Octavian Moldovan: „Vrem sa demonstram ca exista si o altfel de ospitalitate la noi si sa aducem in preferintele romanilor Riviera Marii Negre la noi in tara, nu in alta parte”
Cu o experienta de peste 20 de ani in industria hoteliera, acoperind diverse arii de specialitate, din care ultimii doi ani petrecuti ca Deputy General Manager al Sheraton Bucharest Hotel, Octavian Moldovan a preluat din acest an functia de CEO al Hospitality Group Riviera-Valcea-Olanesti, asumandu-si o noua misiune: aceea de a contribui la transformarea unor hoteluri de referinta din Romania in structuri de ospitalitate moderne, dotate la standarde internationale, din toate punctele de vedere.
Grupul opereaza mai multe hoteluri din tara, iar in prezent cel mai important proiect in derulare este reprezentat de modernizarea unui simbol al litoralului romanesc: Hotel Riviera***, cel mai inalt din statiunea Mamaia, cu 14 etaje si o panorama superba asupra lacului Siutghiol si Marii Negre.
Ce presupune proiectul de modernizare al Hotelului Riviera***, si in ce stadiu se afla in prezent?
Avand in vedere ca misiunea noastra este aceea de a transforma hoteluri de referinta din Romania in pasari Phoenix, Riviera din Mamaia este o provocare frumoasa. Proiectul de renovare a fost impartit pe etape, ce s-au desfasurat intre anii 2015-2017. Am inceput cu renovarea corpului de cazare, ce are o capacitate totala de 242 camere, apoi cu deschiderea restaurantului Sago by Catalin Scarlatescu. In prezent, lucram la extinderea terasei, infrumusetarea spatiilor adiacente si finalizarea tehnologizarii. Investitia este majora, schimbarea fiind deja vizibila, iar pana in anul 2018 vom finaliza si decorarea turnului pe exterior.
Ce capacitate are restaurantul Sago si cu cine ati colaborat pentru realizarea meniului?
Restaurantul are o capacitate de aproximativ 550 de locuri si pentru partea de restaurant am colaborat cu Chef Catalin Scarlatescu. Sago nu este un restaurant obisnuit, asa cum nici Catalin Scarlatescu nu este un Sef Bucatar obisnuit. Meniul este creatia lui si va putea fi vazut in actiune alaturi de echipa din show-ul TV Sefi la Cutite. Anul acesta vom avea un meniu complex, pe care il vom modifica ori de cate ori vom considera necesar, si in functie de ingredientele gasite. Vom gati si vom servi putin altfel, nu cum este obisnuit turistul de pe litoral si suntem convinsi ca vom schimba mentalitati. Cat despre servicii, avem o echipa tanara, dornica de noi experiente, ca si clientii nostri, de altfel.
Cum a fost conceput meniul, de ce criterii s-a tinut cont in realizarea acestuia?
Meniul a fost conceput impreuna cu Catalin si am tinut sa acoperim cat mai multe gusturi, preferinte si niveluri de pret. Vom folosi ingrediente de calitate si vom oferi pretul corect. Avem furnizori speciali de produse personalizate si multe preparate le veti gasi doar la noi, cel putin originalul. Vom avea gusturi diferite si doua meniuri, unul pentru zi si altul pentru seara, in dorinta de a acoperi cat mai multe tipuri de client. Ne dorim ca toti cei ce se aseaza la mesele noastre sa revina cu placere, indiferent de ce au comandat si de valoarea notei de plata. Poti satisface in egala masura cu o supa simpla cu taitei sau cu un T-bone steak gatit la gratar Josper. Am achizionat si un cuptor de pizza unic pe litoral, la care Ivan, un pizzer napoletan, va lucra dupa retete originale.
Una dintre cele mai mari provocari din industria ospitalitatii o reprezinta personalul. Cine sunt oamenii din echipa voastra, ce experienta au?
Sunt oameni pasionati, cu experienta mai multa sau mai putina in bucatarie. Pentru mine conteaza mai putin ce scoala de bucatari ai absolvit sau cata experienta ai. Daca ai atitudinea potrivita si stii sa asculti, atunci vei fi cel mai bun bucatar si vei sti sa multumesti clientii. Aici intervine si rolul celui care serveste clientul, fie ca lucreaza in receptie sau in restaurant, si capacitatea sa de a intelege ca scopul este unul singur, acela de a revedea clientul si de a-l primi ca oaspete in casa ta.
