Planurile actionarilor Nuba: Inca trei noi locatii si implementarea unui sistem de franciza, pentru extinderea in tara si strainatate
In noiembrie 2015, pe strada Grigore Gafencu din Capitala se deschidea Nuba, o noua “generatie” de club, prin care s-a urmarit animarea vietii de noapte din Capitala, dar si schimbarea perceptiei generale despre acest tip de locatie. Creat de trei oameni de afaceri, cu experienta in domenii diferite, Alexandru Nanu, Alin Negulescu si Jean Sasu, business-ul Nuba cuprinde, in prezent, doua restaurante fusion cu specific asiatic-peruan, care se transforma in club odata cu lasarea noptii, iar de anul acesta si Nuba Café, o braserie de inspiratie londoneza. Anul trecut, afacerile Nuba au ajuns la aproape 3,8 milioane euro, iar pentru acest an se vizeaza o crestere de minim 30%. Cei trei antreprenori au povestit intr-un interviu acordat Horeca Insight ca planurile de extindere nu se vor opri aici: au in pregatire un concept cu totul diferit, ce va fi lansat in toamna acestui an, o noua locatie pe litoral, ce va fi inaugurata anul viitor, lansarea francizei Nuba in orase mari din tara, precum Cluj, Iasi sau Timisoara, dar si extinderea in afara tarii.
Povestiti-ne cum v-ati intalnit si cum ati inceput acest business.
Alexandru Nanu: In 2013, eu, impreuna cu Jean Sasu, amandoi mari “consumatori” de viata de noapte, ne-am dat seama ca piata are nevoie de un loc nou, cu totul diferit de ceea ce exista la acel moment. Astfel, am decis sa facem un loc al nostru, creat dupa ideile noastre, dar nu am reusit sa gasim o locatie potrivita. Insa, in 2015, printr-un cerc de prieteni comuni, l-am cunoscut pe Alin Negulescu, care ne-a propus locatia de pe Gafencu. Am considerat ca locatia respectiva este potrivita pentru ceea ce doream sa facem, ideile noastre s-au completat cu cele ale lui Alin, si acesta a fost inceputul. As spune ca a fost un fericit joc al intamplarilor.
Cum ati ajuns la ideea acestui concept, de restaurant care se transforma in club?
Asa cum spuneam, totul a pornit de la ideea de a crea un concept nou, diferit, in care sa ne invitam prietenii, sa facem petreceri, sa ne distram. Am visat la un loc al nostru si am avut incredere ca vom reusi. Nu am vazut asta ca pe un business, nu ne-am gandit ca vom avea o asemenea dezvoltare. Initial, nu ne-am gandit la o locatie mare, si chiar ne gandeam sa nu aiba un program care sa se duca prea mult spre viata de noapte. Dar Nuba a luat directia cunoscuta astazi in urma cererii clientilor, am simtit ca lucrurile mergeau bine si nu aveam motive sa ne opunem.
Care ar fi factorii diferentiatori pentru Nuba, cum va pozitionati pe piata?
Daca vorbim de prima locatie Nuba, am mizat foarte mult pe design, in primul rand. L-am ales pe Dragos Epure, de la Metropolis, este un arhitect exceptional, care lucreaza mai mult in strainatate. Il consider unul dintre cei mai buni arhitecti din Romania, mai ales pe segmentul acesta, al locatiilor Horeca. In ceea ce priveste meniul si serviciile, ne-am bazat pe Alin, care are o experienta de peste 15 ani in industria Horeca. El detine know-how-ul, cunoaste foarte bine zona restaurantelor si bucatariilor, si a adus o echipa foarte profesionista de bucatari si cofetari. Vorbim de bucatarul-sef Catalin Petrescu, care a realizat un meniu fusion de gastronomie asiatica si peruana, o combinatie care nu mai exista la noi pe piata. In ceea ce priveste Nuba Café, atuul nostru este Rares – Cristian Dinu, Pastry Chef, care este destul de cunoscut in Bucuresti, si exista clienti care vin in locatie numai pentru preparatele lui.
