Consumul de pizza în România se menține la un nivel ridicat, cel mai cunoscut preparat din bucătăria italiană s-a vândut anul trecut de mai bine de 5 milioane de ori, conform unei analize efectuate de Glovo, platforma multi-categorie care oferă acces la o varietate mare de produse.
Astfel, România ocupă locul doi în lume în ceea ce privește numărul de comenzi de pizza și primul loc în Europa de Sud-Est, cele mai multe fiind livrate în Capitală, unde se comandă în continuare mai multă pizza decât în Roma sau Barcelona.
Topul orașelor cu cei mai mulți iubitori de pizza este completat de Cluj-Napoca, Iași, Constanța, Oradea și Brașov, în timp ce titlul pentru cel mai mare fan al cunoscutului preparat îi revine unui utilizator din Iași, care, pe parcursul anului 2023, a comandat 569 de pizze, depășind recordul din anul precedent. De asemenea, cea mai scumpă comandă înregistrată pe Glovo pe acest segment, în valoare de 3.958 lei, a fost plasată anul trecut de către un utilizator din Constanța.
În ceea ce privește gusturile, românii rămân fideli sortimentelor tradiționale, cele mai comandate tipuri de pizza fiind Diavola, Quattro Stagioni, Quatro Formaggi, Margherita și Capriciosa.
Vinerea și sâmbăta sunt zilele preferate pentru comenzile de pizza, 32% din totalul comenzilor fiind plasate doar în aceste zile. Mai mult, momentul de consum preferat este cina, în intervalul orar 19:00 și 21:00 fiind plasate mai mult de o treime din totalul comenzilor. Cu toate acestea, potrivit aceleiași analize Glovo, „minutul de aur” s-a înregistrat în data 20 decembrie 2023 la 11:57, când s-a comandat, în medie, o pizza la fiecare 3 secunde și jumătate.
Iarna rămâne anotimpul în care se comandă cele mai multe pizza în România. La nivel anual, rata de consum a fost constantă, iar data de 8 martie rămâne ziua în care au fost livrate cele mai multe pizze: peste 24.000.
Glovo este una dintre cele mai importante aplicații de livrare din mai multe categorii care conectează utilizatorii cu companii și curieri, oferind servicii la cerere de la restaurante locale, supermarketuri și magazine. Viziunea Glovo este de a oferi tuturor acces facil la tot ce se află în orașul lor, astfel încât utilizatorii noștri să se poată bucura de ceea ce își doresc, când doresc, unde doresc. Fondată în 2015 la Barcelona, operează în 25 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa.
Cmentariile sunt închise