acestor celule la jumătate și dublarea numărului lor, se obțin o multitudine de beneficii: curenți mai mici prin seriile de celule, cu efect de reducere a temperaturii panoului; reducerea pierderilor datorate umbririlor, murdăriei acumulate pe panou sau degradarea celulelor. Toate aceste îmbunătățiri aduc un plus cumulat de 20W putere față de un panou cu dimensiuni similare, dar cu 60 de celule.
În faza a doua, valoarea investiției se ridică la 83.500 de euro și implică dotarea cu un sistem solar fotovoltaic a depozitului Nordic Group din comuna Izvin, județul Timiș, care are o suprafață utilizabilă de 900 mp. Proiectul acesta urmează să înceapă la finalul lunii aprilie 2024, iar puterea instalată propusă a generatorului fotovoltaic este de 159,5 kWp și o producție anuală de energie electrică estimată de 168 MWh. În această configurație, 100% din energia produsă de instalația fotovoltaică se consumă direct, ceea ce reprezintă 48% din consumul anual de energie electrică al depozitului. Producția de energie rezultată în urma montării sistemului fotovoltaic va conduce la o amortizare a investiției în 2,38 ani.
Prin punerea în funcțiune a proiectului fotovoltaic din Timiș, compania va contribui la protejarea mediului înconjurător prin reducerea emisiilor de CO2 cu 52,84 tone/an și va reduce cu 0,5 kg cantitatea de deșeuri radioactive.
Nordic Group a fost înființat în anul 1991 și a ajuns astăzi la o cifră de afaceri de peste 70 milioane de euro și 400 angajați. Grupul este format în prezent din patru companii de sine stătătoare:
Nordic Food: comercializează peste 100 de branduri naționale și internaționale, având peste 2000 de produse în portofoliu.
- Nordic Logistic: operează în trei regimuri de temperatură – ambient, fresh și congelat. Capacitatea de depozitare a ajuns la o suprafață de 12.000 de metri pătrați si 12.000 paleți. Nordic Logistic are o flotă de 80 de camioane de diverse capacități, cu temperatură controlată.
- Nordic Restaurants: operează in prezent trei branduri: MOKI, Innocent&Delicious și Romantic&Intimate. Ele au luat naștere ca urmare a experienței de 30 de ani de ospitalitate a grupului Nordic, ca un pas natural conceput să dea trendul în arta culinară din România.
- Nordic Shops: este compania care se ocupă de comercializarea produselor distribuite de Nordic Food în online, dar și prin intermediul unui magazin situat în Calea Vitan 240A.
Cmentariile sunt închise