Nuba Café a fost deschisa in luna aprilie a acestui an. Ce ati urmarit prin lansarea acestei locatii?
Nuba Café a aparut pentru ca ne-am dorit o locatie de zi, deschisa de dimineata pana seara, unde sa existe un flux continuu. Un alt considerent a fost faptul ca exista o problema legata de personal, si anume aveam nevoie de un numar foarte mare de oameni la Nuba Summer, de exemplu, iar cand venea sezonul rece trebuia sa reducem personalul. Si atunci, ne-am gandit sa deschidem o locatie pentru a putea mentine toata echipa, pentru ca e extrem de greu de gasit oameni profesionisti in acest domeniu.
Care ar fi un portret al clientului Nuba?
Nu as spune ca avem un target diferit in functie de locatie. De exemplu, cei care merg seara la Nuba, vin ziua la Nuba Café. Pentru ca targetam acelasi grup de varsta, 25-45 de ani, oameni cu venituri peste medie, studii superioare, deschisi catre noi gusturi culinare si cu asteptari ridicate.
Care este oferta in ceea ce priveste preparatele din meniu?
Alin Negulescu: Meniul de la Nuba este structurat putin altfel, datorita noului concept de lounge, respectiv restaurant in care lumea se poate ridica si sa danseze. Din acest motiv, este diferit fata de cel al unui restaurant normal, pentru ca trebuie sa venim cu un meniu potrivit pentru publicul caruia ne adresam, din zona de club.
Meniul ofera o mancare destul de exclusivista si inovatoare, zic eu, pentru piata din Romania. Este vorba de un mix de preparate peruane si asiatice, creatie a bucatarului sef Catalin Petrescu, specializat in acest tip de bucatarie. Din punctul meu de vedere, este mult peste bucatariile care exista acum pe piata locala si este, totodata, o provocare cu care ne confruntam, pentru ca lumea inca nu stie ce sa comande. Din acest motiv, modul de servire este “to share”, tocmai pentru a incuraja clientul sa nu-si comande individual, ci sa poata testa mai multe preparate. Inca de la inceput am recomandat clientilor sa nu-si comande individual, insa mai sunt multi care nu au inteles conceptul si fac acest lucru in continuare. Este un mod de servire care, in acest moment, este cel mai la moda la Londra si Dubai, de exemplu. Iar acest gen de mancare este foarte in trend, dar, intr-adevar, nu este o mancare cu care noi, romanii, suntem obisnuiti. Dureaza. Probabil abia peste 2-3 ani un astfel de meniu va fi apreciat la adevarata valoare in Romania. Acum deja implementam meniul nou, de vara, care vine cu lucruri foarte noi, foarte inovative.
In ceea ce priveste Nuba Café, as spune ca aici s-a facut un mic compromis. Desi bucatarul sef si-a dorit ca meniul sa arate cu totul altfel, a trebuit sa tinem cont de faptul ca in acest caz e vorba de o locatie stradala si e necesar sa construim o oferta adaptata clientilor de aici. Drept urmare, am mers pe tendinta londoneza: avem breakfast bazat pe ou si avocado, exact tendinta anului 2017, iar pe lunch am mizat pe preparate din peste si carne, dar avem si paste, salate si deserturi, toate fiind realizate in bucataria proprie. As spune ca, fata de Nuba, aici avem un meniu basic, simplu si sanatos, dar in acelasi timp extrem de inovativ.
Va ganditi la o noua locatie Nuba in Bucuresti sau o replicare a conceptului in afara Capitalei?
Alexandru Nanu: Avem in plan un treilea concept, total diferit, pe care care intentionam sa il lansam in toamna. Inca nu putem da mai multe detalii despre acesta, insa va pot spune ca e vorba de un concept dintr-un segment inca neexplorat pe piata locala.
