Obiectivele Wu Xing pe 2015: Doua noi locatii si o crestere de doua cifre a afacerilor

Wu Xing, brandul de delivery de mancare chinezeasca cu o istorie de 15 ani pe piata romaneasca, vizeaza pentru anul in curs o crestere a cifrei de afaceri mai mare decat cea de 7% inregistrata in 2014. Factorii care vor conduce la aceasta crestere sunt atat expansiunea, cu doua unitati – Wu Xing si Fooda, in Mega Mall, noul centru comercial din Capitala, precum si optimizarea serviciilor de livrare si dezvoltarea brandului Fooda.

In 2014, Wu Xing a aniversat 15 de la infiintare, fiind nu numai unul dintre primele primele branduri de mancare chinezeasca de pe piata romaneasca, ci si una dintre primele companii de delivery.

“Am inceput in 1999 cu un punct de lucru in Calea Grivitei, 8 angajati si doua masini de livrare. Am ajuns sa livram in tot Bucurestiul  cu doua branduri, sa operam cu patru puncte de livrare, o platforma de productie care furnizeaza materia prima pentru toate unitatile, 150 de angajati si o flota de 40 de masini. Faptul ca avem alaturi de noi angajati care au implinit 15 ani in firma si clienti care comanda de la noi de peste 10 ani, este pentru mine un semn ca facem lucrurile cum trebuie. Am evoluat mult in acesti 15 ani, pentru ca Wu Xing aducea un serviciu modern in piata, livrarea de mancare chinezeasca la domiciliu, asa ca inovatia a jucat un rol important inca de la inceput”, spune Sabin Cernea, proprietar Wu Xing & FOODA.

Ultimii doi ani au reprezentat pentru companie extinderea cu un brand nou de livrare la domiciliu, pe segmentul de mancare internationala – Fooda, regandirea meniurilor Wu Xing, extinderea zonelor de livrare – in prezent acoperind intreaga Capitala si zonele limitrofe, iar recent achizitionarea unei noi flote de livrare.

cernea

“Anul trecut ne-am schimbat intreaga flota de livrare, prin achizitionarea a 30 de masini noi de la Toyota, modelul Toyota Aygo 2, pentru a ne imbunatati timpul de livrare. Am facut aceasta imbunatatire a parcului auto ca sa facem fata numarului de comenzi in crestere. Timpul de livrare este influentat de mai multi factori, insa flota auto are o importanta majora”, spune Mihaela Babeanu, Consultant Marketing Wu Xing. In prezent, compania acopera intreg Bucurestiul si cu brandul Fooda.

Prima locatie Fooda in food-court

Planurile pentru 2015 vizeaza deschiderea a doua noi unitati, atat sub brandul Wu Xing si cat si Fooda, in centrul comercial Mega Mall din sectorul 2 al Capitalei, care se va fi inaugurat in aprilie a.c. Pentru Fooda, brand lansat in 2013, aceasta este prima locatie intr-un centru comercial, in timp ce Wu Xing mai detine doua restaurante cu servire, in AFI Cotroceni si in business park-ul din Pipera. Potrivit Mihaelei Babeanu, in Mega Mall va exista si punct de livrare pentru fiecare dintre cele doua branduri.

“Va exista si un punct de livrare, nu numai servire, astfel incat sa acoperim in special zona sectorului 3, zona Titan, dar si zonele Piata Iancului sau Piata Muncii, de exemplu. Cred ca va fi o locatie foarte bine pozitionata. In ceea ce priveste Fooda, este prima data cand intram cu Fooda dintr-un food court dintr-un centru comercial. Suntem pe crestere cu acest brand, astfel ca am decis sa deschidem si in mall. Ultimii doi ani au fost ani buni, s-au inregistrat cresteri si speram ca aceasta tendinta va continua. Pentru 2015 avem chiar sperante mai mari”, a precizat reprezentanta companiei.

Crestere de 7% a afacerilor in 2014

Conform oficialilor Wu Xing, estimarile privind evolutia businessului in 2014 arata o crestere de circa 7% a cifrei de afaceri fata de 2013. Pentru anul in curs, se asteapta o crestere mai mare fata de cea inregistrata anul trecut, in special datorita extinderii cu cele doua locatii in Mega Mall. “Mergem in continuare pe crestere, am prognozat ca vom depasi 2014 cu 15% pe WuXing si cu 40% pe Fooda, care este un brand tanar, cu potential mult mai mare de crestere”, precizeaza Sabin Cernea.

Pe langa majorarea cifrei de afaceri, anul trecut a crescut si numarul de clienti si s-a observat o activitate mult mai intensa pe partea de online, fiind inregistrate mai multe comenzi direct de pe online fata de anii anteriori.

„Daca initial comenzile erau preluate telefonic, in 2001 am lansat site-ul www.wuxing.ro, in 2004 am introdus comanda online, iar din 2012 se poate plati cu cardul direct pe site. Anul trecut am lansat aplicatia Wu Xing pentru smartphone si plata cu telefonul prin SEQR. Am vrut sa tinem pasul cu clientii nostri, care sunt persoane moderne si pasionate de nou”, detaliaza proprietarul companiei.

In prezent, numarul de clienti inregistrati in baza de date ai companiei este de peste 200.000 de persoane, fiecare cu una sau mai multe adrese, cu un grad de fidelitate crescuta, peste 80% dintre ei realizand comenzi de peste un an. Valoarea medie a comenzii se situeaza in jurul valorii de 65-70 de lei, in functie de modalitatea aleasa pentru lansarea comenzii.

“La inceput livram mai mult pe zona de pranz, la birou. Dar a crescut mult in ultimul timp consumul acasa, pe segmentul de cina. Am observant in anul ce a trecut ca piata a inceput sa se dezghete si suntem optimisti pentru anul viitor. Frecventa comenzii a ramas aceeasi, dar a crescut numarul celor care comanda. Practic, piata nu si-a schimbat caracteristicile, doar ca a devenit mai mare”, concluzioneaza Sabin Cernea.

Text: Carmen Ionescu

Cmentariile sunt închise