Scrisoare deschisa Hora – Reglementarea activității de aprovizionare cu mărfuri a agenților economici
HORA (Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România) – autoritatea reprezentativă a industriei ospitalității românești, adresează un nou mesaj sub formă unei scrisori deschise semnată de Radu Savopol, Președinte HORA.
În atentia Dlui Stelian Bujduveanu, Viceprimar al Municipiului București
Municipiului București Codul Fiscal
Stimate Domnule Viceprimar,
HORA, ORGANIZAȚIA PATRONALĂ A HOTELURILOR ȘI RESTAURANTELOR DIN ROMÂNIA, având CIF: 32479786, înregistrată în Registrul Special cu 2/10.10.2013, cu sediul in Bdul. Pache Protopopescu nr.5, Sector 2, București, Email: hq@horaromania.org, telefon: 0748151656, în calitate de reprezentant al industriei ospitalității românești, ce are misiunea de a susține și de a promova interesele și valorile comune ale operatorilor din industrie, pe plan național și internațional, reprezentând peste 200 de membri din industrie, prin prezenta ne exprimăm îngrijorarea profundă și rezervele ferme față de propunerea de a limita aprovizionarea magazinelor doar în intervalul orar 22:00 – 06:00 în municipiul București.
Această inițiativă, deși poate părea benefică în privința optimizării traficului și reducerii aglomerației pe timpul zilei, ridică multiple probleme și semne de întrebare cu privire la impactul său asupra întregii comunități și a industriei Horeca. O astfel de măsură ar afecta semnificativ sectorul ospitalității prin creșterea costurilor din cauza schimbarea programului de lucru, gălagia pe care locatarii ar trebui să o suporte. De asemenea, această măsură ar elimina producatorii mici locali, ar elimina o parte dintre operatorii HORECA, ar face imposibilă aprovizionarea în centrele comerciale și clădiri de birouri, astfel că această măsură ar putea genera consecințe negative grave.
În plus, această măsură ar putea influența în mod negativ rutinele și accesul la produse esențiale pentru locuitorii orașului nostru. Limitarea orei de aprovizionare ar putea determina un disconfort și o dificultate crescută în a obține produsele necesare, afectând în special persoanele care lucrează în schimburi sau care au programe atipice.
În plus, considerăm că o propunere cu un asemenea impact ar trebui să fie rezultatul unei consultări extinse cu toate părțile implicate, incluzând nu doar antreprenorii, ci și reprezentanți ai comunității și organizațiilor non-guvernamentale. O decizie atât de importantă ar trebui luată în urma unei dezbateri deschise și a unei analize ample a impactului său asupra vieții și economiei locale.
După cum bine cunoașteți, industria HoReCa se confruntă deja cu multe alte provocări, urmare a schimbărilor legislative ce vor fi implementate prin actele normative anunțate începând cu 01.01.2024, cu măsuri din cele mai diverse și abordări diferite, care au dus la practici neunitare în randul operatorilor economici, și, deci, au deschis premisele unor sancțiuni legitimate de lipsa de precizie a normei și lipsa de îndrumare din partea legislativului.
În acest sens, vă solicităm o întâlnire de urgență pentru dezbaterea acestei propuneri, pentru a înțelege care este fundamentul și ce alte criterii au fost luate în considerare în conceperea acestui proiect.
Asigurandu-va de intreaga noastra consideratie, va multumim anticipat pentru sprijinul acordat.
Cu deosebită considerație,
Radu Savopol, Președinte HORA.
Cmentariile sunt închise