De asemenea, lucram la un al patrulea concept, un concept numai de vara, numai de plaja, a carui inaugurare este planificata pentru al doilea trimestru al anului viitor, in zona Mamaia Nord. Si aici vom veni cu ceva nou, ce inca nu exista pe litoralul romanesc.
In ceea ce priveste replicarea brandului Nuba, ne-am gandit la un proiect de francizare, care va fi lansat cel mai probabil anul viitor. Practic, vom avea trei pachete de francizare, de multiplicare a conceptelor noastre in alte orase din tara, in Bucuresti urmand sa ramanem numai noi. Vizam orase universitare si cu centre de afaceri, precum Cluj, Iasi sau Timisoara.
Ne vom mai extinde si pe partea de cafenea, avem deja o locatie pentru care am semnat contract, si se va deschide in 2019. Ca obiectiv, avem in plan sa deschidem minimum sase locatii Nuba Café, in principal in business park-uri, cladiri de birouri.
Intentionati sa va extindeti si in strainatate?
Acesta ar fi principalul obiectiv. Daca e sa avem un target cu acest business, nu este sa ne extindem in Romania, ci sa reusim sa deschidem in strainatate. Ne vom orienta spre orase din Occident, deja am primit propuneri in acest sens din Londra, de exemplu.
Cum apreciati evolutia pietei Horeca in ultimii ani? In particular, cum a evoluat segmentul night life, ce ar putea contribui la dezvoltarea acestuia?
E clar ca in ultimii cinci ani piata Horeca din Romania a evoluat foarte mult. S-au facut investitii masive in ceea ce priveste design-ul, se observa o evolutie pe partea de plating, se observa multe tendinte preluate din strainatate, toate acestea ducand la dezvoltarea pietei. Din punctul meu de vedere, se observa o crestere a calitatii din perspectiva ambelor segmente, si al celui care ofera si al celui care consuma. E clar ca ora exacta se da la Londra, noi ne inspiram foarte mult de acolo, si incercam sa educam si consumatorul catre aceasta tendinta.
In ceea ce priveste dezvoltarea pietei romanesti, este clar ca avem nevoie de o mai mare promovare a tarii si a Bucurestiului. Cred ca este nevoie ca promovarea sa se concentreze foarte mult pe viata de noapte din Bucuresti, pentru ca eu cred ca este cel mai mare plus pe care il poate oferi orasul in acest moment. Pentru ca daca ne uitam la Londra, la Paris, vedem cluburi care functioneaza sapte zile din sapte, iar noi am putea sa spunem ca suntem singura locatie din Bucuresti care am reusit sa functionam trei zile pe saptamana. Pentru ca in strainatate, aceste locatii functioneaza datorita turistilor straini, 80% dintre clienti sunt turisti straini. Iar eu cred cu tarie ca Bucurestiul are potential, insa e nevoie de o promovare puternica a Bucurestiului ca oras al vietii de noapte si ca city break, ca oamenii sa vina sa-si petreaca week-end-ul aici.
Cum a fost anul 2016 pentru voi? Ce asteptari aveti pentru 2017, care sunt estimarile?
A fost un an foarte bun, atat din punct de vedere financiar cat si datorita faptul ca am inceput sa ne extindem. Am incheiat 2016 cu o cifra de afaceri de aproape 3,8 milioane euro si un EBITDA de aproape 400 de mii de euro. Tot ce am castigat am reinvestit, si acelasi lucru il vom face si anul acesta. Avem deja contracte semnate pentru locatii noi, cum spuneam, una in toamna acestui an, o locatie in al doilea trimestru din 2018 si una in primul trimestru 2019. Pentru 2017, vizam o crestere de minim 30% a cifrei de afaceri, mizand atat pe succesul celor doua locatii restaurant-club, cat si pe noua locatie, Nuba Café.
Cmentariile sunt închise