Polonia revendică primul stand exclusiv de țară de la FoodService & Hospitality Expo

Centrul Național de Sprijin pentru Agricultură – KOWR este o agenție guvernamentală poloneză axată pe dezvoltarea sectorului agroalimentar al țării, iar directorul Departamentului de Sprijin pentru Exporturi, Piotr Kondraciuk, a dorit să puncteze câteva informații despre participarea la cea de-a patra ediție a FoodService & Hospitality Expo.

Centrul Național de Sprijin pentru Agricultură din Polonia este instituția principală pentru promovarea produselor agroalimentare poloneze și pentru extinderea cooperării comerciale între Polonia și alte țări. Misiunea noastră este să ajutăm producătorii, procesatorii și exportatorii polonezi să pătrundă pe piețele externe prin diverse activități, inclusiv:

  • Organizarea de standuri naționale poloneze și misiuni comerciale la cele mai importante târguri agroalimentare din întreaga lume.
  • Găzduirea de misiuni comerciale în Polonia pentru importatori, distribuitori și reprezentanți ai retail-ului din străinătate.
  • Organizarea de sesiuni de pitching și întâlniri B2B (atât online, cât și față în față) între companiile poloneze și importatorii străini.
  • Organizarea de webinarii și conferințe online pentru exportatori și importatori.
  • Furnizarea de servicii de “Business matchmaking” și suport în stabilirea conexiunilor în sectorul agroalimentar.

De asemenea, sprijinim companiile din industria alimentară din străinătate în identificarea partenerilor de afaceri potriviți din Polonia, oferind soluții personalizate pentru importatori, distribuitori și reprezentanți ai retail-ului din întreaga lume. Brandul nostru „Poland tastes good” reunește numeroase proiecte menite să promoveze alimentele și tradițiile culinare poloneze la nivel internațional, pentru a le construi o reputație solidă, a spori recunoașterea acestora și a le face mai competitive.

În fiecare an, Centrul Național de Sprijin pentru Agricultură (KOWR) organizează standuri naționale poloneze la peste 20 de târguri internaționale din întreaga lume. Suntem prezenți la cele mai proeminente evenimente din Europa (precum Sial la Paris și Anuga la Köln), Orientul Mijlociu (cum ar fi Gulfood la Dubai), Asia (cum ar fi Foodex Japan la Tokyo, Thaifex Anuga Asia la Bangkok și Vietfood & Beverage la Ho Chi Minh City), America de Nord și de Sud (Sweets & Snacks Expo la Indianapolis și Espacio Food & Service la Santiago), și Africa (Food Africa la Cairo). Atunci când selectăm târgurile la care să participăm, ne concentrăm pe locațiile cu cel mai mare potențial de creștere a comerțului – țări în care produsele alimentare poloneze sunt deja populare și cele unde acestea sunt încă în curs de afirmare.

Standurile noastre naționale prezintă producători și exportatori polonezi din sectorul agroalimentar dornici să exploreze noi oportunități comerciale și să stabilească conexiuni de afaceri. KOWR este alături de ei, oferindu-le un sprijinul necesare pentru evoluție și constituirea unor legături de succes.

Potențialul HoReCa din România – România este un partener comercial european cheie pentru companiile alimentare poloneze. Când privim comerțul agroalimentar între țările noastre, vedem o creștere constantă atât a importurilor, cât și a exporturilor în ultimul deceniu. Și există spațiu pentru mai multă dezvoltare de ambele părți, mai ales datorită gamei largi și atractive de produse poloneze.

Alimentele poloneze sunt bine cunoscute pentru calitatea, gustul și varietatea lor. Companiile noastre se bazează pe rețete tradiționale și metode de producție, care iau în considerare tendințele și își extind gamele folosind tehnologii moderne. Rezultatul este o hrană delicioasă și sănătoasă, apreciată atât în Polonia, cât și în străinătate.

Polonia produce mai multe alimente decât avem nevoie pe plan intern, așa că surplusul este vândut în străinătate. În ceea ce privește valoarea exporturilor în sectorul agroalimentar, România ocupă locul 9 printre cei mai mari clienți ai Poloniei. În 2023, exporturile agroalimentare poloneze către România au atins 1,3 miliarde EUR. Printre principalele produse vândute în România se numără produse de morărit (cum ar fi pâinea și produsele de patiserie), produse lactate (precum brânza, untul și iaurturile), carne de porc și produse de cofetărie.

Companiile poloneze au identificat oportunități excelente de cooperare în România, mai ales în sectorul HoReCa, aflat în plin avânt, deoarece avem multe de oferit. La standul național polonez de la FoodService & Hospitality Expo, puteți descoperi produsele noastre lactate, produse de cofetărie, gustări, produse din pește, articole ecologice și alimente convenabile.

Importanța participării la evenimentele din industrie și beneficiile – Participând la târguri comerciale, căutăm să oferim companiilor și oportunități unice de networking. Vizitarea unei țări le permite acestora să afle despre oferta de pe piață, tendințele și preferințele consumatorilor. Este, de asemenea, o șansă de a descoperi oferta concurenței, iar cel mai important, participarea la târguri permite dezvoltarea unor relații de afaceri pe termen lung și stabile, bazate pe încredere reciprocă.

Impactul participării la FoodService & Hospitality Expo asupra strategiei de afaceri – Este prima dată când KOWR participă la Food Service & Hospitality Expo și al doilea an în care luăm parte la un târg alimentar în România. Suntem încântați că atât de mulți producători polonezi au fost interesați să participe la evenimentul din acest an, mai ales că acest lucru ne arată dorința companiilor poloneze de a găsi parteneri de afaceri pe piața românească, de altfel o oportunitate atractivă pentru ele.

Este dificil de estimat în acest moment cum va influența evenimentul strategiile de afaceri ale acestor producători, dar apropierea piețelor noastre și dorința de a construi noi relații de afaceri vor aduce cu siguranță beneficii atât companiilor românești, cât și celor poloneze.

O modalitate de a ține pasul cu tendințele și inovațiile din industrie – Dacă companiile doresc să rămână la curent cu ultimele inovații din industria alimentară, participarea la evenimente precum Food Service & Hospitality Expo este un must. Este ocazia perfectă de a face schimb de experiențe în ce privește activitatea într-o anumită piață. Companiile se pot inspira din noile produse, pot vedea ce este în trend pentru clienții potențiali, pot descoperi inovații demne de implementat în afacerea lor și pot afla despre tendințele actuale și viitoare din industria alimentară.

Puteți găsi mai multe detalii despre activitatea noastră pe site-ul nostru: https://www.polandtastesgood.pl/en/. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne contactați: eksporter@kowr.gov.pl

Vă așteptăm la standul Poloniei de la FoodService & Hospitality Expo!

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

eighteen + sixteen =