Scrisoare deschisă APT către Ministerul Transporturilor

În plin sezon estival, fără o comunicare serioasă în prealabil, fără prezentarea unui studiu de impact, fără oferirea de alternative viabile, Ministerul Transportului a decis închiderea celui mai tranzitat culoar de bunuri și persoane, precum și un culoar de legătură turistică importantă între nordul și sudul țării – Valea Oltului.

Alianța pentru Turism își manifestă regretul profund pentru modul în care Ministerului Transportului înțelege să comunice referitor la un astfel de demers cu repercusiuni greu de calculat.

O astfel de măsură ar fi trebuit discutată și cu mediul economic, pentru ca aceștia să poată pregăti soluții alternative, în cazul turismului toți operatorii lucrând de la anunțarea măsurii pentru a reruta turiști și pentru a compensa pierderile cauzate de această măsură intempestivă – fără măcar a avea un document oficial pentru a-l prezenta partenerilor.

Înțelegem și susținem necesitatea implementării marilor investiții care să permită României să recupereze din decalajul pe care îl avem în infrastructură, comparativ cu țări turistice cu care suntem în concurență, acesta fiind unul din domeniile care face ca România să sub-performeze în turism, în ciuda tuturor atu-urilor pe care le avem ca țară. Dar acestea nu trebuie să se facă în detrimentul cetățenilor și a mediului economic, ci împreună și pentru aceștia.

Lipsa de comunicare, nesincronizarea lucrărilor la infrastructură (blocarea Văii Oltului concomitent cu lucrări la segmentul Margina – Coșava pe unde tranzitează bună parte din românii care revin în țară în perioada vacanței precum și turiștii străini), lipsa unor alternative feroviare sau rute aeriene viabile sunt elemente ce denotă faptul că nici măcar scopul nu scuză mijloacele, ci doar că atât s-a putut sau există alte intereseze subsidiare.

Alianța pentru Turism speră că Ministerul Transporturilor va identifica soluții pentru scurtarea perioadei de blocare și solicită ca pe viitor astfel de măsuri, care se pare că vor fi inerente până la sfârșitul lucrărilor la autostrada Sibiu – Pitești, să fie comunicate din timp (cu minimum 6 luni înainte) și agreate într-un mediu consultativ optim cu mediului economic.

Cmentariile sunt închise