Studiu: Valoarea pietei restaurantelor din Bucuresti a ajuns la aproape 5 miliarde de lei in 2017
Piata de mancare gatita din cinci mari orase ale tarii, si anumite Bucuresti, Timisoara, Cluj, Brasov si Iasi se ridica la aproximativ 7,24 miliarde lei anual, iar din aceasta valoare peste 67% este reprezentata de Bucuresti, cu 4,89 miliarde de lei. Din totalul acestei piete, aproximativ 46% este reprezentata de segmentul restaurantelor standard, cu mese (sitting), potrivit rezultatelor primului research romanesc de food service realizat in luna ianuarie a acestui an de catre Hospitality Culture Institute. Studiul a cuprins o analiza a pietei de sitting si una a pietei de delivery si cuprinde atat informatii despre valoarea pietelor cat si despre obiceiurile de consum.
Conform studiului citat, 45% dintre romani nu opteaza pentru oferte atunci cand mananca la restaurant. Insa peste 20% dintre acestia prefera meniurile de tip combo (mancare+bautura/desert).
”Este primul research independent de food service national. Brandurile mari au fost foarte receptive la initiativa noastra, editiile viitoare le vor strange probabil si pe cele mai mici. Rezultatele sunt uimitoare. Se pare ca multi dintre jucatorii acestei piete nu sunt pusi la punct cu tendintele de consum ale romanilor”, spune Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.
Printre rezultatele aflate se numara date importante despre valoarea totala a pietei de mancare gatita, preferintele culinare ale romanilor precum si obiceiurile acestora. Daca specificul romanesc predomina ca optiune pentru majoritatea consumatorilor, in alegerea localului, amplasarea acestuia conteaza mai mult decat specificul. Jumatate dintre cei intervievati au declarat ca ei consuma intre 30 si 50 de lei la o iesire la restaurant si ca, in general, valoarea produselor este considerata ca fiind una acceptabila.
Localurile preferate sunt, cum era de asteptat, cele in care primeaza calitatea si varietatea produselor. Peste 52% dintre clienti mananca in oras sau comanda mancare acasa determinati de foame si lipsa timpului necesar gatirii.
Din totalul populatiei peste 18 ani, 87% dintre bucuresteni (81% din provincie) au luat masa in oras sau au comandat mancare acasa cel putin o data in ultimele 6 luni.
Metodologie
Studiul sitting a fost realizat in decurs de o luna dupa un mecanism CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) in timp ce cel delivery a fost realizat prin tehnici de customer experience si journey methodology. A fost targetat un public urban de aproximativ 800 de persoane cu varsta de peste 18 ani din 5 orase romanesti de referinta (Bucuresti, Timisoara, Cluj, Brasov, Iasi) care au luat masa in oras in ultima jumatate de an.
Studiul Hospitality Culture Institute este un proiect implementat in sistem crowd-funding la care au participat mai multe branduri importante din industria Horeca precum grupurile Fratelli, City Grill, KFC, Coca-Cola, hipMenu, KZ Creative, Acvamarin Seafood, Trenta Pizza, Jerry’s Pizza.
Cmentariile sunt închise