Care sunt atuurile pe care mizati, prin ce va diferentiati fata de alte locatii de pe litoral?
In primul rand avem bazele unei echipe tinere, avem un produs nou si dorinta de a schimba perceptia serviciilor pe litoralul romanesc. Un management tanar si profesionist, oameni frumosi cu aspiratii inalte, Scarlatescu si echipa sa, un artist napoletan la carma cuptorului de pizza, un mexican original, un scenograf in bucatarie, un centru de conferinte si doua locuri de joaca pentru copii sunt doar cateva din atuuri. Cum spuneam, noi vom face lucrurile putin altfel, va invit la fata locului sa descoperiti cum.
Cum apreciezi evolutia litoralului romanesc, din punct de vedere al locatiilor si serviciilor oferite?
Se dezvolta greoi, dar se dezvolta. Locatii sunt numeroase, dar putine cele cu servicii bune si doar cateva ce ofera si produse, si servicii de calitate. Din pacate, lipsa dorintei personalului de a munci si a invata afecteaza si litoralul, multi antreprenori preferand sau fiind nevoiti sa isi limiteze calitatea produsului. Problema mentalitatii inca persista la noi si judecam dupa aparente sau dupa zvonuri. Eu cred ca omul sfinteste locul si acolo unde sunt oameni buni succesul este inevitabil.
Care sunt obiectivele pe care le vizati anul acesta?
Sa aducem Riviera si Sago pe buzele tuturor romanilor. Sa amintim de vremurile bune ale acestui hotel-icoana din Mamaia. Sa fim un exemplu de bune practici in industrie, sa ne autodepasim. Sa demonstram ca exista si o altfel de ospitalitate la noi, sa aducem in preferintele romanilor Riviera Marii Negre la noi in tara, nu in alta parte.
Care sunt planurile pentru anul in curs, atat in ceea ce priveste acest hotel cat si alte proiecte?
Vom finaliza luna aceasta (mai 2017, n.red.) extinderea terasei restaurantului si vom gazdui o serie de evenimente in lunile iulie si august. Dupa inchiderea sezonului, ne propunem inceperea proiectului de reconstructie a piscinei si a unei zone de agrement in perimetrul acesteia. In paralel vom finaliza si placarea fatadelor hotelului astfel incat in 2018 sa extindem si sezonalitatea. Luam in calcul varianta de a functiona pe tot parcursul anului, nu numai sezonier.
Care sunt planurile companiei pe termen scurt si mediu?
Ne dorim ca in trei ani ani sa fim unul din cei mai mari operatori de servicii hoteliere si wellness din Romania, avand proiecte in derulare in Mamaia, Ramnicu Valcea si Baile Olanesti. In toate proiectele tinem cont de standardele internationale si oferim clientilor un raport calitate-pret excelent. Vom acoperi toata plaja de servicii si clienti intre 3 si 5 stele, inclusiv prin servicii hoteliere business, leisure si baza de tratament. In acest moment, pe locatiile din Baile Olanesti exista conceptul de turism medical de recuperare care se adreseaza, teoretic, persoanelor de varsta a treia. Noi vrem sa schimbam aceasta mentalitate, sa transformam si sa dezvoltam partea de Wellness si Medical Spa, captand in viitor mai multe segmente de public. Cel mai bun medicament este preventia, iar modul in care traiesti si consumi in tinerete te afecteaza peste ani. Asadar, vom da ocazia si familiilor tinere de a petrece un sejur in aer curat, cu o alimentatie sanatoasa, sub indrumarea unor profesionisti. Planul pe termen lung este ca numele nostru sa fie auzit in toate colturile lumii. Pentru ca avem o tara frumoasa, plina de resurse unice, ce au nevoie de explorare, avem admiratori din toata lumea si turisti dornici sa ne viziteze, de ce sa nu le oferim si serviciile pe care si le doresc? Totodata, vrem sa fim un exemplu si pentru generatia tanara care a incetat sa mai creada in schimbare, sa cream locuri de munca intr-un mediu sanatos si sa punem accentul pe implicarea activa a personalului. Sunt convins ca schimbarea sta in fiecare dintre noi si trebuie doar sa ne activam instinctul de dezvoltare si sa iesim din zona de confort pentru a ne autodepasi.
Cmentariile sunt închise