Piata magazinelor de vinuri si wine bar-uri, in continua dezvoltare: Anual, numai in Capitala apar 2-3 unitati noi

Potrivit unei analize realizate recent de CrameRomania.ro si ReVino.ro, in peisajul bucurestean apar anual 2-3 noi magazine specializate de vinuri sau wine baruri menite sa completeze harta deja conturata cu preponderenta in ultimii cinci ani. Astfel ca, in acest moment, in Capitala exista un total de circa 50 de wine baruri si shopuri, unele dedicate in exclusivitate vinurilor, iar altele care ofera pe langa acestea si produse complementare, fie ca este vorba despre delicatese, produse de panificatie sau cadouri.

Analiza ofera o privire de ansamblu asupra pietei de wine baruri si shopuri de vinuri din Bucuresti, dar si din orase precum Cluj-Napoca sau Timisoara.

„Aceasta tendinta confirma inca o data cresterea interesului si a gradului de educare al consumatorilor in ceea ce priveste vinul, in special cel romanesc, dar si cel din import. In ultimii ani, datorita acestui fenomen, pe piata din Romania au aparut si tot mai multe crame, de regula active pe segmentul premium. Iar principala lor piata de desfacere sunt magazinele specializate si localurile Horeca. Magazinele specializate sunt cele care ofera cea mai mare varietate de vinuri din diferite tari ale lumii, avand in portofoliu vinuri din diferite soiuri de struguri, vinificate in diferite stiluri. Vinurile sunt aranjate pe rafturi prin prezentarea acestora pe tari, zone viticole, culoare sau chiar nivel de pret”, spune Alina Iancu, fondator CrameRomania.ro si ReVino.ro.

De asemenea, o crestere semnificativa a wine barurilor si shopurilor se simte si in alte orase ale tarii, precum Timisoara sau Cluj-Napoca, unde si consumul de vin este pe masura.

O selectie atenta, chiar daca mai redusa de vinuri, poate fi mai putin intimidanta pentru un cumparator aflat in proces de alegere a unui vin. Unele magazine au o abordare selectiva, astfel ca au in portofoliu cu preponderenta vinuri de la crame mici. De altfel, o mare parte dintre magazinele specializate nu vand marci comerciale, mai ales daca sunt disponibile in alta parte in apropiere sau in supermarketuri.

“Atmosfera din interiorul unui magazin si filozofia acestuia fac diferenta intre o experienta sterila si una confortabila de cumparaturi. Selectia de vinuri, temperatura de pastrare a acestora si interactiunea cu personalul calificat sunt trei avantaje importante pe care aceste locuri le ofera prin comparatie cu marile lanturi de supermarketuri sau hipermarketuri”, spune Alina Iancu.

Ospitalitatea si experienta comerciantului sau ale vanzatorului din magazin pot face diferenta. Acesta se poate angaja intr-o conversație pentru a afla gusturile cumparatorului, motivul pentru care doreste sa cumpere vinul si bugetul pe care il are disponibil, astfel ca in final sa poata face recomandarea potrivita.

In ceea ce privete tipurile de vin, ponderea vinurilor romanesti in totalul ofertei din aceste magazine depaseste 60%, soiurile autohtone fiind tot mai solicitate si apreciate. Criteriile principale in alegerea unui vin sunt culoarea (alb, rosu sau roze), iar apoi conținutul de zaharuri (seci, demiseci, demidulci sau dulci), sau soiul de strugure.

Degustările de vinuri in magazinele specializate si wine baruri, element diferentiator

Degustarile de vinuri au loc din ce in ce mai des in Romania, mai ales atunci cand cramele isi lanseaza branduri sau vinuri noi. Degustarile sunt anunțate de crama si de magazine prin canalele online de comunicare. De cele mai multe ori, wine barurile vand vinurile si pentru a fi luate acasa, iar prețul acestora este redus cu 15-25% fata de cel din meniu.

„Pasionatii si persoanele curioase sa descopere vinurile se pot bucura de acestea inclusiv servite la pahar in cat mai multe zone ale Bucurestiului. Cele mai ofertante zone sunt Centrul Vechi, Floreasca si Dorobanti, acestea fiind adevarate poluri de restaurante, cafenele si baruri. Preturile vinurilor servite la pahar difera in functie de tipul de vin, dar si de zona in care sunt amplasate magazinele sau wine barurile. Astfel, vinurile albe servite la pahar au preturi cuprinse intre 15-30 lei/150ml, iar vinurile rosii se regasesc la preturi intre 15-40 lei/150ml. Vinurile invechite sau produse prin anumite metode de vinificatie, pot ajunge si la preturi intre 50-80 lei/150 ml”, a detaliat Alina Iancu.

 

Proiectele CrameRomania.ro (singura baza de date bilingva – romana si engleza – a cramelor din Romania), ReVino.ro (agregator de tip Trip Advisor al cramelor si magazinelor specializate de vinuri – vinoteci si bistrouri – din Romania) si ReVino Bucharest Wine Fair (salon anual de vinuri si turism viticol) au scopul de a promova vinurile si turismul viticol din Romania.

Cmentariile sunt închise